MEDIAKUTSU: MPD-tapahtuma ennätysmoodissa Tampereella – enemmän osallistujia, kumppaneita ja huippuajankohtaista teollisuusasiaa kuin ikinä ennen

Suomen tärkein teollisuustapahtuma MPD kokoaa Tampereen TähtiAreenalle Suomen ja eurooppalaisen teollisuuden huiput 4.-6. kesäkuuta. MPD on näyttävämpi, suurempi ja kiinnostavampi kuin kertaakaan aiemmin. MPD lyö myös oman osallistumisennätyksensä: Tampereelle saapuu liki 1000 digitalisoituvan teollisuuden huippuvaikuttajaa 23 eri maasta. Pääteemana huippuajankohtaisessa tapahtumassa on ekosysteemitalous.
Teollisuustapahtuma MPD on tänä vuonna isompi kuin koskaan aikaisemmin.  Kuvassa Tomas Hedenborg, Euroopan valmistavan teollisuuden kattojärjestön Orgalimin presidentti ja MPD-järjestelytoimikunnan puheenjohtaja, edellisessä MPD:ssä vuodelta 2017. Kuva: DIMECC Oy
Teollisuustapahtuma MPD on tänä vuonna isompi kuin koskaan aikaisemmin. Kuvassa Tomas Hedenborg, Euroopan valmistavan teollisuuden kattojärjestön Orgalimin presidentti ja MPD-järjestelytoimikunnan puheenjohtaja, edellisessä MPD:ssä vuodelta 2017. Kuva: DIMECC Oy

Mediakutsu 24.5.2019

”Tänä Brexitin ja orastavien kauppasotien aikana niin kotimaisten kuin kansainvälistenkin ekosysteemien merkitys on nousemassa koko ajan yhä merkittävämmäksi. Ratkaisevan tärkeitä ovat digitalisoitumisen luomat alustatalouden mahdollisuudet, joissa nimenomaan ekosysteemit voivat tarjota portin globaaliin menestykseen”, kuvaa Euroopan valmistavan teollisuuden kattojärjestön Orgalimin presidentti Tomas Hedenborg, joka johtaa MPD:n järjestelytoimikuntaa.

Osallistujamäärän lisäksi myös MPD-kumppaneiden määrä on saavuttanut uuden ennätyksensä: johtavia teollisuusyrityksiä, tutkimuslaitoksia ja muita asiantuntijaorganisaatioita on lähtenyt kumppaneiksi jo 70. Suomen teollisuuden paras osaaminen on erittäin laajasti paikalla. Osallistujat edustavat poikkeuksellisen suuressa määrin yritysten korkeinta johtoa ja muutenkin parasta asiantuntemusta. Startup-kumppaneiden määrä on kaksinkertaistunut.

TähtiAreena on täynnä huippumielenkiintoista asiaa. Saksasta saapuu mm. professori Hermann Simon, joka lukeutuu Euroopan vaikutusvaltaisimpiin johtajuusguruihin. Japanista Tampereelle tulee visioimaan Hitachilla maailmanmaineeseen noussut tekoälyn tutkija tohtori Kazuo Yano.

Ohjelma on alusta loppuun erittäin korkeatasoinen. Loppuseminaarissa Euroopan ja Suomen teollisuuden tulevaisuutta ruotivat ekosysteemien näkökulmasta mm. Koneen hallituksen varapuheenjohtaja Jussi Herlin, Ponssen toimitusjohtaja Juho Nummela, Etlan uunituore toimitusjohtaja Aki Kangasharju sekä EU:n AI-ryhmän jäsen ja Siemensin tutkimusjohtaja Michael May.

MPD:n Uuden työn alueella demoavat uusia toimintojaan mm. Fastems ja Wapice. Yllätyksiäkin on luvassa!

Suomeen uutta työtä ideoiden, innovaatioiden, tuotteiden ja palvelujen kautta luova MPIDEA-kilpailu huipentuu finaaliin avauspäivän päätteeksi. Finalistit pitchaavat ehdotuksensa ja Keskuskauppakamarin toimitusjohtajan Juho Romakkaniemen luotsaama tuomaristo julistaa voittajan. Maailman johtava konsulttitalo McKinsey &Company palkitsee voittajan, joka pääsee avaamaan portteja globaaliin menestykseen McKinseyn eksklusiivisessa Growth Accelator -kasvukiihdyttämössä, viiden kuukauden teho-ohjelmassa.

”Niin MPD itsessään kuin todella jännittävä MPIDEA-kisakin ovat tänä vuonna kutkuttavan laadukkaita. MPD:n suuri osallistujamäärä ja osallistujien aivan upea taso on erityisen hieno kiitos meille järjestäjille. On todella palkitsevaa saada olla rakentamassa näin laadukasta ja visionääristä tapahtumaa. MPD:ssä saa jokainen ammentaa uutta tietoa ja luodata lupaavimpia suuntia digitalisoituvassa teollisuudessa”, toteaa Harri Kulmala, DIMECC Oy:n toimitusjohtaja.

DIMECC Oy on Suomen teollisuuden ja tutkimuslaitosten innovaatioekosysteemi ja MPD:n pääjärjestäjä.

MPD:n koko ohjelma löytyy täältä: http://www.mpdays.com/

MPD:n strategiset kumppanit ovat:

ALSO Finland Oy, Beckhoff Oy, Business Finland, DIMECC Oy, Etteplan Oyj, Fastems Oy, Intelligent Industry, McKinsey & Company, Siemens Osakeyhtiö, Teknologiateollisuus ry, Tampereen yliopisto, VTT, Wapice Oy

Mediailmoittautumiset MPD-tapahtumaan, lisätiedot medialle, haastattelupyynnöt:

Jussi Seppälä, 050 529 4562, jussi.seppala@hopiasepat.fi, Janina Granholm, 040 934 8540, janina.granholm@hopiasepat.fi tai Mikko Norros, 040 547 6280, mikko.norros@hopiasepat.fi

MPD-johdon yhteystiedot:

Tomas Hedenborg, MPD-järjestelytoimikunnan pj, 050 310 1999, tomas.hedenborg@fastems.com

Reijo Tuokko, MPD-ohjelmavastaava, 040 849 0270, reijo.tuokko@dimecc.com

Seuraa somessa: #MPDAYS, #MPIDEA