MB Rahastot vauhdittamaan Alltimen kasvua ja kansainvälistymistä

Kotimainen infran kunnossapidon ja kiinteistöhuollon yhtiö Alltime Oy saa 22.10.2021 allekirjoitetun yritysjärjestelyn myötä omistajakseen yli 30 vuotta markkinoilla toimineen pääomasijoitusyhtiön MB Rahastot. Alltimen perustaja ja nykyinen omistaja Jussi Tuohino jatkaa yhtiön kehittämistä yhdessä MB:n kanssa yhtiön merkittävänä omistajana ja hallituksen jäsenenä.

Yrittäjä Jussi Tuohino aloitti Alltimen toiminnan vuonna 1996, ja varsinkin viime vuosien aikana yhtiö on kasvanut voimakkaasti. Alltime tarjoaa elinympäristön kunnossapitopalveluita keskittyen julkisen infran kunnossapitoon ja kiinteistöhuoltoon. Alltimesta on viime vuosien aikana kasvanut valtakunnallinen toimija, mutta samalla yhtiö on pystynyt säilyttämään vahvan paikallisen läsnäolon, mikä varmistaa nopean ja helpon tavoitettavuuden yhtiön keskeisille sidosryhmille. Yhtiö on tunnettu laatuun perustuvasta suoraselkäisestä työskentelytavasta. Tänä päivänä Alltimen liikevaihto on noin 30 m€, ja yhtiö työllistää noin 250 infran ja kiinteistöjen kunnossapidon ammattilaista.

”Alltime on Suomen johtavia kunnossapitoalan yrityksiä, joka on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. Yrittäjä Jussi Tuohino yhdessä tiiminsä kanssa on luonut yhtiöön aidosti välittävän kulttuurin, mikä näkyy korkeana palvelun laatuna sekä suoraselkäisenä toimintamallina ja luotettavuutena. Yhtiön työntekijät ovat kunnossapitoalan edelläkävijöitä, ja yhtiöllä on erinomaiset mahdollisuudet jatkaa kasvuaan Suomessa ja laajentua lähimaihin tulevien vuosien aikana”, kertoo partneri Kimmo Vanne MB Rahastoista.

Kasvaneiden resurssien avulla Alltime aikoo seuraavien vuosien aikana panostaa voimakkaasti yhtiön kasvattamiseen ja toiminnan kehittämiseen. Kasvun toteuttamiseksi tullaan harkitsemaan myös yritysostomahdollisuuksia.

”Minulle on ollut suuri kunnia luotsata Alltime tähän kokoluokkaan, mutta haluni viedä Alltime kansainvälisille markkinoille ja edelleen kiihdyttää kasvua edellytti ammattimaisen kumppanin mukaantuloa. Minulle oli tärkeintä saada kumppani, joka jakaa meidän perheyrityksen arvomaailman ja saman välittömän tekemisen meiningin, joka Alltimessa on aina ollut läsnä. Olen vakuuttunut, että MB Rahastot on meille oikea kumppani tukemaan kasvumatkaamme”, toteaa yrittäjä ja nykyinen hallituksen puheenjohtaja Jussi Tuohino Alltimesta.

Yrityskaupan toteutuminen edellyttää kilpailuviranomaisen hyväksyntää, ja tavoitteena on toteuttaa kauppa mahdollisimman pian.

Lisätietoja:

Kimmo Vanne
Partneri, MB Rahastot
040 552 8398 tai kimmo.vanne@mb.fi

Jussi Tuohino
Hallituksen puheenjohtaja, Alltime Oy
040 029 2800 tai jussi.tuohino@alltime.fi

MB Rahastot lyhyesti
MB Rahastot on vuonna 1988 perustettu johtava suomalainen pääomasijoittaja. MB hallinnoi yhteensä 0.5 miljardin euron pääomasijoitusrahastoja, joissa sijoittajina ovat pääasiassa johtavat suomalaiset institutionaaliset sijoittajat. Toimintansa aikana MB on sijoittanut menestyksekkäästi yli 40 keskisuureen yhtiöön Pohjoismaissa. www.mb.fi

Alltime lyhyesti
Alltime on vuonna 1996 perustettu valtakunnallinen, mutta samalla paikallinen kiinteistöhuolto- ja infrapalveluyritys. Toimimalla lähellä asiakasta varmistamme sen, että meidät tavoittaa aina helposti ja nopeasti. Vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä. Olemme tunnettuja suoraselkäisestä työskentelytavastamme ja siitä, että pidämme aina antamamme lupaukset. Suhtaudumme työhömme suurella ammattiylpeydellä ja laitamme itsemme aina sataprosenttisesti likoon. Kun kohtaat meidät, kohtaat tutut ja turvalliset, hymyilevät kasvot. Ihmisen, joka on aina valmis auttamaan. www.alltime.fi