Kustannusosakeyhtiö Tammi

Mauno Koiviston muistelmat julkaistaan uusintapainoksina

Presidentti Mauno Koiviston muistelmateokset Kaksi kautta I – Muistikuvia ja merkintöjä 1982–1994 ja Historian tekijät – Kaksi kautta II julkaistaan uusintapainoksina elokuussa. Alun perin 1990-luvun puolivälissä ilmestyneiden teosten painokset ovat olleet pitkään loppuunmyytyjä. Uudet painokset muistelmista ilmestyvät 1.8.2017 Tammen kustantamina.

Mauno Koivisto (1923–2017) toimi Suomen tasavallan presidenttinä kaksi perättäistä kautta 1982–1994. Heti virkakautensa päätyttyä hän julkaisi kaksiosaiset muistelmansa, joissa hän tuoreeltaan kertoi presidenttikauden ratkaisuistaan ja niiden taustoista.

Vuonna 1994 ilmestynyt Kaksi kautta I – Muistikuvia ja merkintöjä 1982–1994 keskittyy sisäpolitiikkaan. Siinä käydään läpi muun muassa presidentti Koiviston näkemyksiä hänen kausiensa aikaisista hallitusratkaisuista, 1980-luvun talouspolitiikasta ja Suomen ajautumisesta 1990-luvun lamaan.

Vuonna 1995 ilmestynyt Historian tekijät – Kaksi kautta II puolestaan tarkastelee presidentti Koiviston toimintaa ulkopolitiikan johtajana. Suomen puolueettomuusaseman turvaamisen ohella Koivisto osallistui presidenttikausiensa aikana kansainvälisten kysymysten selvittämiseen tavoilla, jotka tulivat julki ensimmäistä kertaa muistelmissa.

Kustannusosakeyhtiö Tammi julkaisee alun perin Kirjayhtymän julkaisemat muistelmat uusina painoksina ja uusilla kansilla 1.8.2017.

Lisätiedot:
Ari Elo | tiedottaja | Kustannusosakeyhtiö Tammi
ari.elo@tammi.fi

Arvostelukappaleet:
tiedotus@tammi.fi

Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lue lisää julkaisijalta Kustannusosakeyhtiö Tammi

Ihan totta! -tietokirjakilpailun voittajateokset pureutuvat sukupuolen moninaisuuteen ja todellisiin prinsessoihin27.10.2017 13:00Tiedote

Kustannusosakeyhtiö Tammen ja Tietokirjallisuuden edistämiskeskuksen Ihan totta! -tietokirjakilpailun voittajateokset julkistetaan Helsingin Kirjamessujen Katri Vala -lavalla perjantaina 27.10.2017 klo 12.30. Nuorten sarjan voittajateos Sukupuolena ihminen on ensimmäinen nuorille suunnattu suomenkielinen teos sukupuolen moninaisuudesta ja transsukupuolisuudesta. Lasten sarjan voittaja Todellisten prinsessojen kirja esittelee totutusta prinsessakaavasta poikkeavia, oikeasti eläneitä prinsessoja eri aikakausilta. Tammi julkaisee voittajateokset syksyllä 2018.

Risto Räppääjän 20-vuotisjuhlavuosi on herkkua kaikille aisteille23.10.2017 10:50Tiedote

Sinikka ja Tiina Nopolan Risto Räppääjä -kirjasarja on riemastuttanut suomalaisia lukijoita jo 20 vuoden ajan. Tuorein sarjan kirja Risto Räppääjä ja väärä Vincent vie lukijat taideväärennösten maailmaan. Juhlavuoden kunniaksi Risto Räppääjä on taipunut myös herkkureseptejä sisältäväksi kokkauskirjaksi. Marraskuussa Risto Räppääjä -musikaaleista ja -elokuvista tuttuja biisejä kuullaan musiikkiteatteri Kapsäkissä järjestettävässä juhlakonsertissa.