Myllyhoitoyhdistys ry

Mediakutsu: Koulutus toimittajille riippuvuuksista ja päihteiden käytöstä – perustiedot ja käsitteet kuntoon 23.11. klo 9-11.30

Mitä toimittajan on tärkeää tietää päihde- ja muista riippuvuuksista? Tiivis koulutus tarjoaa työkaluja ammattitaitoiseen raportoimiseen päihteiden käytöstä ja riippuvuuksista.
Myllyhoitoyhdistyksen järjestämä koulutus lisää ymmärrystä riippuvuuksien ominaispiirteistä. Lähde: Canva

Aika: Keskiviikko 23.11.2022 klo 9-11.30
Paikka: SOSTE, Yliopistonkatu 5, Helsinki (6. krs)

Koulutuksen tavoite on lisätä journalismin ja viestinnän ammattilaisten ymmärrystä riippuvuuksien ominaispiirteistä sekä tarjota työkaluja päihteiden käytöstä raportoimiseen.

Käymme läpi esimerkiksi seuraavia asioita: Mikä on riippuvuussairaus, ja miksi sillä ei ole mitään tekemistä moraalin tai tahdonvoiman kanssa? Mitä eroa on kohtuukäytöllä, suurkulutuksella ja riippuvuudella, entä päihdehoidon eri muodoilla? Miksi bilehuume voi olla ongelmallinen käsite?

Koulutuksessa käsitellään myös journalismin vaikutuksia riippuvuuksiin liittyvään häpeään ja leimautumiseen. Miten toimittaja voi työssään olla lisäämättä niitä? Kuinka päihderiippuvaisista ihmisistä olisi eettistä uutisoida? Missä media menee joskus mönkään, kun se kertoo päihteiden käytöstä?

Tilaisuuden järjestää Myllyhoitoyhdistys, joka on sitoutumaton riippuvuuksiin erikoistunut asiantuntijajärjestö. Kouluttajina ovat riippuvuusasiantuntija Juha Lantz ja Myllyhoitoyhdistyksen viestintäsuunnittelija Johanna Pohjola.

Tilaisuus on tarkoitettu journalismin ja viestinnän ammattilaisille. Se järjestetään livenä Suomen Sosiaali ja terveys ry:n (SOSTE) tiloissa Helsingin Kaisaniemessä.

Pyydämme sitovat ilmoittautumiset keskiviikkoon 16.11. mennessä: https://link.webropol.com/ep/toimittajakoulutus

Lämpimästi tervetuloa!

Kuvat

Lataa
Lataa

Myllyhoitoyhdistys ry
Annankatu 29 A 9

040 729 1171 (9-15)http://www.myllyhoitoyhdistys.fi

Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton valtakunnallinen asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen ja päihderiippuvuuteen tai muihin haitallisiin riippuvuuksiin sairastuneiden ja heidän läheistensä auttaminen.

Lisätietoja: www.myllyhoitoyhdistys.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi