MASKIPAKKO KÄYTTÖÖN KOKKOLAN SUURTEOLLISUUSALUEELLA

Kokkolan suurteollisuusalueella (KIP) otetaan käyttöön maskipakko 17.5.2021 alkaen. Maskipakko koskee kaikkia alueen porteista sisään tulevia henkilöitä, ja on voimassa toistaiseksi. Alueelle saapuvien henkilöiden tulee lisäksi varmistaa tilaajayrityskohtaiset koronaohjeet. Vierailukielto KIP:n alueella on edelleen voimassa.

Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soiten alue on siirtynyt koronavirusepidemian leviämisvaiheeseen. Vakava koronavirustilanne heijastuu myös Soiten alueen lähikuntiin ja jatkotartuntoja on havaittu muun muassa Pohjois-Pohjanmaan alueella. Soiten alueen nopeasti heikentyneestä tautitilanteesta johtuen, KIP Turvallisuustyöryhmä on päättänyt ottaa käyttöön maskipakon Kokkolan suurteollisuusalueella.

KIP Turvallisuustyöryhmä suosittelee vahvasti KIP:n alueella olevia henkilöitä kirjaamaan ylös omia liikkumispaikkojaan sekä henkilöitä, joita työpäivän aikana on tavannut - mahdollisuuksien mukaan. Tällä helpotetaan mahdollista Soiten koronajäljitystyötä.

Kokkola Industrial Park (KIP) on Pohjois-Euroopan suurin epäorgaanisen kemianteollisuuden ekosysteemi. Kokkolan suurteollisuusalueella sijaitsee 18 teollisuuslaitosta sekä 60 palveluyritystä. Suurteollisuusalueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee myös Kokkolan Satama, josta on ensiluokkaiset yhteydet maailmalle.

Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä ja KIP Service: Uutta kiertotalousosaamista kemianteollisuuden ekosysteemiin – kiertotaloutta ei rakenneta ilman osaajia27.5.2021 16:52:13 EEST | Tiedote

Sitra (Suomen itsenäisyyden juhlarahasto) avasi alkuvuodesta 2021 rahoitushaun hiilineutraalin kiertotalousosaamisen kehittämiseksi teknologiasektorilla, kemian alalla ja rakennussektorilla. Rahoitushaussa Sitra etsi yhteistyössä alan ammattiliittojen sekä toimialajärjestöjen kanssa vaikuttavia ja visionäärisiä koulutushankkeita, joissa tunnistetaan kiertotalouteen liittyviä osaamistarpeita ja tarjotaan niihin uusia ratkaisuja sekä kokeiluja, joilla on mahdollisuus vakiintua pysyväksi toiminnaksi. Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymän (Kpedu) ja KIP Servicen yhteinen KIP:n uusi kiertotalousaika – sanoista tekoihin! -koulutuspilotti -hanke valittiin rahoitettavaksi ainoana kemian toimialalta.

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys ohjaa alueen yrityksiä yhteistyöhön sekä aluekehittämiseen1.3.2021 09:33:15 EET | Tiedote

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys ry:n vuosikokous pidettiin torstaina 25.2. etäkokouksena vallitsevan koronatilanteen vuoksi. Kokouksessa käytiin läpi vuosikokouksen sääntömääräiset asiat, muun muassa tilinpäätöksen hyväksyminen sekä uuden hallituksen nimeäminen. Yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Boliden Kokkola Oy:n henkilöstöjohtaja Tarja Halonen sekä uudeksi hallituksen jäseneksi Cabb Oy:n T&K-päällikkö Antti Neuvonen.

KIP Ympäristöpalkinnon 2020 sai Michael ”Mikki” Hagström8.9.2020 10:10:12 EEST | Tiedote

Vuosi 2020 on KIP:lle erityinen, sillä Kokkolan suurteollisuusalue juhlii 75-juhlavuottaan. Koronatilanne on valitettavasti sekoittanut KIP:n juhlasuunnitelmia, mutta perinteisestä KIP Ympäristöpäivästä haluttiin kuitenkin pitää kiinni. Tapahtuma järjestettiin viime viikon perjantaina 4.9.20 ja se päädyttiin toteuttamaan nyt ensimmäistä kertaa webinaarina. KIP Ympäristöpäivä järjestettiin jo 17. kerran.