Advance B2B Oy

Markkinointitoimisto Advance B2B kasvaa kansainvälisillä markkinoilla – ja uudistaa johtoaan siinä sivussa

Jaa

B2B SaaS-, subscription- ja teknologiayhtiöiden markkinointiin keskittynyt Advance B2B on kuluvan kevään aikana saanut useamman uuden asiakkaan Pohjois-Amerikasta. Sekä myyntityö että palveluiden toteutus tapahtuvat täysin etänä. Jatkossa yritys uskoo kansainvälisen kasvun vain kiihtyvän, ja panostaa siihen täysillä uuden johtonsa voimin.

Advance B2B:n perustajat Mikko Seppä sekä Paavo Laaksonen jäävät pois yhtiön toiminnasta luotsattuaan yrityksen kouluikään. Toukokuun alusta alkaen Advance B2B:tä johtavat aiemmin yrityksessä liiketoimintajohtajina toimineet Sari Venäläinen (CEO) sekä Hanna Harjula (COO).

“Yleensä meitä suomalaisia parjataan siitä, että emme osaa markkinoida. Siksi tuntuukin erityisen hienolta, että meidät on valittu useamman yhdysvaltalaisen yrityksen markkinointikumppaniksi. Koronan myötä yhä globaalimmaksi muuttuneen markkinan voisi nähdä uhkana suomalaisten yritysten kilpailukyvylle, mutta me olemme jo todistaneet, että täältä käsin voi pärjätä – myös markkinoinnin kentällä”, kertoo yhtiön tuore toimitusjohtaja Sari Venäläinen. 

“Pikemminkin näemme, että kansainväliselle kasvulle ei ole enää juuri esteitä. Meillä myynti on rullannut etänä samalla tavalla kuin ennenkin. Lisäksi olemme testanneet kokonaan verkossa tapahtuvaa myyntiä hyvin tuloksin”, iloitsee Advance B2B:n toiminnassa lähes alusta saakka mukana ollut, nyt operatiiviseksi johtajaksi nimitetty Hanna Harjula. 

Asiakkaiden tai työntekijöiden sijainnilla ei ole merkitystä, eikä töissä tarvitse osata suomea

Asiakkaiden fyysisellä sijainnilla ei siis enää ole merkitystä, ja sama pätee myös Advance B2B:n työntekijöihin. Yrityksellä ei koskaan ole ollut erityisiä sääntöjä tai rajoituksia etätyön suhteen, joten koronan myötä siirtyminen kokonaan kotikonttoreille oli varsin saumaton. 

“Jatkossakin työntekijämme voivat täysin vapaasti valita, missä haluavat työskennellä. Meille on täysin ok tehdä töitä myös 100 % etänä. Lisäksi vaadimme enää harvoissa tehtävissä suomen kielen osaamista, ja 40 työntekijämme joukosta löytyy tällä hetkellä seitsemän eri kansallisuutta. Pääsemme entistä paremmin kiinni alan huippuosaamiseen, kun vaatimukset kielitaidosta tai tietystä asuinpaikasta eivät ole esteenä”, Harjula toteaa.

Markkinointiin on uskallettava panostaa

Tämän hetken asiakaskunnasta löytyy kansainvälisten asiakkaiden lisäksi myös merkittävä joukko suomalaisia asiakkaita, joiden ensisijainen kohdemarkkina on maailmalla.

“Oman kansainvälisen kasvumme lisäksi autamme monia suomalaisia yrityksiä kasvamaan kansainvälisesti markkinoinnin keinoin. Väitämme, että Suomesta kyllä löytyy maailmanluokan markkinointiosaamista. Usein suurempi ongelma on, että markkinointiin ei uskalleta panostaa riittävästi, jolloin tuloksiakaan ei voi syntyä”, päättää Venäläinen.

* * *

Advance B2B on vuonna 2014 perustettu B2B SaaS-, subscription-, ja teknologiayhtiöiden palvelemiseen erikoistunut kasvumarkkinointitoimisto, joka työllistää tällä hetkellä noin 40 henkilöä. Yhtiön asiakkaita ovat muun muassa Wibbitz, Virta, Lyyti, Visma ja Transfluent.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Advance B2B Oy
Malmin raitti 17 A, 4. kerros
00700 Helsinki

https://www.advanceb2b.com/
Advance B2B on SaaS, subscription-, ja teknologiayhtiöihin erikoistunut kasvumarkkinointitoimisto, jolla on asiakkaita sekä Suomessa, että ulkomailla.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.