Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.

Suomalaistaustainen jenkki Nick Salo kuulee Pentagonin leivissä työskennelleen isänsä menehtyneen palveluksessa. Hän päättää jättää oman uransa armeijassa ja siirtyy manhattanilaisen lehden toimitukseen. Kun Nick alkaa tutkia, mitä isälle oikein tapahtui, apua tulee yllättäviltä tahoilta.

”Kun aloin kirjoittaa vuosia sitten, annoin itselleni aika rajun briiffin. Selvitä miksi on sotia, miksi ihmiset ja luonto voi pahoin, miksi talous ei toimi, mikä on elämän tarkoitus, onko vapaata tahtoa, mikä on todellisuuden perimmäinen luonne pienimmällä kvanttitasolla ja isoimmalla universaalilla tasolla. Selvitä näiden tekijöiden syyt, keskinäiset vuorovaikutussuhteet ja ratkaisut. Esitä kaikki fiktiivisen tarinan muodossa”, Jarmo Jonkka kertoo.

Jarmo Jonkka
Jarmo Jonkka (s.1981) on ekonomi ja mindfulness-ohjaaja. Hän on kaupallistanut uutta terveysteknologiaa ja auttanut ihmisiä itsetuntemuksen ääreen. Rakkaimpia harrastuksia ovat sulkapallo ja seikkailu, sekä ulkoisessa että sisäisessä maailmassa.

Jarmo Jonkka, Verhottu voima

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Eeva Herrainsilta, viestintäpäällikkö, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Verhottu voima
Jarmo Jonkka, kuva: Marek Sabogal

Mediatiedote: Rakastettu ranskalaiskomisario Adamsberg selvittää myrkyllisiä salaisuuksia21.6.2018 10:46Tiedote

Ranskan suosituimman dekkaristin Fred Vargasin Kalmankuoriaiset (Gummerus) jatkaa Pariisin rikospoliisin murharyhmän omaperäisestä johtohahmosta komisario Adamsbergistä kertovaa sarjaa. Vargasin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 45 kielelle. Hän on voittanut neljästi CWA International Dagger -rikoskirjallisuuspalkinnon.

Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta13.6.2018 09:00Tiedote

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.