Mediatiedote: Ainutlaatuinen dokumentti naisen seksuaalisuudesta

Toimittaja-kirjailija Lisa Taddeo seurasi kahdeksan vuoden ajan tiiviisti kolmen naisen elämää eri puolilla Yhdysvaltoja. Lopputuloksena syntyi järisyttävän syvällinen ja hätkähdyttävän suora reportaasi naisen kaipauksesta ja nautinnosta, tarpeista ja peloista. Kolme naista (Gummerus) on empaattisesti kirjoitettu tositarina näistä ainutlaatuisista ja unohtumattomista naisista – ja samalla joka ikisestä meistä.

Lina on kotiäiti, joka elää rakkaudettomassa liitossa ja heittäytyy intohimoisesti syrjähyppyyn. Sloane on menestyvä ravintoloitsija. Hänen aviomiehensä tykkää katsoa, kun vaimo tuo sänkyyn muita kumppaneita. Lukioikäinen Maggie ajautuu suhteeseen komean opettajansa kanssa, millä on järisyttäviä vaikutuksia koko yhteisöön.

Lisa Taddeo teki kirjaansa varten poikkeuksellisen perusteellista taustatyötä kahdeksan vuoden ajan. Hän vietti tuhansia tunteja teoksessa esiintyvien naisten kanssa. Kahden kohdalla hän jopa muutti heidän kotikaupunkeihinsa ymmärtääkseen paremmin naisten päivittäistä arkea. Kirjan päähenkilöiden lisäksi Taddeo haastatteli myös heidän ystäviään ja perheenjäseniään sekä käytti tausta-aineistona oikeudenkäyntiasiakirjoja, paikallislehtien uutisartikkeleita ja keskusteluja tuomareiden, toimittajien, rikostutkijoiden, kollegoiden ja tuttavien kanssa.

Kolme naista on yhdistelmä tarkkavireistä journalismia ja tarinankerronnan paloa, ja se on lumonnut lukijoita, kirjakauppiaita ja kriitikkoja maailmanlaajuisesti.

”Lisa Taddeo kuvaa naisen seksuaalisuutta kirurginterävästi ja samalla niin poeettisesti, että unohdin lukevani tietokirjaa.” – Gwyneth Paltrow

”Feministinen klassikko.” – O: The Oprah Magazine

Lisa Taddeo
Lisa taddeo on palkittu yhdysvaltalaistoimittaja ja -kirjailija. Kolme naista on hänen esikoisteoksensa. Kirja kohosi heti ilmestyttyään muun muassa New York Timesin ja Sunday Timesin myyntilistojen kärkeen, ja sen käännösoikeudet on myyty yli kahteenkymmeneen maahan. Kolme naista valittiin myös muun muassa The Washington Postin, Economistin, Entertainment Weeklyn, Guardianin ja Foyles-kirjakaupan vuoden parhaaksi tietokirjaksi.

Kolme naista
Lisa Taddeo, kuva: J. Waite

Mediatiedote: Persoonallinen uutuuskeittokirja opastaa vietnamilaisen keittiön ja kulttuurin saloihin31.3.2020 10:48:36 EESTTiedote

Vietnamilainen ruoka on paitsi herkullista, myös terveellistä ja usein raaka-aineiltaan edullista. Vietnamilaisen keittiön salat -kirjassa (Gummerus) omaelämäkerrallisista romaaneistaan tunnettu kanadanvietnamilainen kirjailija Kim Thúy paljastaa parhaat reseptinsä. Samalla hän esittelee sukunsa naiset, joilta on keittotaitonsa oppinut. Teos kiteyttää kauniisti ruoanlaiton yhteisöllisen olemuksen ja inspiroi toteuttamaan kaunista ja hyvää jokapäiväisessä elämässä.

Mediatiedote: Opas kaikille synnytykseen osallistuville11.3.2020 09:00:00 EETTiedote

Doula ja fysioterapeutti Susanna Helin opaskirja Peloton synnytys (Gummerus) esittelee neljä tehokasta työkalua, jotka auttavat synnyttäjää välttämään stressiä ja pelkoa. Kirja sopii sekä ensisynnyttäjälle että uudelleensynnyttäjälle, niin kivunlievitystä haluavalle kuin täysin lääkkeetöntä synnytystä toivovallekin. Kirjan vinkeistä hyötyy sekä vaikeasta synnytyspelosta kärsivä että pelottomampi, huolellisesti synnytykseensä valmistautuva lukija. Synnytykseen osallistuvalle tukihenkilölle teos tarjoaa käytännöllisiä ohjeita, jotka auttavat tarjoamaan apua synnyttäjälle ja toimimaan niin, että tukihenkilöstä tulee synnyttäjän tärkein tuki ja turva.

Mediatiedote: Filosofi Frank Martelan vastaus elämän tarkoitukseen24.2.2020 13:12:38 EETTiedote

Suomen, tutkimusten mukaan maailman onnellisimman maan, tunnetuimman nykyfilosofin Frank Martelan ajatukset hyvästä elämästä kiinnostavat kansainvälisesti. Uutuuskirja Elämän tarkoitus – Suuntana merkityksellinen elämä (Gummerus) julkaistaan 24.3. samanaikaisesti sekä Yhdysvalloissa että Suomessa. Filosofiasta, psykologiasta ja historiasta ammentavassa kirjassaan Martela tarjoaa uuden tavan ymmärtää kysymys elämän merkityksestä sekä neljä keskeistä polkua, joita kulkemalla jokainen voi kokea elämänsä merkityksellisemmäksi.