Marketing Clinic Oy

Marketing Clinic ostaa ruotsalaisen Movement Consultingin tarjotakseen maailmanluokan kehittämispalveluja vähittäiskaupalle

Marketing Clinic Partners siirtyy seuraavaan kasvuvaiheeseensa pohjoismaissa ruotsalaisen Movement Consultingin yritysoston myötä. Movement Consulting on arvostettu liikkeenjohdon konsulttitoimisto, joka keskittyy erityisesti kulutustavara- ja vähittäiskauppa-aloille. Yritysosto laajentaa edelleen Marketing Clinicin palvelutarjoamaa erityisesti vähittäiskaupan, ostajatiedon hyödyntämisen ja valikoimanhallinnan saralla.
Kuvassa vasemmalta oikealle: Movement Consultingin hallituksen puheenjohtaja Egil Bråthe, Marketing Clinic Swedenin toimitusjohtaja Katarina Jerndahl, Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelberg ja Movement Consultingin toimitusjohtaja Johan Kaij.

Vuonna 2000 perustettu Movement Consulting on rakentanut vankan aseman Ruotsissa tehden yhteistyötä useiden johtavien päivittäistavarakaupan ja muiden vähittäiskaupan toimijoiden kanssa. Yhtiö tarjoaa muun muassa kuluttajatiedon hyödyntämisen, tuotevalikoiman ja tuotekonseptien kehittämisen palveluja sekä erikoistuu kaupallisten strategioiden ja toteutussuunnitelmien laatimiseen. Movement Consulting on tehnyt yhteistyötä useiden johtavien pohjoismaisten brändien kanssa, kuten Orkla Foods, Arla, Altia, SCA ja Findus päivittäistavarakaupan alalta, sekä Preem, Stadium, Axfood ja Systembolaget muilta vähittäiskaupan aloilta.

“Useat vähittäiskaupan toimijat kohtaavat äärimmäisen kovaa globaalia kilpailua – niin kivijalka- kuin verkkokaupassa. Meidän tehtävänä on auttaa suomalaisia ja pohjoismaisia vähittäiskaupan toimijoita menestymään kansainvälisessä kilpailussa. Kasvu tässä uudessa todellisuudessa vaatii erittäin vahvaa strategiaa yhdistettynä suunnitelmalliseen ja tehokkaaseen toteutukseen. Ruotsissa on maailman johtavaa vähittäiskaupan kehittämisen osaamista. Näemme, että valikoimanhallinta on äärimmäisen tärkeä strateginen kulmakivi kuluttajatavarakaupalle ja muiden vähittäiskaupan toimijoille niin verkossa kuin kivijalassakin. Movement Consultingin hankinta edesauttaa meitä missiossamme auttaa asiakkaitamme kasvattamaan liiketoimintaansa – ja samalla siirrymme kasvussamme pohjoismaissa seuraavalle tasolle”, Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelberg sanoo.

“Olemme todella innoissamme yhdistäessämme voimamme Marketing Clinicin kanssa. Yhdessä voimme tarjota kaikille asiakkaillemme strategian kehittämistä ja toteuttamista, mikä on vahvasti ankkuroitu kuluttajadataan ja tutkimustietoon ostokäyttäytymisestä. Tavoitteenamme on rakentaa vahvoja brändejä ja kasvattaa asiakkaidemme liiketoimintaa”, sanoo Johan Kaij, Movement Consultingin toimitusjohtaja.

Seuraava vaihe Marketing Clinic Partnersin kasvulle pohjoismaissa

Movement Consulting yhdistyy osaksi Marketing Clinicin Ruotsin toimintoja. Järjestelyn yhteydessä Senior Marketing Advisor Katarina Jerndahl siirtyy Marketing Clinic Swedenin toimitusjohtajaksi.

“Movement Consultingin yhdistyminen osaksi Marketing Clinicin Ruotsin toimintoja tarjoaa todellista synergiaa ja ainutlaatuisen palvelutarjoaman asiakkaillemme. Olemme innoissamme mahdollisuudesta auttaa yhteistä asiakaskuntaamme sekä viedä ruotsalaista vähittäiskaupan ja valikoimanhallinnan osaamista laajemmin pohjoismaisille markkinoille”, Katarina Jerndahl sanoo.

“Movement Consultingin liittyminen osaksi Marketing Clinicia avaa meille useita uusia liiketoimintamahdollisuuksia Ruotsin markkinoiden lisäksi Suomessa ja muissa pohjoismaissa. Kumppanuutemme on monella tapaa täydellinen. Kuten Marketing Clinic, Movement Consulting pohjaa neuvonantonsa vahvasti tutkittuun dataan ja tutkittuun tietoon. Meitä yhdistää myös samanlainen kulttuuri, arvot ja työskentelytavat”, Catharina Stackelberg kertoo.

Yritysosto jatkaa Marketing Clinic Partnersin laajentumista pohjoismaissa seuraten digitaalisen markkinointitoimiston P+SBD:n laajentumista Ruotsiin vuonna 2014.

Catharina Stackelberg
Marketing Clinic Partners, toimitusjohtaja
catharina.stackelberg@marketingclinicpartners.com

Johan Kaij
Movement Consulting, toimitusjohtaja
johan.kaij@marketingclinicpartners.com

Katarina Jerndahl
Marketing Clinic Sweden, toimitusjohtaja
katarina.jerndahl@marketingclinicpartners.com

Kuvat

Lataa
Kuvassa vasemmalta oikealle: Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelberg, Movement Consultingin toimitusjohtaja Johan Kaij ja Marketing Clinic Swedenin toimitusjohtaja Katarina Jerndahl.
Lataa

Marketing Clinic Partners – Reinventing Growth

Marketing Clinic Partners on ryhmä erikoistuneita markkinointitoimistoja. Meitä yhdistää jatkuva palo haastaa asiakkaitamme hyödyntämään vahvoja brändejä, innovatiivisia liiketoimintamalleja ja markkinointia kilpailuetuina digitalisoituvassa maailmassa. Marketing Clinic Partners koostuu Marketing Clinicista, sosiaaliseen mediaan, sisältöihin ja digitaaliseen markkinointiviestintään keskittyvästä Okimo Clinicista, ja reaaliaikaista digitaalista markkinointia ja markkinoinnin automaatiota tekevästä P+SBD:stä. www.marketingclinicpartners.com

Movement Consulting

Uskomme kuluttajatiedon ja valikoimanhallinnan asiantuntijuuden yhdistämisen kuluttajatarjoaman kehittämisessä olevan avainasemassa kannattavan kasvun saavuttamisessa. Laaja kokemuksemme päivittäistavarakaupan ja muilta vähittäiskaupan aloilta tekee tarjoamastamme markkinoilla ainutlaatuisen. www.movementconsulting.se

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Marketing Clinic Oy

Salla Vainiosta pohjoismaisiin brändeihin keskittyvän Marketing Clinicin toimitusjohtaja3.9.2019 14:06:44 EEST | Tiedote

Marketing Clinic on perustamisestaan asti nopeuttanut pohjoismaisten asiakkaiden reittiä strategiasta markkinalle kytkemällä strategisen suunnittelun reaaliaikaiseen markkinoinnin toteutuskykyyn saman katon alla. Vauhdittaakseen tavoitettaan pohjoismaisten brändien koko potentiaalin vapauttamisesta globaalilla kilpailukentällä, Marketing Clinic on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen Salla Vainion.

Marketing Clinic ostaa Koplan – Suomen johtava asiakasymmärrystoimisto vahvistamaan kasvua19.6.2017 12:35:09 EEST | Tiedote

Marketing Clinic jatkaa vahvaa kasvuaan ostamalla suomalaisen strategisen asiakasymmärrystoimisto Koplan. Koplan ydinosaaminen on uudenlaisessa asiakasymmärryksessä, jonka pohjana on vahva ihmislähtöisyys ja yhteistyö asiakkaiden kanssa. Yhtiön palveluihin kuuluvat tutkimus, konsultointi sekä konseptointi ja palvelumuotoilu. Yritysoston myötä Marketing Clinic terävöittää entisestään osaamistaan ja työkalujaan kasvustrategioiden luomisessa, brändi- ja asiakaskokemuksen kehittämisessä sekä liiketoimintakonseptien luomisessa ja kaupallistamisessa.