Markus Aho on nimitetty Varman sijoituksista vastaavaksi johtajaksi

Markus Aho (DI) aloittaa 1.6. Varman sijoituksista vastaavana johtajana. Ahosta tulee samalla Varman johtoryhmän jäsen, ja hän raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Risto Murrolle.

– Olen iloinen siitä, että voimme nimittää Markus Ahon Varman sijoituksista vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän tuntee hyvin Varman sijoitustoiminnan, työkulttuurin ja arvot. Markuksella on erittäin hyvät valmiudet ottaa vaativa tehtävä vastaan, kertoo toimitusjohtaja Risto Murto.

Aho siirtyy sijoitusjohtajaksi Varman listaamattomista sijoituksista vastaavan johtajan paikalta. Aho on työskennellyt myös Varman pääomasijoitusjohtajana. Ennen uraansa Varmassa, hän on työskennellyt mm. Pontoksella ja Accenturella.

– Kiitän saamastani luottamuksesta ja aloitan innolla uudessa tehtävässä. Varman sijoitustoiminta on vahvassa kunnossa, ja jatkamme tutun organisaation kanssa pitkäjänteistä työtä sijoitustuottojen ja vakavaraisuuden turvaamiseksi, sanoo Markus Aho.

Varman sijoitustoimintoa johtaa tällä hetkellä Reima Rytsölä, joka aloittaa 1.8.2022 Solidiumin toimitusjohtajana.

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.

Vårt företagsansvarsprogram grundar sig på omsorgsfull förvaltning av pensionsmedlen samt aktuella teman som biologisk mångfald, mänskliga rättigheter och en hållbar värdekedja11.5.2022 15:02:25 EEST | Tiedote

Ansvarsfullhet är en integrerad del av all vår verksamhet. Varmas ansvar för pensionsmedlen, våra kunder, vår personal och vår gemensamma miljö sträcker sig långt in i framtiden. Vårt mål är att vara en föregångare inom ansvarsfullhet i arbetspensionsbranschen. Utvecklingen av ansvarsfrågor styrs av ett företagsansvarsprogram som vi nyligen uppdaterat.

Our Sustainability Programme’s cornerstone is taking care of pension assets – increasing significance in biodiversity, human rights, and a sustainable value chain11.5.2022 13:26:03 EEST | Press release

Sustainability is at the core of all Varma's operations. Varma’s responsibility for managing pension assets, and for our customers, employees and shared environment, spans far into the future. Our goal is to be a sustainability pioneer in the pension insurance sector. The development of sustainability is steered by the Sustainability Programme that we have recently updated.

Varman vastuullisuusohjelman kivijalkana eläkevaroista huolehtiminen, nousevia teemoja luonnon monimuotoisuus, ihmisoikeudet ja arvoketjun vastuullisuus6.5.2022 10:39:55 EEST | Tiedote

Vastuullisuus on osa kaikkea Varman toimintaa. Varmalla on pitkälle tulevaisuuteen ulottuva vastuu eläkevarojen hoitamisesta, asiakkaistamme, varmalaisista ja yhteisestä ympäristöstämme. Tavoitteenamme on olla työeläkealan vastuullisuuden suunnannäyttäjä. Vastuullisuuden kehittämistä ohjaa vastuullisuusohjelma, jonka olemme juuri päivittäneet.