Mediakutsu: Tervetuloa tekoälyn yritys-tutkimustyötä vauhdittavaan AI Finland 2020 -tapahtumaan

Kansainvälinen AI Finland 2020 -tapahtuma järjestetään 22.4.2020 Tampere-talossa. Tapahtuma keskittyy kestävään älykkääseen tuotantoon sekä yritys-tutkimusyhteistyöhön tukien suomalaisen AI:n tutkimusta, kehitystä ja kaupallistamista. Tavoitteena on luoda AI Finland -konsepti, joka yhdistää vuosittain yritykset ja huippututkimuksen eri teemoissa ja alueilla. AI Finland alkaa Tampereelta, suomalaisen teollisuuden sydämestä.

Tekoäly on jo nyt osa jokapäiväistä elämää. Datan määrän ja teknologioiden kehittyessä uusille tekoälyratkaisuille ja niiden hyödyntämiselle avautuu lukemattomia mahdollisuuksia. Suomella on erinomaiset lähtökohdat hyötyä tästä murroksesta. On arvioitu, että tekoäly mahdollistaa Suomelle Yhdysvaltain jälkeen merkittävimmän talouskasvupotentiaalin. Jotta tämä potentiaali saataisiin käytettyä, on Suomen kyettävä oppimaan nopeasti ja soveltamaan uutta teknologiaa viisaasti. Tässä keskeisenä apuna on tiivis yritys-tutkimusyhteistyö.

Yritysten ja huippututkimuksen yhteen saattamiseksi, sekä suomalaisen tekoälyn tutkimuksen, kehityksen ja kaupallistamisen tukemiseksi, järjestetään huhtikuussa AI Finland 2020 -tapahtuma. Tarkoituksena on luoda konsepti, joka yhdistää vuosittain yrityksen ja huippututkimuksen eri teemoissa ja alueilla.

–Toivomme tapahtuman innostavan uusia yrityksiä ympäri maata liittymään jo laajaan ja aktiiviseen tekoälyn soveltajien ja yritysten joukkoon sekä lähentämään entisestään yliopistojen yhteistyötä yritysten kanssa, sanoo AI Business -ohjelman vetäjä Outi Keski-Äijö Business Finlandilta.

Tapahtuma kiertää Suomen tekoälykaupungeissa ja järjestetään nyt ensimmäisen kerran Tampereella, suomalaisen teollisuuden sydämessä. Tampereen teollinen historia ja pitkät perinteet ohjelmistokehityksessä ovat luoneet otollisen maaperän teollisen tekoälyn innovaatioiden ja verkoston syntymiselle. Näitä kestävään älykkääseen tuotantoon liittyviä oppeja ja osaamista tullaan jakamaan AI Finland 2020 -tapahtumassa.

–Tampereen teollinen historia ja pitkät perinteet ohjelmistokehityksessä ovat luoneet otollisen maaperän teollisen tekoälyn innovaatioiden ja verkoston syntymiselle. Näitä kestävään älykkääseen tuotantoon liittyviä oppeja ja osaamista tullaan jakamaan AI Finland 2020 -tapahtumassa, kertoo asiakkuusvastaava Minna Kinnunen Business Tampereelta.

Tapahtuma on suunnattu erityisesti tekoälystä kiinnostuneille yritykselle ja tutkijoille, mutta on avoin kaikille aihepiiristä kiinnostuneille. Tapahtuma pidetään englanniksi ja on maksuton, mutta edellyttää ennakkorekisteröitymisen. Ohjelma ja rekisteröitymislinkki päivitetään myöhemmin tapahtumasivulle: https://smarttampere.fi/ai-finland-2020/.

Rapid Tampere yhdistää seudun teollisuutta ja kansainvälisiä teknologiayrityksiä23.6.2020 15:19:13 EESTTiedote

Tamperelainen yhteistyökiihdyttämö Rapid Tampere avaa uuden teknologioiden hakukierroksen seudun kärkiyritysten liiketoimintaa vauhdittamaan. Vuoden 2019 kierros oli varsin onnistunut, ja hakemuksia saatiin lähes 350 kappaletta 48 eri maasta. Suuri hakijamäärä on osoitus Tampereen seudun kasvavasta vetovoimasta kansainvälisesti. Hakijoiden joukossa oli 30 suomalaisyritystä. Uusi hakukierros alkaa elokuussa.

Media invitation: Welcome to AI Finland 2020 – an event that focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration9.6.2020 14:01:26 EESTPress Invitation

International AI Finland 2020 event will take place on September 30, 2020 at Tampere Hall. The event focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration – in order to support the R&D and commercialization of Finnish AI. The goal is to create a concept, AI Finland, that annually connects companies with the best research in different themes and regions. The AI Finland event kicks-off from Tampere, the heart of the Finnish manufacturing industry.

Mediakutsu: Tervetuloa tekoälyn yritys-tutkimusyhteistyötä vauhdittavaan AI Finland 2020 -tapahtumaan9.6.2020 13:32:06 EESTKutsu

Kansainvälinen AI Finland 2020 -tapahtuma järjestetään 30.9. Tampere-talossa. Tapahtuma keskittyy kestävään älykkääseen tuotantoon sekä yritys-tutkimusyhteistyöhön tukien suomalaisen AI:n tutkimusta, kehitystä ja kaupallistamista. Tavoitteena on luoda AI Finland -konsepti, joka yhdistää vuosittain yritykset ja huippututkimuksen eri teemoissa ja alueilla.