Mediakutsu: Eduskuntaryhmien johto koolla: Miten ratkaista energiakriisi?

Eduskuntaryhmien puheenjohtajat Atte Harjanne (vihr.), Eeva Kalli (kesk.), Kai Mykkänen (kok.), Matias Mäkynen (sd.) ja perussuomalaisten eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Lulu Ranne kohtaavat Suomen Yrittäjien tentissä tiistaina 22.11. kello 10.00–11.00 hotelli Scandic Parkissa Helsingissä.

Puoluejohtoa Suomen Yrittäjien tentissä syksyllä 2021 Helsingissä. Osallistujina Riikka Purra (ps), Petteri Orpo (kok), Markus Lohi (sdp), Matias Mäkynen (sdp) ja Hanna Holopainen (vihr). Kuvaaja: Johanna Kinnari/Suomen Yrittäjät

Tentin juontaja, Talouselämän päätoimittaja Jussi Kärki kysyy, mitä ratkaisuja puolueilla on energiakriisiin ja kotimaisen energian lisäämiseksi. Yleisönä on Suomen Yrittäjien valtuuston jäsenet eri puolilta Suomea.

Tiedotusvälineillä on mahdollisuus tulla seuraamaan keskustelua paikan päälle. Keskustelu on myös mahdollisuus seurata suorana lähetyksenä Talouselämän, Kauppalehden ja Uuden Suomen verkkosivuilta.

Paikalle saapuvia median edustajia pyydämme ilmoittautumaan maanantaina 21.11. kello 10 mennessä osoitteeseen janika.tikkala@yrittajat.fi.

Suomen Yrittäjät julkaisee pian tentin jälkeen keskustelusta kuvat, joita media voi vapaasti hyödyntää ja julkaista. Kuvaajana on Johanna Kinnari Suomen Yrittäjistä. Kuvat latautuvat tämän linkin taakse.

Aika: 22.11.2022 klo 10.00–11.00.

Paikka: Scandic Park, Mannerheimintie 46, 00260 Helsinki.

Lämpimästi tervetuloa!

Elinkeinoelämä: Tulevan hallituksen lopetettava velkaantuminen, mahdollistettava 100 000 työpaikkaa7.2.2023 09:00:00 EET | Tiedote

Kilpailukykyinen verotus on varmistettava, velkaantuminen on taitettava ja Suomeen on luotava lisää työtä, vaativat seuraavalta hallitukselta Elinkeinoelämän keskusliitto EK, Suomen Yrittäjät, Keskuskauppakamari ja Perheyritysten liitto. Suomen tilanne on niin vakava, että elinkeinoelämän järjestöt ovat päättäneet poikkeuksellisesti julkistaa myös yhteiset tavoitteet ensi vaalikaudelle.

Työelämägallup: Puolet työllisistä on sitä mieltä, että Suomessa tarvitaan lisää ulkomaista työvoimaa6.2.2023 08:41:00 EET | Tiedote

Puolet työelämässä olevista on sitä mieltä, että Suomessa tarvitaan lisää ulkomaista työvoimaa, osoittaa Suomen Yrittäjien teettämä Työelämägallup. Oleskelulupaprosessin sujuvoittaminen ja työkalut työpaikalle kotimaisten kielten kehittämiseksi ovat vastaajien mielestä tärkeimmät keinot ulkomaisen työvoiman sijoittumiseksi työyhteisöön. Yrittäjät peräänkuuluttaa konkreettisia tekoja työperäisen maahanmuuton kirittämiseksi, kuten verovähennyksiä kansainvälisten osaajien maahanmuuttokustannuksiin.