Mediakutsu iltapäivä(g)teelle: Kirjailijoiden tislaamo Akateemisessa 16.11. kello 15.00

Kirjailijat Tuomas Kyrö, Christian Rönnbacka ja Soili Pohjalainen ovat perustaneet Authors’ Distillery -käsityötislaamon, joka toimii Mäntsälän keskustan Meijerinpuiston vanhassa sikalassa. Kirjailijoiden tislaamon ensimmäinen juoma, tislaamomestari Ari Kauran johdolla valmistettu suomalainen käsityögin on nyt valmis julkaistavaksi ja maisteltavaksi.

Kirjailijat Tuomas Kyrö, Soili Pohjalainen ja Christian Rönnbacka ovat perustaneet Authors’ Distillery -käsityötislaamon.

Tervetuloa uuden yksityisen ja kotimaisen tislaamoyrityksen Authors’ Distilleryn ensimmäiseen julkaisutapahtumaan. Uuden tisleen julkaisu ja tasting Helsingin Akateemisen kirjakaupan Café Aallossa maanantaina 16. marraskuuta kello 15.00 (Pohjoisesplanadi 39, 2 krs.).

Kirjailijat Tuomas KyröChristian Rönnbacka ja Soili Pohjalainen sekä tislaamomestari Ari Kaura esittelevät tilaisuudessa paitsi ensimmäisen oman tisleensä, Reader’s Ginin, kertovat kirjakahviossa myös suhteestaan jaloihin juomiin ja niiden roolista kirjallisuudessa.

Tilassa on koronasuositusten mukainen asiakasrajoitus, joten ystävällinen ilmoittautuminen kaikille paikalle saapuville viimeistään torstaina 12. marraskuuta osoitteeseen samuel.sorainen@wolfcom.fi tai 0400 579 653.

Lippo Luukkonen, hallituksen puheenjohtaja, Authors' Distillery
+358 40 772 0864, lippo@authorsdistillery.fi

16-vuotias suomalainen Luka Nurmi rata-autojen merkkiluokkaan Ferrarilla23.2.2021 09:50:00 EETTiedote

Suomalainen Luka Nurmi on solminut Ferrarin kanssa kahden vuoden sopimuksen ajaa tehdastallin autolla Ferrari Challenge -merkkiluokan Euroopan mestaruussarjaa. Tanskalaista Formula Racing -tiimiä edustava Nurmi saa kisakäyttöönsä Ferrari 488 Challenge -auton sekä Ferrarin tehdastallin AF Corsen varikko- ja huoltopalvelut. Sarja sisältää seitsemän osakilpailua, joihin Nurmi osallistuu tehdastallin kalustolla. Luka Nurmi on Ferrari Challenge -sarjan historian nuorin kuljettaja ja AF Corse -tallin toinen suomalainen kuski. Toni Vilander voitti tallille FIA WEC-sarjan maailmanmestaruuden kaudella 2014.

Pyöräilyn kansainvälinen suurtapahtuma Saimaalle17.2.2021 09:40:25 EETTiedote

Imatralta heinäkuussa starttaava Saimaa Cycle Tour tähtää yhdeksi maailman arvostetuimmista pyöräilytapahtumista. Ensi kesänä ensimmäistä kertaa järjestettävään pyöräilyyn on ilmoittautunut jo yli 1000 osallistujaa ennen kuin tapahtuman koti- ja kansainvälinen markkinointi on edes alkanut. Yöttömän yön, maailman kauneimpien järvimaisemien, tasaisen maaston ja Suomen turvallisen maineen avulla Saimaa Cycle Tour on tarkoitus kasvattaa Ruotsissa vuosittain ajettavan Vätternrundan kaltaiseksi pyöräilyn suurtapahtumaksi.

Suomalaiset ulkoilubrändit jälleen Pohjoismaiden parhaita15.2.2021 10:48:16 EETTiedote

Pohjoismaisten ulkoilubrändien yhteenliittymä Scandinavian Outdoor Group SOG on nimennyt vuoden 2021 parhaat pohjoismaiset ulkoiluvaatteet, -tarvikkeet ja innovaatiot. Scandinavian Outdoor Awards järjestettiin ulkoilualan ISPO-suurmessujen yhteydessä virtuaalisena. Suomalaisen kuituteknologiayhtiö Spinnovan kehittämästä kierrätyskuidusta valmistettu Bergans of Norway -anorakki palkittiin kisan pääpalkinnolla, Reiman Muutun-takki voitti lasten- ja nuortenvaatekategorian ja Sastan Peski-takki valittiin pohjoismaiden parhaaksi ulkoiluvaatteeksi. Spinnova, Reima ja Sasta voittivat samassa kisassa kultaa myös viime vuonna.

Teemu Pukki kannustaa lapset liikkeelle ja pyytää vanhemmilta esimerkkiä1.2.2021 10:28:30 EETTiedote

Jalkapalloilija Teemu Pukki aloittaa Koulunäkin kanssa yhteistyön, jonka tarkoituksena on liikuttaa suomalaisia lapsia ja nuoria. Pukki kannustaa lapsia lisäämään fyysisesti aktiivisia hetkiä arkiliikunnan, harrastusten ja leikin muodossa sekä kutsuu vanhempia näyttämään rohkeasti esimerkkiä. Liikuttavan yhteistyön ytimessä toimii applikaatio, johon lapset ja nuoret voivat tallentaa suorituksiaan. Sovelluksen kautta Teemu Pukilta saa myös ideoita ja kannustusta liikuntaan ja Koulunäkiltä välipalavinkkejä. Teemu Pukin Dream Team -hankkeen tarkoitus on madaltaa liikunnan kynnystä ja innostaa lapsia mukaansatempaavalla tavalla.

Sami Hedberg tuo komedian suorana olohuoneisiin – uran ensimmäinen nettilive pikkujouluperjantaina 4.12.27.11.2020 14:55:26 EETTiedote

Pandemia ja sen mukanaan tuomat kokoontumisrajoitukset muuttivat esiintyvien taiteilijoiden kuluvan vuoden suunnitelmat. Myös standup-koomikko Sami Hedberg joutui siirtämään kiertueensa, mikä vei lavaesiintymiset paitsi Hedbergiltä, myös nauruntäyteiset illat tuhansilta faneilta. Tuodakseen iloa ja lohtua nykyhistorian synkimpään pikkujoulukauteen, tarjoilee Sami Hedberg uransa ensimmäisen kerran esityksensä suoraan komedianystävien olohuoneisiin perjantaina 4.12.

Kirjailijat perustivat ginitislaamon – lukijoille laatua myös lasiin16.11.2020 16:10:05 EETTiedote

Suomalaiset kirjallisuusalan ammattilaiset ovat perustaneet Authors’ Distillery -käsityötislaamon. Tuomas Kyrön, Christian Rönnbackan, Soili Pohjalaisen ja Lippo Luukkosen perustama tislaamo toimii Mäntsälän keskustan Meijerinpuiston vanhassa sikalassa. Kirjailijoiden tislaamomestari Ari Kaura on kehittänyt ensimmäisen tisleen, Reader’s gin -käsityögin, jossa maistuu katajanmarjan lisäksi minttu, korianteri ja sitrushedelmä.