Markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue ProComin uudeksi puheenjohtajaksi

Viestinnän ammattilaisten järjestö ProCom on vuosikokouksessaan 25.11. valinnut hallituksensa uudeksi puheenjohtajaksi Maria Mrouen. Mroue siirtyy Messukeskuksesta DEN Groupin markkinointi- ja viestintäjohtajaksi ensi vuoden alusta.

Maria Mroue

Uusiksi hallituksen jäseniksi valittiin kuusi viestintäalan vaikuttajaa: Tero Huovinen, Milttonin Senior Advisor, Investor Relations and Communication, professori Pekka Isotalus Tampereen yliopistosta, viestintäjohtaja Anna Könönen Plan International Suomesta, Bayer Nordicin viestintä-, yhteiskuntasuhde- ja vastuullisuusjohtaja Kati Nyman, Communiction Lead Leena Rantasalo VTT:ltä sekä viestintäjohtaja Verna Vuoripuro Reaktorilta.

ProComin hallituksessa jatkavat TietoEVRY:n viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Kia Haring, Startup-yrittäjä, EEX:n Head of Movement Elisa Kitunen, ulkoministeriön viestintäjohtaja Mikko Koivumaa sekä Veronmaksajain Keskusliiton viestintäjohtaja Antti Oksanen. ProCom ry:n ja oy:n toimitusjohtajana toimii FT Elina Melgin.

”ProComin tehtävänä on varmistaa, että viestintäala ja viestinnän ammattilaisten osaaminen kehittyvät muuttuvan yhteiskunnan mukana entistä vahvemmin kohti vastuullisuutta. Uuteen hallitukseen on saatu erittäin tasokasta viestintä- ja markkinointiosaamista”, puheenjohtaja Maria Mroue iloitsee.

ProComin hallituksen kokoonpanossa huomioidaan alan laaja toimintakenttä yrittäjistä ministeriöiden viestintäjohtoon. Tavanomainen hallitusjäsenyys kestää kaksi vuotta ja haku on avoin kaikille ProComin jäsenille sekä tuleville jäsenille.

”Tänä vuonna painotimme hallitushaussa vastuullisuutta, taloudellista osaamista, diversiteetti- ja inkluusio-osaamista ja tutkimusten sekä datan hyödyntämistä viestinnässä. Olen erittäin motivoitunut johtamaan näin pätevää hallitusta kohti ProComin uutta missiota: maailman vastuullisinta viestintäkulttuuria”.

Toimitusjohtaja Elina Melgin, puh. 040 8211688 tai
ProComin puheenjohtaja Maria Mroue, puh. 050 3934974

Maria Mroue

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry on Euroopan vanhimpiin kuuluva viestinnän ammattilaisten järjestö, joka toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on 2 700 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – viestinnän asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä, konsultteja ja opiskelijoita.

Luottamuksen rakentaminen ja ylläpitäminen on viestintäammattilaisen tärkein tehtävä Pohjoismaissa8.9.2021 13:29:29 EEST | Tiedote

Yhteispohjoismainen verkosto The Nordic Alliance for Communication & Management (NORA) on julkaissut yhteistyössä European Communication Monitorin (ECM) kanssa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa toteutetun viestintäalan kyselytutkimuksen tulokset. Viestintäalan ECM-tutkimuksia on tehty 2007 alkaen eri puolilla maailmaa, mutta ensimmäistä kertaa sellainen ilmestyy Pohjoismaista.

Kutsu medialle: Vastuullinen viestintä – kirjan julkistamistilaisuus 8.6.20214.6.2021 08:31:41 EEST | Kutsu

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n julkaisemassa viestintätutkimusta popularisoivassa ProComma Academic -kirjasarjassa on ilmestynyt vuoden 2021 teos teemalla Vastuullinen viestintä. Kirja julkistetaan Vastuullisuuden aamupäivä -webinaarissa 8.6.2021 kello 9–11. Vastuullisuusviestinnän nykytilasta ja tulevaisuudesta ovat keskustelemassa kirjan kirjoittajat, organisaatioviestinnän apulaisprofessori Kirsi Eräranta, tutkijatohtori Visa Penttilä, vastuullisuusviestinnän tutkija Meri Frig, tutkijatohtori Niina Uusitalo sekä vastuullisuusviestinnän tutkijatohtori Laura Olkkonen.

Kia Haring Global Alliancen hallitukseen Pohjoismaiden viestintäjärjestöjen mandaatilla4.5.2021 12:19:36 EEST | Tiedote