Supermetrics Oy

Markkinointidataintegraation globaali markkinajohtaja Supermetrics nimittää kasvuyhtiökonkari Anssi Rusin toiseksi toimitusjohtajaksi

Kansainvälistä kasvuaan jatkava suomalainen Supermetrics siirtyy jaetun toimitusjohtajuuden malliin ja tuo perustaja-toimitusjohtaja Mikael Thunebergin aisapariksi Anssi Rusin.
Anssi Rusi ja Mikael Thuneberg

Aiemmin Smartly.io:n ja Yousicianin johdossa toiminut Anssi Rusi tuo mukanaan vuosikymmenien kokemuksen kasvuyhtiöiden myynnin, asiakaspalvelun ja operaatioiden skaalaamisesta. Supermetricsillä Rusi ryhtyy luotsaamaan myynnin, asiakkuuksien ja operaatioiden laajentamista.

Alustavien tietojen mukaan Supermetrics-konsernin liikevaihdon vuosittainen kasvu oli vuonna 2022 noin 40%, ja liikevaihto nousi yli 50 miljoonan euron. Supermetricsin vuonna 2013 perustanut Mikael Thuneberg on kasvattanut yrityksen yhden miehen liikeideasta kansainväliseksi kasvumenestykseksi. Jatkossa Thuneberg keskittyy johtamaan yhtiön tuotekehitystä.

Suomessa vielä harvinainen jaetun toimitusjohtajuuden malli mahdollistaa toimitusjohtajien keskittymisen omien vahvuuksiensa ja kokemuksensa mukaisesti liiketoiminnan ydinalueisiin. Maailmalla malli on käytössä useissa menestyneissä teknologiayhtiöissä, kuten Netflixillä, Atlassianilla ja Workdaylla.

Rusi siirtyy Supermetricsille suomalaisesta kasvuyhtiö Yousicianista. Ennen Yousiciania hän toimi yli seitsemän vuotta operatiivisena johtajana kotimaisessa mainosteknologiayhtiö Smartly.io:ssa, joka myytiin vuoden 2019 lopussa yhdysvaltalaiselle pääomasijoittajalle 200 miljoonalla eurolla. Rusi on myös Startup-säätiön hallituksen puheenjohtaja.

“Olen innoissani päästessäni mukaan rakentamaan Supermetricsin vaikuttavaa kasvutarinaa. Mikael ja tiimi ovat viimeisten yhdeksän vuoden aikana onnistuneet luomaan erinomaisen yhtiön ja tuotteen, joka on saavuttanut markkinajohtaja-aseman ja kasvanut kannattavasti perustamisestaan lähtien. On ainutlaatuista päästä työskentelemään rinnakkain Mikaelin kanssa ja yhteisvoimin viedä Supermetricsiä kohti yhä suurempaa menestystä”, Rusi kommentoi nimitystään.

“Olemme ylpeitä saadessamme Anssin mukaan tiimiin ja odotan yhteistyötämme innolla. Hänen saavutuksensa kasvuyhtiöiden parissa puhuvat puolestaan ja uskomme, että hän on juuri oikea henkilö johtamaan Supermetricsin kaupallista organisaatiota ja operaatioita. Olemme kasvattaneet Supermetricsin nollasta globaaliksi markkinajohtajaksi ja nyt on aika tuoda sisään lisää kokemusta seuraavaa kehitysvaihetta varten. Yhdistämällä vahvuutemme Supermetrics tulee saavuttamaan enemmän kuin yhden toimitusjohtajan johdolla”, Thuneberg kommentoi toimitusjohtajakumppaniaan.

Anssi Rusi ja Mikael Thuneberg

Supermetrics Oy
Kaivokatu 10 A

Supermetrics on suomalainen kasvuyhtiö, joka rakentaa markkinointidatan integraatioon erikoistunutta ohjelmistotyökalua. Supermetricsin avulla markkinoijat ja analyytikot siirtävät ja yhdistelevät suuria määriä dataa Google Data Studion, Microsoft Excelin ja tietovarastojen kaltaisiin sovelluksiin analysointia, visualisointia ja varastointia varten. Supermetrics prosessoi yli 70 miljardin euron arvosta mainosdataa vuodessa.

Vuonna 2013 perustetulla yhtiöllä on yli 17 000 asiakasta 120 maassa. Vuonna 2021 Supermetrics teki yli 36 miljoonan euron liikevaihdon kannattavasti. Yhtiön palveluksessa työskentelee tällä hetkellä 330 henkilöä kahdessatoista eri maassa. Isoimmat toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Dublinissa, Atlantassa, Singaporessa ja Vilnassa. Kansainvälinen henkilöstö koostuu yli 40 kansalaisuudesta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Supermetrics Oy

/EMBARGO/ Datakultakuume luo seuraavan polven menestystarinoita: Huippukannattava suomalainen Supermetrics keräsi 250 miljoonan euron valuaatiolla 40 miljoonan euron potin nimekkäiltä kansainvälisiltä rahoittajilta25.8.2020 09:00:00 EEST | Tiedote

Vapaa julkaistavaksi 25.8 kello 9.00. Dataintegraation automatisointiin erikoistunut Supermetrics saa kierroksen myötä taakseen kovia nimiä. Yleensä vain amerikkalaisiin yrityksiin keskittyvän IVP:n portfoliosta löytyvät muun muassa Netflix, Slack ja Twitter. Kierrosta johtaneen Highland Europen portfolioon kuuluvat niin ikään kotimaiset Wolt ja Smartly. Omistajajoukkoon liittyvät myös Supercell CEO Ilkka Paananen, sekä Datadog CPO Amit Agarwal. Myös jo aiemmin Supermetricsiin sijoittanut OpenOcean kasvattaa kierroksella osuuttaan.

Suomalainen Supermetrics jatkaa poikkeuksellista kasvuaan maailmalla ja saa CFO:n Woltilta26.2.2020 14:39:36 EET | Tiedote

Supermetricsin kansainvälisestä kasvusta poikkeuksellisen tekee sen kannattavuus. Viime vuoden liikevaihto ylsi 13,7 miljoonaan euroon ja kasvua kertyi 119 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Liikevoittoa Supermetrics teki arviolta 35 prosenttia. Hyvä kannattavuus on luonnollisesti herättänyt myös sijoittajien huomion, ja monet maailman johtavista kasvuyrityssijoittajista ovat kiinnostuneita sijoittamaan yritykseen. Nyt kasvustrategiaa tukemaan on palkattu talousjohtaja ravintolaruoan kotiinkuljetuksesta tunnetulta Woltilta.

Suomalainen Supermetrics teki poikkeuksellisen tuloksen ja rakennutti hulppeat toimitilat Helsinkiin24.5.2019 09:07:21 EEST | Tiedote

Maailmalla suuren suosion saavuttanut suomalainen Supermetrics teki kasvuyrityksille poikkeuksellisen tuloksen ja nelinkertaisti samalla liikevoittonsa vuodessa. Etenkin markkinoijien keskuudessa suosittu Supermetrics teki viime vuonna 6,2 miljoonan euron liikevaihdon. Kasvua aiempaan vuoteen tuli 181 prosenttia liikevoittoprosentin ollessa kasvuyrityksille poikkeuksellisen korkea 37 prosenttia. Yritys poimi mukaan myös piensijoittajia, muun muassa pitkäaikaisen Qlik toimitusjohtajan, Lars Björkin.