Markus Salmela aloittaa hankekehitysjohtajana 2.9.

DI Markus Salmela (48) on nimitetty hankekehitysjohtajaksi Destiaan. Hän aloittaa tehtävässään 2.9.2019.

Markus Salmela

Uudessa roolissaan Markus Salmelan tehtäviin kuuluvat Destian hankekehityksen liiketoiminnan ja toimintamallin kehittäminen sekä kumppaniverkostojen luominen Destian hankekehitykseen. Salmelan tavoitteena on kehittää Destian kiinteistö- ja kaupunkikehityshankkeita yhdessä muiden destialaisten ja kumppanien kanssa.

– Olen iloinen, että Markus aloittaa Destiassa ja tuo mukanaan vahvan ja laaja-alaisen kokemuksen ja osaamisen kiinteistökehittämisen saralta työyhteisöömme, sanoo Destian Palvelukonseptit ja kaupunkikehitys -liiketoimintaryhmästä vastaava johtaja Timo Räikkönen.

Destialle Salmela siirtyy GSP Group Oy:stä, jossa hän on toiminut Kiinteistökehityksestä vastaavana liiketoimintajohtajana elokuusta 2017. Ennen siirtymistään GSP Groupille Salmela työskenteli pitkään NCC:llä mm. kiinteistökehittämisen ja projektijohtamisen tehtävissä. Uransa alkuvaiheessa Salmela oli SRV yhtiöiden palveluksessa.

– Todella innostuneena otan haasteen vastaan ja lähden kehittämään Destian strategian mukaisesti kiinteistö- ja kaupunkikehityshankkeita yhdessä alan muiden osaajien ja kumppanien kanssa, perustuen osaltaan Destian syvälliseen infran tajuun, Salmela kommentoi.

Lisätietoa:

Liiketoimintaryhmän johtaja Timo Räikkönen, puh. +358 40 5152231
Hankekehitysjohtaja Markus Salmela, puh. +358 50 325 5465

Markus Salmela

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Yli 1 600 tositoimijamme ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 550. www.destia.fi

Destia rakentaa Laakson yhteissairaalan maanpäällisen infran14.12.2021 13:00:00 EET | Tiedote

Destia rakentaa Laakson yhteissairaalan maanpäällisen infran SRV:lle. Helsingin kaupungille ja Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri HUSille rakennettava sairaalahanke on vaativa, suuren mittakaavan rakennusallianssi Helsingin keskustan tuntumassa vilkkaasti liikennöidyllä alueella. SRV:n ja Destian välinen alaurakka-allianssisopimus kattaa kehitys- ja toteutusvaiheen ja on arvoltaan 180 miljoonaa euroa, minkä jakautuminen osapuolten kesken tarkentuu kehitysvaiheen aikana.

Destian Liila-laskentalaite saapuu Lahteen9.12.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Lahdessa otettiin marraskuussa käyttöön kaksi Destia Liila -laskentalaitetta, jotka laskevat Uudenmaankadun ja Pohjoisen Liipolankadun varrella ohikulkevat kävelijät ja pyöräilijät. Laitteiden avulla Lahden kaupunki voi seurata ja tilastoida käytetyn reitin suosion kehitystä sekä reaaliaikaista käyttöastetta ympäri vuorokauden. Näin liikkujista saatava tieto voi auttaa kaupunkia kehittämään pyörätieverkostoja.

Destia siirtyy rakentamisvaiheeseen Kalasatamasta Pasilaan -hankkeessa19.11.2021 08:32:00 EET | Tiedote

Kalasatamasta Pasilaan -hankkeen allianssit siirtyvät toteutusvaiheeseen 19.11.2021. Destian, Swecon ja WSP:n muodostama Sörkan Spora -allianssi rakentaa noin kolme kilometriä hankkeen 4,5 kilometrin raitiotiestä aina Sompasaaren kärjestä eli Nihdistä Hermannin rantatietä pitkin Haukilahdenkadun pohjoispuolelle asti. Reitin varrella uudistetaan samalla katuja, jalankulun ja pyöräilyn reittejä, viherympäristöä ja kunnallistekniikkaa. Rakennustyöt alkavat Hermannin rantatieltä tammikuussa 2022 ja tavoitteena on aloittaa raitiolinjan 13 liikenne vuonna 2024.

Destia parantaa raideyhteyksiä Oritkarin satamaan Oulussa10.11.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Destia ja Väylävirasto ovat allekirjoittaneet sopimuksen Oritkarin kolmioraiteen tie-, silta- ja rataurakasta, jossa parannetaan raideliikenteen kulkuyhteyksiä Oritkarin satamaan Oulussa. Lisäksi Destia uusii Latokartanon sillan kolmioraiteen vaatiman tilan vuoksi ja lisää radan ylittävälle, vilkkaasti liikennöidylle Limingantielle kaistoja ja parantaa kaistajärjestelyjä sekä toteuttaa jalankulku- ja pyöräliikenteen väylän, baanan. Marraskuussa 2021 alkavan suunnittele ja toteuta (ST) -projektin kustannusarvio on noin 8 miljoonaa euroa ja sen arvioidaan valmistuvan marraskuussa 2023.

Destia järjestäytyy INFRA ry:hyn24.6.2021 12:00:00 EEST | Tiedote

Destia Oy on päättänyt järjestäytyä työmarkkina-asioissa INFRA ry:hyn, joka on luontevin työnantajajärjestö yksityiselle infra-alan toimijalle. Päätöksen seurauksena Destia Oy:n työnantajaliitto vaihtuu 1.1.2022, jonka seurauksena puolestaan työehtosopimukset tulevat muuttumaan Destia Oy:ssä vuoden 2022 alkupuoliskolla. Destian aikomus ei ole heikentää henkilöstön työsuhteiden ehtoja. Destia tulee jatkossakin huolehtimaan henkilöstölleen hyvät työehdot paikallisella sopimisella. Destia Oy on jo ennestään järjestäytynyt INFRA ry:hyn elinkeinopoliittisissa asioissa. Työmarkkina-asioissa Destia Oy on kuitenkin järjestäytynyt Palvelualojen työnantajat Palta ry:hyn. Siirtyminen myös työmarkkina-asioissa INFRA ry:hyn selkiyttää Destian järjestäytymistä ja antaa Destialle paremmat mahdollisuudet olla mukana kehittämässä rakennusalaa kokonaisvaltaisesti. Tämä muutos antaa Destialle rakennusalalla sen roolin, joka Suomen suurimmalle infra-alan yritykselle kuuluu. INFRA ry on Rakennusteollisuus