Mediakutsu: Ojangon linja-autovarikon vihkiäiset pe 6.8.

Helsingin seudun linja-autoliikenteen käyttöön Hakunilan Ojankoon rakennettu uusi Itä-Vantaan bussivarikko viettää avajaisiaan 6.8. klo 13–14. Ojangon linja-autovarikko aloittaa toimintansa syyskuussa.

Aika: perjantaina 6.8. klo 13–14

Paikka: Pitkäsuonkuja 2 , 01230 Vantaa

Tilaisuudessa ovat läsnä Vantaan vs. kaupunginjohtaja Hannu Penttilä, Vantaan henkilöstö- ja konsernijohtaja Kirsi-Maria Lievonen sekä Helsingin seudun liikenteen (HSL) ja rakennusurakoitsija SRV:n edustajat.

Toimittajia pyydetään ilmoittautumaan etukäteen Heta Nordströmille heta.nordstrom@vantaa.fi tai puhelin 040 183 2737

Vihkiäisten jälkeen on koko perheelle suunnattu avointen ovien tilaisuus klo 15-18.

Ojangon varikko sijaitsee Länsimäentien ja Kehä III:n liittymän yhteydessä. Se korvaa Hakunilan keskustasta poistuvan asutuksen keskellä sijaitsevan bussivarikon.

Ojangon varikon 200 bussista liki puolet on sähköbusseja. Vantaan uusi runkolinja 570 Helsingin Mellunmäestä Aviapolikseen liikennöidään kokonaan sähköllä toimivilla nivelbusseilla.

Varikko on toteutettu Vantaan kaupungin kokonaan omistaman Kiinteistö Oy Kehäsuoran hankkeena. Varikkokiinteistön vuokraa Helsingin seudun liikenteen (HSL) kilpailutuksen voittanut liikennöitsijä Helsingin bussiliikenne Oy.

Lisätiedot: Henry Westlin, kaupungininsinööri, Vantaan kaupunki, 040 041 7436, henry.westlin@vantaa.fi ja Sari Kotikangas, viestinpäällikkö, HSL, 045 65 75767, sari.kotikangas@hsl.fi