Mediatiedote: Kaliforniaan asettunut scifikirjailija ja matemaatikko Hannu Rajaniemi vierailee elokuussa Suomessa

Hannu Rajaniemi teki kansainvälisen läpimurron jo palkitulla esikoisromaanillaan Kvanttivaras (Gummerus 2011), joka on julkaistu tähän mennessä 17 kielellä. Vakoilujännäri Summerland ilmestyy suomeksi viikolla 31 nimellä Kesämaa (Gummerus). Rajaniemi vierailee Helsingissä elokuussa ja esiintyy Helsingin Taiteiden yössä 23.8.

Kesämaa vie lukijan keskelle vaihtoehtoista historiaa ja suurvaltojen taistelua, jossa vakoojina on eläviä ja kuolleita. Eletään vuotta 1938, ja murhan ja kuoleman käsitteet ovat vanhentuneita. Kuolema on kuitenkin vasta alkua, ja tuonpuoleinen elämä jatkuu Kesämaan metropolissa – jos sattuu ansaitsemaan pääsyn sinne. Ison-Britannian valtakoura ulottuu myös kuolleiden metropoliin, mutta se ei ole suinkaan ainoa mahtivaltio, jonka tähtäimessä on maailmanherruus tässä ja seuraavassa elämässä. Neuvostoliitolla on Kesämaassa omat vakoojansa sekä teknologiaa, jonka avulla on mahdollista rakentaa oma jumala.

Hannu Rajaniemi
Hannu Rajaniemi on syntynyt Ylivieskassa vuonna 1978. Matematiikkaa ja teoreettista fysiikkaa opiskellut Rajaniemi väitteli tohtoriksi säieteoriasta Edinburgin yliopistossa. Hän asuu tällä hetkellä Kaliforniassa. Kesämaa on Rajaniemen neljäs romaani. Hänen aiempi Kvanttivaras-tieteisromaanitrilogia on häikäissyt lukijoita ja kriitikoita Suomessa ja maailmalla. Lisäksi Rajaniemeltä on ilmestynyt novellikokoelma Näkymättömät planeetat (Gummerus 2016).

Hannu Rajaniemi, Kesämaa
alkuteos Summerland
suomentanut Tero Valkonen
ilmestyy viikolla 31

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt
Eeva Herrainsilta, viestintäpäällikkö, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Kesämaa
Hannu Rajaniemi, kuva: Zuzana Krejciova-Rajaniemi

Mediatiedote: Katsokaa miten onnellinen olen on romaani some-julkisivun ja todellisuuden välisestä ristiriidasta20.2.2019 09:00:00Tiedote

Kirjassaan Katsokaa miten onnellinen olen (Gummerus) englantilainen menestyskirjailija Holly Bourne valottaa rohkeasti ja purevan hauskasti nykynaisten kokemia paineita yhteiskunnassa, perheessä, ystävien keskuudessa sekä oman itsen kanssa. Kepeä ja kipeä Katsokaa miten onnellinen olen on vahvasti kiinni ajassamme, jossa valtaosa vuorovaikutuksesta tapahtuu sosiaalisessa mediassa. Bourne suhtautuu intohimoisesti tasa-arvoon ja mielenterveyteen. Romaanissa oma minäkuva ja monenlaiset odotukset peilautuvat some-postausten värittämänä ura- ja elämyssuuntautuneisiin milleniaalinaisiin.

Mediatiedote: Ville Hytösen erotiikalla ladattu romaani Luumun polte maalaa terävän kuvan Balkanista19.2.2019 08:47:44Tiedote

Luumun polte (Gummerus) on kolmen ihmisen rakkaustarina kaikkine kujeineen ja kiemurteluineen. Se kertoo epäsuhtaisen parin, serbimies Srđanin ja bosnialaisen Zoranan yhteiselosta. Tarinan kertojana on mystinen mustarastas. Tallinnassa asuva kirjailija Ville Hytönen tutustuttaa lukijan Knez Selon kylään serbialaisella vuorella ja vie rekka- ja linja-autokyydillä Belgradiin.

Mediatiedote: Sami Majalan romaani Ei ketään meidän jälkeemme havahduttaa katsomaan elämää tarkkaavaisesti15.2.2019 12:00:37Tiedote

Helsinkiläisen Sami Majalan Ei ketään meidän jälkeemme (Gummerus) on romaani erään elämäntavan alasajosta, yhteisöstä joka hukkaa yhteisen kertomuksensa. Majala kuvaa tarkkanäköisesti ja lämmöllä modernia ihmistä, ostoskeskuksiin ajettua ja simulaatioon eksynyttä sukupolvea, joka pyrkii tekemään kaiken oikein samalla kun tabletin lasin alla maailma kuva kuvalta murtuu, katoaa historiaan jonka piti jo olla loppu.

Mediatiedote: Katja Kokon Kuulaan kaunis on laadukas opas korealaiseen ihonhoitoon14.2.2019 09:30:00Tiedote

Luonnonkosmetiikkamaailman valovoimainen vaikuttaja ja korealaisen ihonhoidon pioneeri Katja Kokko kokoaa tietotaitonsa yksiin kansiin kirjassa Kuulaan kaunis – korealainen ihonhoito (Gummerus). Kuulaan kaunis käy läpi korealaisen ihonhoitorutiinin vaiheet ja kertoo, miten tutkia raaka-ainelistoja ja valita oikeat tuotteet omalle iholle. Kirjassaan Kokko opastaa, miten korealaisen ihonhoitorutiinin voi muokata arkeen sopivaksi ja saada aikaan näkyviä tuloksia. Runsailla käytännön vinkeillä onnistuu vasta-alkajakin, mutta Kuulaan kaunis tarjoaa uutta tietoa myös rutiinia jo noudattaville sekä kauneudenhoidon ammattilaisille.