Mediatiedote: Dimily-menestystrilogian kiihkeästi odotettu jatko-osa on ilmestynyt

Nykyhetken ja viiden vuoden takaisten tapahtumien välillä vuorotteleva Älä kerro kenellekään (Gummerus) päästää DIMILY-trilogiasta tutun Tylerin avaamaan kipeää menneisyyttään ja kertomaan oman tarinansa. Kuinka isänsä kaltoinkohtelemasta pojasta kasvoi vihainen, itsetuhoinen nuori mies? Ja mihin suuntaan hän nyt haluaa mennä?

Estelle Maskame
Estelle Maskame (s. 1997) on YA-kirjailija ja innokas lukija. Hänen 13-vuotiaana aloittamansa DIMILY-trilogia poiki hänelle 17-vuotiaana kustannussopimuksen ja teki hänestä kansainvälisen teinikirjailijasensaation. Estelle kasvoi Peterheadin kalastajakylässä Pohjois-Skotlannissa. Hän asuu siellä edelleen, ison ja kannustavan perheensä ympäröimänä. Estelle kirjoittaa nykyään päätoimisesti, enimmäkseen omassa mukavassa sängyssään, ja kirjailijan ammatti on hänestä maailman paras. Estelleä voi seurata sosiaalisessa mediassa nimimerkillä @estellemaskame.

Estelle Maskame, Älä kerro kenellekään
alkuteos Just Don´t Mention It
suomentanut Sirpa Parviainen

Lisätietoja, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt
Rosa-Maria Kari, markkinointiviestinnän tuottaja,
rosa-maria.kari@gummerus.fi, p. 050 477 9332

Älä kerro kenellekään
Estelle Maskame, kuva: Alison Miller

Mediatiedote: Psykologisen trillerin mestari Erin Kelly vierailee Suomessa19.3.2019 11:52:17 EETTiedote

Ylistävät arviot saanut ja yksin Britanniassa yli puoli miljoonaa kappaletta myynyt Älä jää pimeään (Gummerus) nosti psykologisen trillerin tähtikaartiin uuden valovoimaisen nimen: Erin Kelly. Kellyn monitahoinen läpimurtoteos käsittelee seksuaalista väkivaltaa sekä rajaa suostumuksen ja kieltäytymisen välillä. Raiskausoikeudenkäynnistä alkunsa saava, yllättävä tapahtumaketju saa lukijan pohtimaan naisen asemaa, valheiden seurauksia ja totuuden monia puolia. Erin Kelly vierailee Helsingissä Dekkariviikolla 13.–15.6.

Mediatiedote: Omakohtainen esikoisromaani kertoo suomalaisgraafikon vuodesta kiinalaisessa pelifirmassa18.3.2019 12:43:43 EETTiedote

Roviollakin työskennellyt Emma Kantanen on Aalto-yliopistosta valmistunut taiteen maisteri, peligraafikko, kuvataiteilija ja kirjailija. Hänen esikoisromaaninsa Nimi jolla kutsutaan öisin (Gummerus) tutustuttaa lukijan pekingiläiseen työ- ja yöelämään. Se on rohkea ja hurja tutkimusmatka vieraaseen kulttuuriin, uusiin ihmissuhteisiin ja identiteettiin puhelimen automaattikääntäjän ja vaistojen toimiessa kompassina.

Mediatiedote: Katriina Huttusen suomennos Morten Strøksnesin Merikirjasta J. A. Hollo -palkintoehdokkaaksi14.3.2019 13:00:00 EETTiedote

Katriina Hutttusen taidokkaasti suomentama norjalaisen Morten A. Strøksnesin Merikirja (Gummerus) on valittu J. A. Hollo -palkintoehdokkaaksi. Merikirja on tarinallista tietokirjallisuutta. Se kertoo kahdesta ystävyksestä, jotka päättävät pyydystää kumiveneestä Lofootteja ympäröivissä syvyyksissä elävän jäähain. Teoksen kiistaton päähenkilö on kuitenkin meille yhä tuntematon valtameri.