Mediasignal Group

Mediasignal varmistaa, että tuotteet löytyvät Oras Groupin verkkopalveluista 18:lla eri kielellä

Jaa
Mediasignal Group on tehnyt yhteistyötä Oraksen kanssa jo yli vuosikymmenen. Tänä aikana on syntynyt monia erilaisia digitaalisia ratkaisuja. Viime vuonna julkaistiin uusi ja järjestyksessään jo toinen verkkopalvelu TYPO3-alustalle. Mediasignal vastasi sivuston toteutuksesta.

Oras uudisti brändi-ilmeensä vuonna 2019. Samalla sekä kansainväliseen käyttöön suunnitellut verkkosivut että Hansa-brändin sivut uudistettiin.

- Keski-Euroopassa yleinen TYPO3-julkaisujärjestelmä oli aluksi vain Hansa-brändin käytössä, mutta valitsimme sen myöhemmin verkkopalvelun alustaksi myös Orakselle. Mediasignal valikoitui tekijäksi, koska heillä on paras TYPO3-osaaminen. Viime vuoden uudistuksessa he vastasivat ensimmäistä kertaa myös Hansa-brändin verkkopalvelun rakenteesta ja arkkitehtuurista. Kokonaisuus on nyt selkeästi hallittavampi, toteaa Samuli Holmala, Oras Group Digital Marketing Specialist.

Oraksen sivustolla käyvät tuotetietoa hakemassa muiden muassa putkimiehet, arkkitehdit ja loppukäyttäjät. Konseptoinnissa haluttiin ottaa huomioon käyttäjäkokemuksen optimointi ja löytää tapa tuottaa mielekästä sisältöä ilman, että kävijöitä rajataan tai ohjataan liikaa.

- Sivuston käytettävyyttä parantavat monet eri asiat. Esimerkiksi asiakaspalvelumme hyötyy niin sanotusta Static Link -toiminnosta. Eli jos tuoteasennusohje vaihtuu, linkki pysyy aina samana, vaikka pohjana oleva tiedosto vaihtuisi, mikä nopeuttaa asiakasviestintää. Lisäksi sivuilta on mahdollista ladata ajantasainen kuvaus jokaisesta tuotteesta. Nämä tuotekortit säästävät merkittävästi Oraksen myyntihenkilöstön työaikaa, Holmala kiittää.

Holmala muistuttaa, että toimivan palvelun kivijalka on tuotedatan laatu ja oikeat integraatiot tuoteinformaation hallintajärjestelmään (PIM). Oraksen verkkopalvelu toimii tiedonvälittäjänä eikä dataa enää päivitetä manuaalisesti eri paikkoihin.

- Oraksen verkkosivuprojekti oli meille monella tavalla mieluinen haaste. Kun kyseessä on kansainvälisesti toimiva yritys, jonka asiakkaille halutaan jakaa kattavasti ajantasaista tuotetietoa lähes kahdellakymmenellä kielellä, vaatii se koodaajilta osaamista ja kykyä löytää uusia ratkaisuja. Tuotejaotteluun on erityisesti panostettu ja sivuilla on hyödynnetty myös 3D-mallinnuksia, kertoo Mediasignalin toimitusjohtaja Marko Kujala.

Uuden verkkopalvelun päälle on rakennettu myös erilaisia toiminnallisuuksia. Esimerkiksi asentajia varten on tehty mobiilisovellus, jonka avulla he lukevat tuotepakkauksessa olevan QR-koodin ja saavat sitä kautta asennusohjeet.

Lisätietoja:

Marko Kujala, toimitusjohtaja, Mediasignal Communications Oy, marko.kujala@mediasignal.fi

Samuli Holmala, Group Digital Marketing Specialist, Oras Oy, samuli.holmala@oras.com

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Sami Hakimsan
Director, Client Solutions & Strategic Communications
045 868 0883
sami.hakimsan@mediasignal.fi

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Mediasignal Group
Mediasignal Group
Hämeenkatu 13 B
33100 Tampere

03 223 3343http://www.mediasignal.fi

Mediasignal Group on Helsingissä, Tampereella ja Joensuussa toimiva yksityinen viestintä- ja teknologiayritys, joka tarjoaa verkon ja digitaalisuuden ratkaisuja suomalaisille ja kansainvälisille asiakkaille. Mediasignalissa työskentelee noin 30 suunnittelun, kehittämisen, koodaamisen sekä viestinnän ammattilaista. Mediasignal Groupin toimitusjohtaja on Toni Pato-oja. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Mediasignal Group

Kansainvälinen käyttäjäkohderyhmä oli keskiössä Hankkija FFI:n verkkosivu-uudistuksessa30.6.2021 11:30:00 EEST | Tiedote

Hankkija tunnetaan pitkästä toimintahistoriastaan suomalaisessa maatalous- ja konekaupassa. Tuotevalikoima ja -viestintä on suunnattu palvelemaan kotimaisia maatalousyrittäjiä. Hankkija Finnish Feed Innovations (Hankkija FFI) jatkaa vuonna 2007 konserniin ostetun Suomen Rehu Oy:n tarinaa. Yksikkö vastaa sekä rehuteollisuuden biotieteellisestä tutkimus- ja kehitystoiminnasta että tuoteryhmän vientiliiketoiminnasta. Asiakkaat yli 30 maassa ohjasivat viennin tueksi tehdyn uuden englanninkielisen sivuston suunnittelua.

Tärkeä osa kiertotaloutta – tehokas raportointijärjestelmä pakkausmateriaaleille14.1.2021 08:50:00 EET | Tiedote

Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy on Suomen teollisuuden ja kaupan liittojen omistama voittoa tavoittelematon palveluyhtiö. Pakattujen tuotteiden maahantuojat ja Suomessa pakkaavat yritykset raportoivat vuosittain Ringille pakkausmateriaaliensa käytön. Mediasignal toimi Ringin kumppanina, kun yritysten käyttämien pakkausmateriaalien ilmoittamiseen tarvittava selainpohjainen tietojärjestelmä uudistettiin.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye