MEDIAKUTSU pe 21.5. klo 9 korkean profiilin verkkotapahtumaan: ”IoT – Yrityksesi vauhdilla menestykseen!” Luvassa merkittävä TKI-herätys

IoT Pajan verkkotilaisuudessa 21.5. klo 9 Suomen johtavat TKI-, teollisuus- ja IoT-vaikuttajat kertovat herättävän viestinsä. Mukana Nina Kopola, Marjo Miettinen, Risto Siilasmaa, Rasmus Roiha, Tero Nordström ja Matti Hellgrén.

Mediakutsu perjantaille 21.5. klo 9.00-10.30

EU ja EU-maat panostavat valtavia summia digivihreään kehitykseen. Yritysten kilpailukyky tulee määrittymään niiden digitaalisten kyvykkyyksien kautta, digitalisoitumattomat yritykset tulevat häviämään markkinoilla ja kuihtumaan pois. Suomen ja suomalaisyritysten on siis herättävä panostamaan tutkimukseen, kehittämiseen ja innovointiin. Laajamittainen TKI-työ on välttämätöntä, jotta erilaiset digitaaliset kyvykkyydet saadaan kunnolla yritysten kilpailukykyä kasvattamaan.

Business Finlandin pääjohtaja Nina Kopola, Teknologiateollisuuden ja Enston hallituksen puheenjohtaja Marjo Miettinen, F-Securen hallituksen puheenjohtaja Risto Siilasmaa, Ohjelmisto- ja e-business ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha ja SADE Innovations Oy:n CTO Tero Nordström edustavat Suomen parasta asiantuntemusta kilpailukykymme kannalta tärkeimmillä toimialoilla.

Luvassa on myös tärkeä julkilausuma, jolla yrityksiä ja suomalaista yhteiskuntaa herätellään TKI-työn digitalisoitumisen välttämättömyyteen.

Rekisteröinti ja itse tilaisuus tapahtuu osoitteessa https://iotpaja.dealroomevents.com, jossa on myös mahdollisuus esittää puhujille chatin kautta kysymyksiä ja varata keskusteluja IoT Pajan asiantuntijoiden kanssa.

Tilaisuutta voi myös seurata Youtube-streamauksen kautta: https://youtu.be/24l-7N_IDGE

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton ja suunnattu varsinkin yrityspäättäjille, joille IoT Pajan tarjoamat maksuttomat TKI-palvelut ovat suuri mahdollisuus. IoT Paja (www.iotpaja.fi) tarjoaa täysin vastikkeettomasti apua suomalaisille pk-yrityksille ja startupeille, mm. mahdollisuutta testata IoT-teknologioitaan ja ratkaisevasti nopeuttaa siirtymistä prototyyppivaiheesta massatuotantoon.

Yritysten käytössä on IoT Pajan henkilökunnan asiantuntemus, IoT Pajan laboratoriossa Euroopan laadukkain avoimesti käytettävissä oleva IoT-laitteistokokonaisuus sekä lisäksi mahdollisuus rahoitukseen.

Matti Hellgrén, toimitusjohtaja, IoT Paja, 040 500 2882, matti.hellgren@iotforge.fi

Mediatiedustelut ja käytännön järjestelyt: Jussi Seppälä, strategiatoimisto Hopiasepät, 050 529 4562, jussi.seppala@hopiasepat.fi

Löydä meidät somesta: #IoTPaja

TILAISUUDEN OHJELMA:

9.00 Tervetuloa – Matti Hellgrén, toimitusjohtaja, IoT Paja

9.05 Nina Kopola, pääjohtaja, Business Finland: TKI ja digitalisoituminen yritysten menestyksen moottorina

9.20 Video 1: Miten IoT Paja auttaa?

9.25 Marjo Miettinen, hallituksen puheenjohtaja, Teknologiateollisuus ry ja Ensto: Miksi teollisuuden pitää panostaa IoT:hen?

9.40 Video 2: Kuinka hanke etenee?

9.45 Risto Siilasmaa, hallituksen puheenjohtaja, F-Secure: Teknologia, IoT ja menestys

10.00 Video 3: Kuinka hyödyt prototyypeistä?

10.05 Tero Nordström, CTO, SADE Innovations Oy: IoT Pajalta vauhdilla menestykseen - miten?

10.15 Video 4: Teknologiasi testaten timantiksi! ja video 5: Edistä elektroniikkasi massatuotantoon!

10.20 Rasmus Roiha, toimitusjohtaja, Ohjelmisto- ja e-business ry: Ohjelmistoyritykset pk-teollisuuden menestystekijänä

10.30 Loppusanat

Johtavat vaikuttajat vetoavat voimakkaasti digitalisoitumisen puolesta: ”Olemme alisuoriutujia”, sanoo Business Finlandin Nina Kopola21.5.2021 14:15:12 EEST | Tiedote

Vetoomus: Pk-yritysten on herättävä digitalisoitumiseen – IoT 100 prosenttiin!21.5.2021 09:05:45 EEST | Tiedote