Mediakutsu: Teollisuus mukana energiatalkoissa: Vuosien työ energiatehokkuuden parantamiseksi auttaa ensi talvena

Tulevan talven sähkönhintaan vaikuttaa eniten sähkön kysynnän ja tarjonnan suhde, ja energiankäytön tehostaminen on nyt tärkeämpää kuin koskaan.

Työ- ja elinkeinoministeriö, Motiva ja Sitra käynnistävät yhdessä Astetta alemmas -kampanjan lokakuun toisella viikolla kysynnän vähentämiseksi. Keskeiset teollisuudenalat, Kemianteollisuus, Metsäteollisuus, Teknologiateollisuus ja Energiateollisuus haluavat tukea kampanjaa kertomalla toimistaan energiankäytön tehostamiseksi. Teollisuuden viesti on se, että tehostamishaaste ei koske yksin kansalaisia. Teollisuus on talkoissa mukana jatkamalla pitkäjänteistä energiantehostamistyötään.

Julkistamme tilaisuudessa uusia lukuja energiatehokkuussopimuksista ja kuluvan vuoden sähkönkulutuksesta.

Maanantai 3.10. klo 11.00-12.00, Teams
Kokoukseen voi liittyä tästä linkistä:
Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

Tilaisuudessa on puheenvuorot eri toimialojen edustajilta:

Kemianteollisuus ry:

Mika Aalto, toimitusjohtaja, mika.aalto@kemianteollisuus.fi, p. 050 438 9247

Metsäteollisuus ry:

Jyrki Peisa, johtaja, logistiikka, ympäristö, energia, jyrki.peisa@forestindustries.fi, p. 050 364 0836

Teknologiateollisuus ry:

Minna Helle, varatoimitusjohtaja, minna.helle@teknologiateollisuus.fi, p. 050 341 4884

Energiateollisuus ry:

Jukka Leskelä, toimitusjohtaja, jukka.leskela@energia.fi, p. 050 593 7233

Tervetuloa!

EU:n kestävän rahoituksen alainen esitys monimuotoisuuskriteeristöksi ei huomioi metsien erilaisuutta eikä kansallisia erityispiirteitä28.11.2022 15:45:01 EET | Tiedote

Komission alainen kestävän rahoituksen platformi julkaisi tänään raporttinsa, joka sisältää tekniset kriteerit luonnon monimuotoisuuden edistämiseksi metsätaloudessa. Esitys kriteeristöksi ei ota riittävästi huomioon metsien erilaisuutta eikä kansallisia erityispiirteitä. Lisäksi se uhkaa laskea merkittävästi metsätalouden kannattavuutta ja pitkän ajan hiilinieluja.

Metsäteollisuus jatkaa pitkäjänteistä vastuullisuustyötään: vastuullisuussitoumusten väliraportti kuvaa myönteistä kehitystä23.11.2022 08:58:29 EET | Tiedote

Metsäteollisuuden vastuullisuussitoumusten toinen väliraportti kertoo omaehtoisten vastuullisuussitoumusten ohjaavan koko alaa entistä vastuullisempaan suuntaan. Raportin tulokset kuvaavat myönteistä kehitystä kohti asetettuja kunnianhimoisia tavoitteita: Sertifiointiaste nousee, lahopuuta, järeitä puita ja lehtipuustoa on metsissä aiempaa enemmän, vesistökuormitus vähenee ja uusiutuvan energian osuus metsäteollisuuden energiantuotannossa lähenee 90 prosentin tavoitetta.

Seppo Parvi jatkaa Metsäteollisuus ry:n puheenjohtajana22.11.2022 13:38:10 EET | Tiedote

Stora Enson talousjohtaja ja Suomen maajohtaja Seppo Parvi on valittu jatkamaan Metsäteollisuus ry:n puheenjohtajana. Puheessaan yhdistyksen syyskokoukselle Parvi korosti uusiutuvan puun olennaista osaa eurooppalaisessa materiaali- ja energiaomavaraisuudessa, tärkeänä osana Euroopan menestystä ja turvallisuutta. Kokouksen vieraana puhunut kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo alleviivasi puheessaan teollisuuden vakaan ja ennustettavan toimintaympäristön merkitystä.