IlmarinenIlmarinen

Mediakutsu iAreenaan 5.2. - Webinaarin teemana: Voiko eläkkeellä tehdä töitä?

Lämpimästi tervetuloa iAreenaan - ikääntymiseen liittyvään ajankohtaisfoorumiimme! Ilmoittaudu mukaan suosittuun seminaariimme, jossa tällä kertaa pureudutaan työntekoon eläkkeellä. Julkaisemme tuoreen tutkimuksen tuloksia, jossa selvitettiin, miksi työntekoa on haluttu tai ei ole haluttu jatkaa myös eläkkeellä ja millaiseksi eläkeläiset kokevat taloudellisen tilanteensa.

Webinaarin järjestävät Ilmarinen ja Vanhustyön keskusliitto yhteistyössä.

Ilmoittaudu mukaan webinaariin

Tervetuloa!

Ohjelma:

9.00 Tervetuloa, webinaarin juontaa Nicke Lignell

Seminaarin avaus,
eläke- ja vakuutusjohtaja Tiina Nurmi, Ilmarinen

9.05 Voiko tai pitääkö eläkkeellä tehdä töitä? Tuoreen tutkimuksen tulosten esittely, tutkija Jouni Vatanen, Ilmarinen

9.25 Eläkkeellä ja töissä, psykologi Pirkko Lahden haastattelussa teatterinjohtaja Heini Tola ja kirvesmies Jukka Svensk

9.55 - 10.00 Tauko ja taukoliikuntahetki, työpaikkaliikuttaja Elsi Luomi, Ilmarinen

10.00 Poikkihallinnollinen työkykyohjelma - kohti tasa-arvoisempia työmarkkinoita, työmarkkinaneuvos Tuija Oivo, työ- ja elinkeinoministeriö

10.20 Kysymyksiä työnteosta eläkkeellä? vastaamassa Pirkko Lahti

10.25 Eläkeikäisten työnteon kansantaloudellinen merkitys, toimitusjohtaja Piia-Noora Kauppi, Finanssiala ry

10.55 Päätössanat

11.00 Lähetys päättyy

Tiina Malinen, viestintäpäällikkö
tiina.malinen@ilmarinen.fi

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 50 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Tutkimus: Eläkeläiset kokevat taloudellisen tilanteensa kohtalaiseksi – työnteko eläkkeellä kiinnostaa kahta kolmesta5.2.2021 09:00:00 EETTiedote

Eläkeläiset kokevat taloudellisen tilanteensa kohtalaiseksi, ja useimmat ovat varautuneet eläkeikään myös itse. Taloudellinen tilanne huolestuttaa useampaa kuin joka kolmatta. Moni haluaa tehdä ansiotyötä eläkkeellä, ja joka kolmas on jossain muodossa sitä tehnytkin. Eläkeläisten mielestä työnteon lisäämiseksi tulisi muuttaa asenteita, verotusta ja työn tarjontaa, selviää tuoreesta tutkimuksesta.