MB Rahastot myy A-Katsastuksen Tradekalle

MB Rahastot on allekirjoittanut kauppakirjan Suomen johtavan ajoneuvojen katsastuspalveluja, kuljettajantutkintopalveluja ja liikenteen muita lupapalveluita tuottavan A-Katsastus Group Oy:n myymisestä Tradeka-Yhtiöt Oy:lle.

A-Katsastus Group on Suomen johtava ajoneuvojen katsastusyhtiö noin 150 katsastusaseman toimipaikkaverkostolla. Konsernin tytäryhtiö Ajovarma tuottaa Traficomin sopimuskumppanina ajoneuvojen kuljettajantutkinto- ja lupapalvelut koko maassa kaikkiaan 100 toimipisteessä. A-Katsastus Groupin vuoden 2019 liikevaihto oli noin €68 miljoonaa ja yhtiö työllistää noin 800 henkeä.

”A-Katsastuksen liiketoiminta on säilynyt vahvana tämän vuoden Covid-19 haasteista huolimatta. Erityisesti haluan kiittää tästä konsernin koko henkilökuntaa, joka poikkeuksellisina aikoinakin on hoitanut upeasti asiakaspalvelutehtäväänsä. Olemme myös hyvin tyytyväisiä A-Katsastuksen jatkaessa nyt menestystään uuden vahvan kotimaisen omistajan johdolla”, toteaa Juha Tukiainen MB Rahastoista.

Yrityskaupan toteutuminen edellyttää kilpailuviranomaisen hyväksyntää ja tavoitteena on toteuttaa kauppa mahdollisimman pian.

Juha Tukiainen
toimitusjohtaja, MB Rahastot
0400 791 679 tai juha.tukiainen@mb.fi

A-Katsastus Group lyhyesti
A-Katsastus Group on Suomen johtava ajoneuvojen katsastus-, kuljettajantutkinto- sekä rekisteröinti- ja tieliikenteen henkilölupapalveluja tarjoava toimija. A-Katsastus Groupilla on 800 työntekijää noin 150 toimipisteessä Suomessa. www.a-katsastus.com

MB Rahastot lyhyesti
MB Rahastot on vuonna 1988 perustettu johtava suomalainen pääomasijoittaja. MB hallinnoi yhteensä 0.5 miljardin euron pääomasijoitusrahastoja, joissa sijoittajina ovat pääasiassa johtavat suomalaiset institutionaaliset sijoittajat. Toimintansa aikana MB on sijoittanut menestyksekkäästi noin 40 keskisuureen yhtiöön Pohjoismaissa. www.mb.fi

Tradeka lyhyesti
Osuuskunta Tradeka on satakaksivuotias noin 200 000 jäsenen suomalainen omistajaosuuskunta. Osuuskunnan ydinliiketoimintojen omistajaohjauksesta vastaava Tradeka-Yhtiöt Oy omistaa kokonaan ravintolatoimintaa harjoittavan Restel Oy:n, lehtijakelua harjoittavan Lehtipiste Oy:n, sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys Med Group Oy:n sekä sijoitustoimintaa harjoittavan Tradeka-Sijoitus Oy:n.