MedEngine Oy

MEDENGINE OY HUIPPUTULOKSEEN VUONNA 2017 LÄÄKETIETEELLISTÄ TUTKIMUSTA, MARKKINOINTIA JA STRATEGIAA YHDISTÄVILLÄ PALVELUILLA

Korkeatasoisiin lääketieteellisiin asiantuntijapalveluihin erikoistunut MedEngine Oy teki erinomaisen taloudellisen tuloksen vuonna 2017. Yrityksen liikevaihto kasvoi 61 prosenttia 1,6 miljoonaan euroon, mikä tekee MedEngine Oy:stä nopeimmin kasvavan suomalaisen lääketeollisuuden ja terveysteknologian asiantuntijapalveluihin erikoistuneen yrityksen.* Yrityksen liikevoittoprosentti ennen veroja oli 20,5 prosenttia. Vuonna 2014 perustetun yrityksen liikevoittoprosentti on ylittänyt 20 prosenttia sen jokaisena neljänä toimintavuotena.

MedEngine Oy:n ydinosaamista ovat lääke- ja terveysteknologiayrityksille toteutettavat rekisteritutkimukset (ns. real-world evidence), lääketieteelliset asiantuntija- ja markkinointipalvelut sekä liiketoimintastrategiat.

”MedEngine yhdistää toiminnassaan lääketieteellisen tutkimuksen liiketoiminta- ja markkinointiosaamiseen täysin uudella tavalla ja lisää mukaan ripaukseen luovuutta”, MedEngine Oy:n toimitusjohtaja Tero Ylisaukko-oja sanoo. ”Ydinosaamisalueitamme yhdistämällä olemme onnistuneet luomaan asiakasprojekteja, jotka ovat saaneet merkittävää kansainvälistä huomiota. Tämä näkyi menestyksellisessä tuloksessamme viime vuonna.”

”Tiimimme koostuu nuorista, erittäin taitavista ammattilaisista, joilla on kova halu kehittyä ja kasvaa. Haluamme rakentaa yrityksen, joka tuottaa asiakkaillemme huipputuloksia viiden tähden palvelutasolla”, kertoo yrityksen Business Development Director Niina Saarinen.

MedEngine Oy:n vahvan kasvun odotetaan jatkuvan vuonna 2018, jolloin myös aiempaa suuremman osan yrityksen liiketoiminnasta ennustetaan tulevan kansainvälisistä projekteista. ”Olemme vielä yrityksen kehityskaaren alkupäässä. Vuoden 2017 tulos osoittaa kuitenkin, että pystymme tuottamaan asiakkaillemme merkittävää lisäarvoa”, Ylisaukko-oja toteaa.

Lisätietoja:

Tero Ylisaukko-oja, FT
tero@medengine.fi
040 901 29 75

*) Perustuu uusimpiin julkisesti saatavilla oleviin tilinpäätöstietoihin (asiakastieto.fi; 21.5.2018). Referenssiryhmään sisällytettiin keskeiset suomalaiset lääketeollisuuden palveluyritykset, jotka tarjoavat kliinisiä tutkimuspalveluita, rekisteritutkimusta, rekisteröinti-, market access -, tai medical affairs -palveluita, markkinointitutkimuksia tai lääketieteellisiä markkinointipalveluita.

MedEngine Oy:

MedEngine Oy (www.medengine.fi) on korkeatasoisiin lääketeollisuuden asiantuntijapalveluihin erikoistunut yritys, jonka osaaminen perustuu työntekijöiden vahvaan akateemiseen taustaan sekä lääketeollisuudesta ja terveyssektorilta hankittuun monipuoliseen kokemukseen. MedEngine Oy:n erikoisalaa ovat rekisteritutkimukset (ns. real-world evidence), lääketieteelliset asiantuntija- ja markkinointipalvelut sekä liiketoimintastrategiat. Yrityksen asiakkaat ovat maailman johtavia lääke- ja terveysteknologiayrityksiä sekä innovatiivisia terveysalan startup-yrityksiä.

Lisämateriaalia saatavissa osoitteesta: https://bit.ly/2GAnXax

Tero Ylisaukko-oja, FT
tero@medengine.fi

00130 00130 Helsinki

MedEngine Oy:

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta MedEngine Oy

MedEngine acquires the Institute of Applied Economics and Health Research ApS (ApHER) to offer Nordic real-world data solutions to global pharmaceutical companies4.3.2021 10:00:00 EET | Press release

Helsinki, Finland – March 4th, 2021. MedEngine Oy announced today that it has acquired the Institute of Applied Economics and Health Research ApS (ApHER), a leading Danish medical data science company. The companies will combine their scientific expertise and profound understanding of Nordic health data to provide advanced real-world data solutions to the global pharmaceutical industry.