MB Rahastot sijoittaa Protaconin kasvuun

Johtava teknologia-alan suunnittelu-ja palvelukonserni Protacon vahvistaa kasvuaan, kun MB Rahastot sijoittaa 4.7.2017 allekirjoitetun yritysjärjestelyn myötä yhtiöön. Protaconin henkilöomistajat jatkavat järjestelyn jälkeen yhtiön merkittävinä omistajina.

Protacon on suomalainen vuonna 1990 perustettu suunnittelu- ja palvelukonserni, joka tuottaa ratkaisuja teollisuuden tuotannon ja ylläpidon tarpeisiin. Yhtiö yhdistää toiminnassaan vahvan osaamisen sähkö- ja automaatiojärjestelmistä, tuotannon digitalisaatiosta sekä ohjelmistosuunnittelusta. Konsernilla on toimintaa 10 paikkakunnalla Suomessa sekä tytäryhtiö Kiinassa. Protaconin liikevaihto oli vuonna 2016 noin 21 miljoonaa euroa ja konserni työllistää tällä hetkellä noin 270 sähkö- ja automaatiosuunnittelun sekä IT-alan ammattilaista.

”Protacon on kasvanut viime vuosina vauhdikkaasti teollisuuden digitalisaation ja automaation kehittyessä. MB Rahastojen kanssa solmittu yritysjärjestely antaa meille entistä paremmat mahdollisuudet kasvustrategiamme kiihdyttämiseen. Kokeneena kotimaisena pääomasijoittajana MB Rahastot tuo vahvan panoksensa ja osaamisensa toimintamme kehittämiseen”, kertoo Protacon Groupin hallituksen puheenjohtaja Timo Akselin.

”Protacon on erinomainen yhtiö, jonka henkilöstö on erittäin ammattitaitoista ja kokenutta. Yhtiön palvelut kattavat useita toimialoja ja asiakassuhteet ovat pitkäaikaisia. Yksi Protaconin keskeisiä menestystekijöitä on digitalisaation ja vahvan teknologisen osaamisen yhdistäminen. Yhtiöllä on kyky tuottaa yksilöllisiä ratkaisuja asiakkailleen”, kommentoi Juha Tukiainen MB Rahastoista.

Timo Akselin
hallituksen puheenjohtaja, Protacon Group Oy
timo.akselin@protacon.fi

Juha Tukiainen
toimitusjohtaja, MB Rahastot
juha.tukiainen@mb.fi

Protacon on suomalainen suunnittelu- ja palvelukonserni, jonka suurimmat asiakastoimialat ovat metsäteollisuus, meriteollisuus, energiateollisuus, logistiikka, palveluyritykset, ajoneuvo- ja työkoneteollisuus sekä hyvinvointi- ja terveysteknologia. Konsernilla on toimintaa 10 paikkakunnalla Suomessa sekä tytäryhtiö Kiinassa (Jiangyin). Pääkonttori sijaitsee Jyväskylässä. Protaconin liikevaihto oli vuonna 2016 noin 21 miljoonaa euroa ja konserni työllistää noin 270 sähkö- ja automaatiosuunnittelun sekä IT-alan ammattilaista.
www.protacon.com

MB Rahastot on vuonna 1988 perustettu johtava suomalainen pääomasijoittaja, jonka rahastosijoittajina ovat pääasiassa suurimmat suomalaiset institutionaaliset sijoittajat. Tällä hetkellä aktiivisessa sijoitusvaiheessa on vuonna 2016 aloittanut MB:n viides pääomarahasto ja yhteensä MB hallinnoi noin 0,5 miljardin euron pääomasijoitusrahastoja. Sijoituksia tehdään eri alojen vakiintuneisiin ja kasvaviin keskisuuriin liiketoimintoihin pääasiassa Suomessa ja muissa Pohjoismaissa.
www.mb.fi

///Korjattu versio/// Kotkamills Oy myydään MB Rahastojen perustamalle yhtiölle5.3.2015 10:38Tiedote

LEHDISTÖTIEDOTE 5.3.2015. ///Korjattu versio///. Eagle Industries Oy on allekirjoittanut kauppakirjan Kotkamills Oy:n koko osakekannan ostamisesta yhdysvaltalaiselta pääomasijoittajalta OpenGate Capitalilta.  Eagle Industries on MB Rahastojen, Nordic Mezzaninen, Työeläkevakuutusyhtiö Elon, Suomen Teollisuussijoituksen sekä yhtiön johdon omistama yritys. Kotkamills Oy palaa muutaman vuoden tauon jälkeen täysin kotimaiseen omistukseen. Kauppa edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää ja sen odotetaan toteutuvan huhtikuun loppuun mennessä.