Marttiini teki Sastalle 50-vuotisjuhlapuukon

Luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan pukenut suomalainen erävaatemerkki Sasta esittelee juhlavuotenaan viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta. Juhlamalliston tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Ensimmäinen yhteistyö oli Coston kanssa tehty sarkalippis ja kesän kynnyksellä juhlavuoden valikoima täydentyy Marttiinin Sasta-juhlapuukolla.

Marttiinin valmistamaan Sasta50-juhlapuukkoon on valittu lämpökäsiteltyä ja vahattua koivua, hirven sarviluuta, uushopeaa sekä ruskeaa nahkaa.

Sastan juhlavuoden erikoistuotteet kuvastavat kainuulaisen perheyrityksen tarinan kiteyttäviä teemoja ja niiden toteutuksessa mukana olevat toimijat edustavat vahvaa suomalaista oman alansa osaamista. Sastan 50. juhlavuoden kollaboraatioiden teemat ovat vastuullisuus, eränkäynti, tekninen osaaminen, perinteiset materiaalit ja metsästys. Suomalaisyritysten kanssa yhteistyössä suunnitellut tuotteet esitellään vuoden 2019 aikana yksi kerrallaan.

Juhlavuoden toinen yhteistuote on vastuullinen suomalainen Sasta X Marttiini -eräpuukko

Sastan 50. juhlavuoden toisena julkaistava yhteistuote on vuonna 1928 perustetun rovaniemeläisen Marttiinin kanssa suunniteltu ja Rovaniemellä valmistettu eräpuukko.

”Poikkeuksellisen merkittävistä vientisaavutuksista tunnettu ja palkittu Marttiini edustaa suomalaista eräosaamista konkreettisimmillaan. Rovaniemeläispuukot ovat muotokielellään, käytännöllisyydellään ja laadullaan lunastaneet paikkansa useimpien eränkävijöiden vyötäröiltä ja siksi ovat mitä luonnollisin kumppani myös Sastalle. Uskon, että juhlavuotemme erikoispuukosta tulee varmasti myös haluttu perintökalu. Laadukkaat puukot siirtyvät tunnetusti eräsukupolvelta toiselle ja vievät siten niiden kanssa elettyjä luontokokemuksia eteenpäin”, iloitsee Sastan toimitusjohtaja Juha Latvala yhteistyötä Marttiinin kanssa.

Tässä eränkävijän tärkeimmässä työkalussa luonnonmateriaalit yhdistyvät moderniin teknologiaan sekä sukupolvien mittaisiin käsityöperinteisiin ja ammattitaitoon. Puukkoon on valittu lämpökäsiteltyä ja vahattua koivua, hirven sarviluuta, uushopeaa sekä ruskeaa nahkaa.

Yhteistyö Sastan kanssa oli meille luonnollinen ja mukava askel. Marttiini täytti viime vuonna 90 vuotta – Sastan viisikymppiset ovat merkkipaalu jota tulee myös juhlia! Me molemmat ammennamme Suomalaisesta ympäristöstä sekä menemme tuotesuunnittelussa kuluttajan tarpeet edellä. Yhdistelemme puukoissamme luonnonmateriaaleja sekä modernia teknologiaa. Olemme ylpeitä ammattitaitoisista työntekijöistämme, jotka ovat valmistaneet yhteistyöpuukon Rovaniemen tehtaallamme”, jatkaa Marttiinin toimitusjohtaja Päivi Ohvo.

Sasta X Marttiini -eräpuukkoja valmistetaan numeroitu 50 kappaleen erä ja ne tulevat myyntiin 3.6.2019 seuraaville jälleenmyyjille: E.Saastamoinen, Scandinavian Outdoor Store, Partioaitta, Vaeltajankauppa.

Suunniteltu ja valmistettu Rovaniemellä, hinta 149 euroa.

Eräihmisten kotimaisen luottomerkin Sastan tarina sai alkunsa yksinkertaisesta tarpeesta pärjätä karuissa luonnonoloissa. Tuotemerkki syntyi Nurmeksessa vuonna 1969 perustajansa Urpo Saastamoisen oivalluksesta tehdä metsästyspuku sarkavillasta. Alun pitäen omaan käyttöön suunnitellulle ja ommellulle sarkapuvulle ilmeni ensin lähipiirissä ja pian laajemmin kysyntää, minkä johdosta perheyhtiön teollinen vaatetuotanto sai alkunsa.

Lisätiedot ja kuvauslainapyynnöt
Juha Latvala, toimitusjohtaja, Sasta Oy, 050 555 9182, juha@sasta.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Eränkävijän tärkeimmässä työkalussa luonnonmateriaalit yhdistyvät moderniin teknologiaan sekä sukupolvien mittaisiin käsityöperinteisiin ja ammattitaitoon.

Hampurilaismestarit tänä viikonloppuna Helsingissä11.6.2019 12:07:38 EESTTiedote

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Kampin Narinkkatorilla järjestettävän ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

ISS Palvelut modernisoi ravintolapalveluidensa omavalvonnan Fredmanin kanssa11.6.2019 07:50:00 EESTTiedote

Suomen suurimpiin yksityisiin työnantajin kuuluva ISS Palvelut on valinnut kotimaisen Fredman Food Tech -palvelukokonaisuuden varmistamaan ravintolapalveluidensa omavalvonnan ja keittiön johtamisprosessit. Palvelusopimuksen myötä yli sadan ravintolan omavalvontamenetelmät digitalisoidaan ruokaturvallisuuden takaamiseksi ja henkilökunnan työn helpottamiseksi. Fredmanin palvelun asennus ja henkilökunnan valmennus niiden käyttöön tullaan saattamaan valmiiksi vuoden 2019 loppuun mennessä.

Ylioppilaslakillakin voi erottautua24.4.2019 12:12:43 EESTTiedote

Noin 30 000 suomalaisnuorta painaa kesäkuun ensimmäisenä lauantaina päähänsä perinteisen ylioppilaslakin merkkinä ylioppilastutkinnon suorittamisesta. Suomessa valkolakkiperinteen lasketaan alkaneen vuonna 1865, jolloin muutama helsinkiläinen ylioppilas valmistutti itselleen ensin Tanskassa ja sittemmin Ruotsissa jo suosioon nousseen mallin mukaisesti samettisen ylioppilaslakin. Pohjoismaiden suurin ylioppilaslakkien ja valmistujaistuotteiden valmistaja C.L. Seifert on ulottanut räätälöidyn hattupalvelunsa myös suomalaisille ylioppilaille, jotka voivat verkkopalvelun avulla suunnitella ja tilata itselleen personoidun ja käsintehdyn laadukkaan, kaikki vaput ryhdikkäänä kestävän ylioppilaslakkinsa.