Mediakutsu: Ilmarisen tulosinfo ja markkinanäkymät 1.8. klo 11

Ilmarinen julkistaa puolivuotistuloksensa ajalta 1.1.-30.6.2019. Median edustajat ovat tervetulleita tulosinfoon, joka järjestetään torstaina 1.8.2019 klo 11 Ilmarisen toimitalossa (Porkkalankatu 1, Ruoholahti, Helsinki).

Ilmarisen toimitalo Helsingin Ruoholahdessa

Tilaisuudessa toimitusjohtaja Jouko Pölönen sekä sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Mikko Mursula kertovat Ilmarisen tuloksesta ja ajankohtaisista asioista sekä analysoivat loppuvuoden markkinanäkymiä.

Tilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan keskiviikkoon 31.7. mennessä Ilmarisen viestintään Liina Aulinille, p. 040 770 9400, liina.aulin(a)ilmarinen.fi.

Tervetuloa!

Ilmarisen toimitalo Helsingin Ruoholahdessa

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on lähes 48 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarinens delårsrapport 1.1–30.6.2019: Stark början på året inom placeringsverksamheten, förbättrad kostnadseffektivitet och fortsatt tillväxt1.8.2019 11:07:29 EESTTiedote

Ilmarinens totalresultat ökade under årets första hälft till 931 miljoner euro (-502 miljoner euro 1.1–30.6.2018) tack vare goda placeringsintäkter. Driftskostnaderna minskade, resultatet av omkostnadsrörelsen förbättrades till 27 (20) miljoner euro och omkostnadsprocenten till 71 (78) procent. Premieinkomsten uppgick under början av året till 2,9 miljarder euro (2,7 miljarder euro). Kundbeståndet ökade mätt enligt premieinkomsten med 109 miljoner euro (44 miljoner euro). Pensioner utbetalades för sammanlagt 3,0 miljarder euro (2,8 miljarder euro) till 459 000 pensionstagare. Ilmarinens placeringsportfölj gav i januari–juni en avkastning på 6,0 procent (1,1 procent 1.1–30.6.2018), dvs. 2,7 miljarder euro (0,5 miljarder euro). Placeringarnas marknadsvärde uppgick vid utgången av juni till 47,8 miljarder euro (46,0 miljarder euro 31.12.2018). Den långsiktiga genomsnittliga nominella avkastningen på placeringarna var 5,7 procent, vilket motsvarar en reell årsavkastning på 4,1 procent. Sol

Ilmarinen’s interim report 1 January–30 June 2019: Strong H1 for investment operations, cost-effectiveness improved and growth continued1.8.2019 11:05:25 EESTPress release

Ilmarinen’s total result in January–June grew to EUR 931 million (EUR -502 million in 1 Jan–30 Jun 2018), thanks to strong investment returns. Operating expenses decreased, loading profit improved to EUR 27 (20) million and the ratio of operating expenses to expense loading components stood at 71 (78) per cent. Premiums written for January–June stood at EUR 2.9 billion (EUR 2.7 billion). Measured in premiums written, the customer base grew by EUR 109 million (EUR 44 million). A total of EUR 3.0 billion (EUR 2.8 billion) in pensions was paid to 459,000 pension recipients. In January–June, the return on Ilmarinen’s investment portfolio was 6.0 per cent (1.1 per cent in 1 Jan–30 Jun 2018), i.e. EUR 2.7 billion (EUR 0.5 billion). At the end of June, the market value of investments stood at EUR 47.8 billion (EUR 46.0 billion on 31 Dec 2018). The long-term average nominal return on investments was 5.7 per cent, corresponding to a 4.1 per cent annual real return. Solvency strengthened compare