Marko Silventoinen Otavan Kirjapainon toimitusjohtajaksi

Viestintätekniikan insinööri AMK Marko Silventoinen on nimitetty Otavan Kirjapaino Oy:n toimitusjohtajaksi ja Kustannusosakeyhtiö Otavan johtajiston jäseneksi. Hän aloittaa tehtävässään 5.2.2018. Silventoinen seuraa tehtävässä Minna Kokkaa, joka siirtyy Suomalaisen Kirjakaupan toimitusjohtajaksi.

Marko Silventoinen

Marko Silventoisella on pitkä ja monipuolinen osaaminen kirjapainoalalta. Hän on työskennellyt mm. Hansaprintissä tuotantopäällikkönä vuodesta 2007 asti. Silventoisella on vahva kokemus graafisesta alasta asiakkaiden, henkilöstön sekä aineistojen tuotannon kautta lopputuotteista.

”Marko tuo meille pitkän kokemuksensa myötä juuri sitä osaamista ja johtamista, jota muuttuvassa kirjapainotoiminnassa ja kirja-alalla tarvitaan”, sanoo Kustannusosakeyhtiö Otavan toimitusjohtaja Pasi Vainio.

”Otavan Kirjapaino on hieno ja perinteikäs kirjapaino, jossa on aina tehty laadukkaita kirjoja. Otan innostuneena vastaan uuden tehtäväni kirjapainon johtajana. On upeaa päästä johtamaan modernia painotaloa ja työskentelemään osaavan henkilökunnan kanssa”, Silventoinen sanoo.

Lisätietoja:
Pasi Vainio toimitusjohtaja Kustannusosakeyhtiö Otava 050 032 9591 pasi.vainio@otava.fi
Marko Silventoinen 050 317 5946 marko.silventoinen@icloud.com

Otava-konserni on Suomen johtavia viestintäalan yrityksiä. Konsernin emoyhtiö on Otava Oy. Konsernin liiketoiminta-alueita ovat Kirjat, Lehdet, Kauppa ja Uudet liiketoiminnat. Kirjat-liiketoimintaan kuuluvat Kustannusosakeyhtiö Otava, Kustannusosakeyhtiö Moreeni, Like Kustannus Oy ja Otavan Kirjapaino Oy. Lehdet-liiketoiminnan muodostaa Otavamedia Oy, johon kuuluu myös Otavamedia OMA. Kauppa-liiketoiminnan muodostaa Suomalainen Kirjakauppa Oy. Uusiin liiketoimintoihin kuuluvat mm. Otavan uudet liiketoiminnat Oy, NettiX Oy ja Ampparit Oy.

Marko Silventoinen

Kansainvälinen dekkaritähti Donna Leon vierailee Suomessa elokuussa  5.7.2018 13:00Tiedote

Kansainväliseen huippusuosioon noussut dekkarikuningatar Donna Leon (s. 1942) saapuu odotetulle vierailulle Suomeen elokuussa. Leonin kirjoja on käännetty jo yli 20 kielelle, ja Suomessa niitä on myyty huimaavat lähes puoli miljoonaa kappaletta. Donna Leonin Guido Brunetti -sarjan uusin osa, Nuoruuden lähde, ilmestyi suomeksi helmikuussa. Kirja nousi ilmestyttyään Mitä Suomi lukee -listauksen maaliskuun toiseksi myydyimmäksi käännetyksi kaunokirjalliseksi teokseksi Suomessa. Nuoruuden lähde -dekkarissa Brunetti tapaa kreivitär Lando-Continuin, joka epäilee että hänen pojantyttärensä vuosien takainen onnettomuus ei ollut mikään vahinko. Kreivitär pyytää Brunettia tutkimaan uudestaan menneitä tapahtumia. Manuela, lahjakas kilparatsastaja, pelastettiin viime hetkellä hukkumiskuolemalta, mutta hän kärsi vakavia vaurioita eikä muista tapahtunutta. Kreivitär on varma että pojantytär yritettiin surmata. Brunetti alkaa tutkia vanhaa tapausta osin säälistä, osin uteliaisuudesta. Tutkimusten ede

Otavan kaunokirjallisuuden kustantaminen vahvistuu: Salla Pulli, Aleksi Pöyry ja Lotta Sonninen kustannuspäälliköiksi28.6.2018 10:15Tiedote