Mediakutsu: Kadonneen maun metsästyksen ensi-ilta Tuulensuun Palatsissa ke 28.9. klo 19

Tampereen Tuulensuun Palatsin uusi ravintolateatteriesitys Kadonneen maun metsästys saa kantaesityksensä keskiviikkona 28. syyskuuta. Toivotamme juttua tekevät median edustajat tervetulleiksi ensi-iltaan. Teoksen pääosissa loistavat Satu Silvo, Anna Hanski ja Veeti Kallio. Esityksen lomassa nautitaan kolmen ruokalajin menu.

Tuulensuun Palatsin uuden Kadonneen maun metsästys -ravintolateatteriesityksen pääosissa ovat Anna Hanski (vas.), Veeti Kallio ja Satu Silvo.

Tuulensuun Palatsissa Tampereen Hämeenkadulla nähdään uusi Kadonneen maun metsästys -ravintolateatteriesitys 28.9.–5.11.2022. Kymmenen näytöstä kattavan show & dinner -musiikkikomedian pääosissa makumuistojaan etsivät Satu Silvo, Anna Hanski ja Veeti Kallio. Teoksen käsikirjoituksesta ja laulujen säveltämisestä vastaa Janne Viitaniemi ja musiikin säestyksestä Janne Viitaniemen orkesteri.

Kutsumme juttua tekevät median edustajat katsomaan ensi-iltaa keskiviikkona 28. syyskuuta klo 19. Jos ensi-ilta ei sovi aikatauluihisi, voit valita tutustumisellesi toisen esitysajankohdan. Lista esityspäivistä löytyy kutsun lopusta. Esitys kestää noin kaksi ja puoli tuntia.

Iltaan kuuluu oleellisena osana esitystä varten suunniteltu kolmen ruokalajin menu, joten kulttuurielämyksen äärelle kannattaa saapua sopivasti nälkäisenä. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, haluatko nauttia menun liha-, kala- vai kasvisversion. Kurkista maukas menu.

Median ilmoittautumiset

Ilmoittaudu mukaan perjantaihin 23. syyskuuta klo 15 mennessä Tampere-talon viestintäasiantuntija Elsa Vähäselle. Ilmoita viestissä seuraavat asiat: mihin esitykseen olet tulossa, mille medialle työskentelet ja mahdolliset erikoisruokavaliot. Kerrothan myös, jos olet kiinnostunut esiintyjien ennakkohaastatteluista.

Elsa Vähänen
Viestintäasiantuntija
elsa.vahanen@tampere-talo.fi

Kadonneen maun metsästys

Ravintolateatteriesitys makumuistoista

Kantaesitys Tuulensuun Palatsissa 28.9.2022

Esiintyjät

Satu Silvo
Anna Hanski
Veeti Kallio
Janne Viitaniemen orkesteri

Kolmikollamme on pulma: Yksi on menettänyt aistinsa, toiselle maistuisi uusi ura ja kolmannella mennyt muuten vaan maku kaikesta. Esitys tulvii tuttuja makumuistoja. Kaivataan lapsuuden kesiin, käperrytään lohturuoan pariin, matkaillaan uusien makujen maisemiin ja ampaistaan uuden sadon ihanuuksiin.

Moni sanoo pitävänsä hyvästä ruoasta, mutta mitä se on? Sushiövereitä, burgundinpataa vai lohturuokaa ihan muuten vaan. Tuulensuun Palatsissa ei ahdistuta tai syyllistetä. Ollaan hyvien makumuistojen jäljillä.

Ilta koostuu musiikkiteatteriesityksen ja aterian tarjoamasta kokonaisuudesta. Laulut saavat tuttuja makumuistoja mieleen mutta myös pöytään tarjottuna kokonaisuutena.

Esitykset

Ke 28.9. klo 19
To 29.9. klo 19
Pe 30.9. klo 19
La 1.10. klo 16 ja 20
Ke 2.11. klo 19
To 3.11. klo 19
Pe 4.11. klo 19
La 5.11. klo 15 ja 20

Lari Halmeen odotettu monologinäytelmä vie katsojat lähes autofiktiiviselle matkalle näyttelijän mielen syövereihin27.9.2022 12:46:35 EEST | Tiedote

Tampereen Tuulensuun Palatsissa nähdään lokakuussa uuden monologinäytelmän kantaesitys, kun (melkein) Kaikki minusta kuljettaa komedian virtuoosi Lari Halmeen näyttelijäntyön syvään päähän ja yllättäviin tilanteisiin. Monologiesityksen ohjauksesta ja käsikirjoituksesta vastaa Marika Vapaavuori. Näytelmää esitetään Tuulensuun Palatsissa 19.–22.10. viiden esityksen verran.

Mediakutsu: Valon juhlaa Tampere-talossa – huippuvalosuunnittelija Mikki Kuntun nimikkofestivaali vilisee tähtiä26.9.2022 16:00:00 EEST | Kutsu

Tampere-talossa järjestetään kansainvälinen festivaali valosuunnittelija ja visualisti Mikki Kuntun 50-vuotisjuhlan kunniaksi tiistaista lauantaihin 27.9.–1.10.2022. Tapahtuma kantaa nimeä Valossa Mikki Kunttu, ja se tarjoaa yleisölle näyttävän gaalajuhlan, konsertin Tampere Filharmonian kanssa, valokuvanäyttelyn ja av-alan ammattilaisseminaarin. Mukana on esiintyjiä, taiteilijoita, alan ammattilaisia sekä ystäviä Kuntun uran varrelta: tanssitaiteilija Tero Saarinen, laulaja-lauluntekijä Chisu, valosuunnittelija LeRoy Bennett, rocktähti Michael Monroe, Bostonin baletin ja Cirque du Soleilin huippusolisteja ja paljon muita. Median on mahdollista haastatella Kunttua ja festivaalin esiintyjiä avajaistilaisuudessa tiistaina 27. syyskuuta klo 19.

Tampereen Kirjafestarit kokoaa vuoden kärkikirjailijat ja muut kotimaiset tähdet Tampere-taloon joulukuun alussa8.9.2022 12:00:00 EEST | Tiedote

Pirkanmaan suurin kulttuurijuhla Tampereen Kirjafestarit kerää kirjallisuuden ja kulttuurin ystävät Tampere-taloon viikonloppuna 3.–4.12.2022. Tänä vuonna Festareilla nähdään liki 200 ohjelmanumeroa. Mukana ovat muiden muassa kirjailijat Riikka Pulkkinen, Juha Hurme, Kjell Westö, Heli Laaksonen ja Iida Rauma. Tapahtumassa tavataan myös tuoreiden tietokirjojen tähtiä, kuten muusikot Mikko Kuustonen, Pate Mustajärvi, Juha Torvinen ja Kaarle Viikate sekä odotetut uutuuskirjansa julkaisseet filosofi Esa Saarinen ja psykoterapeutti Maaret Kallio. Monipuolisen ohjelman lisäksi festareille mahtuu noin sata näytteilleasettajaa. Tampereen Kirjafestareiden lipunmyynti alkaa torstaina 8.9.2022.

Vuoden 2023 Tampere Chamber Music -festivaalin ohjelma on julkaistu7.9.2022 13:05:00 EEST | Tiedote

Tampere Chamber Music -festivaali levittäytyy Tampereelle keskiviikosta sunnuntaihin 25.–29. tammikuuta 2023. Uutena sisältönä festivaali tarjoaa anniskeluoikeudellisen myöhäisillan konsertin argentiinalaisen huippubandoneonisti Marcelo Nisinmanin johdolla sekä tanssitaidetta Tampereen Tuomiokirkossa. Lisäksi festivaalin esityksiä viedään konserttisalien ulkopuolelle Pohjolan palvelutalon asukkaille.

Isbaletten Snödrottningen kommer igen med ny visuell identitet och ny rollbesättning1.9.2022 15:05:00 EEST | Tiedote

Tammerforshuset Ab:s och Kantelinen Company Ab:s produktion, isbaletten Snödrottningen, får sin världspremiär på Nokia Arena i Tammerfors fredag 30.12.2022. Efter att den ursprungliga världspremiären flyttades framåt har föreställningen fått ett nytt visuellt liv och en ny rollbesättning. I rollen som Snödrottningen skrinnar den mångfaldiga EM- och VM-medaljören, konståkaren Laura Lepistö. Kiira Korpi är på grund av tidtabellsutmaningar tvungen att lämna produktionen.