Mediatiedote: Miksi rahasta pitäisi puhua enemmän?

Budjetoi, automatisoi ja nauti. Näin kymppitonnin vuodessa säästänyt Julia Thurén tiivistää kirjansa Kaikki rahasta (Gummerus) sanomaa. Thurénille säästäminen on elämäntapa, jonka hän haluaa osoittaa mahdolliseksi myös muille. Thurén kertoo rahasta ja säästämisestä myös Kirkko ja kaupunki -lehden kolumnistina sekä syksyllä alkavassa podcastissaan.

Rahasta puhutaan aivan liian vähän. Julia Thurénin Kaikki rahasta on opas realistiseen ja parempaan taloudenhallintaan. Samalla Thurén kannustaa kohti avointa keskustelua rahasta ja säästämisestä. Tietoisuus omista vaikutusmahdollisuuksista omaan varallisuustasoon lisääntyy, kun aiheesta keskustelee esimerkiksi ystävien ja perheenjäsenten kesken.

”Tajusin, että raha on aihe, josta ikään kuin ei saisi puhua, mutta sitten kun vähänkin kertoo omista kokemuksistaan ja kyselee muilta, niin keskustelu suorastaan ryöpsähtää. Ihmisillä on vahva tarve puhua raha-asioista, jakaa kokemuksia ja kysyä neuvoja. Rahan käyttöä oppii parhaiten puhumalla ja lukemalla aiheesta, joten siksi siitä ei kannata vaieta. Tästä syystä kirjaa oli niin kiinnostava kirjoittaa,” Julia Thurén kertoo.

Rahankäyttötapojaan kirjassa Thurénin lisäksi avaavat yli 50 asiantuntijaa, julkisuudesta tutut henkilöt sekä yli 200 tavallista ihmistä. Kaikki rahasta havainnollistaa, miten myös elämän isot muutokset ja päätökset ovat vaikuttaneet esimerkiksi haastateltavien talouteen ja millaisin keinoin talous on mahdollista saada kuntoon.

Julia Thurén
Julia Thurén (VTM) on toimittaja ja suositun Juliaihminen-blogin kirjoittaja, joka suorastaan rakastaa rahasta ja tasa-arvosta puhumista. Thurénin #minäpuhunrahasta-postaussarja on innostanut naisia ja miehiä säästämään, sijoittamaan – ja ymmärtämään, mitä etuoikeutettu asema tarkoittaa. Hän aloitti juuri Noin viikon studio -ohjelman taustatoimittajana ja toimii Kirkko ja Kaupunki -lehden kolumnistina. Thurén on valittu vuoden positiivisimmaksi helsinkiläiseksi vuonna 2018.

Instagram: @juliaihminen
Twitter: @juliathuren
Blogi: https://www.lily.fi/blogit/juliaihminen

Julia Thurén, Kaikki rahasta – Näin säästin kymppitonnin vuodessa

Lisätietoja sekä haastattelu- ja kuvapyynnöt
Eeva Herrainsilta, viestintäpäällikkö, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Arvostelukappalepyynnöt
Rosa-Maria Kari, markkinointiviestinnän harjoittelija, p. 050 477 9332, rosa-maria.kari@gummerus.fi

Julia Thurén. Kuva: Marek Sabogal
Kansikuva Kaikki rahasta

Mediatiedote: Katsokaa miten onnellinen olen on romaani some-julkisivun ja todellisuuden välisestä ristiriidasta20.2.2019 09:00:00Tiedote

Kirjassaan Katsokaa miten onnellinen olen (Gummerus) englantilainen menestyskirjailija Holly Bourne valottaa rohkeasti ja purevan hauskasti nykynaisten kokemia paineita yhteiskunnassa, perheessä, ystävien keskuudessa sekä oman itsen kanssa. Kepeä ja kipeä Katsokaa miten onnellinen olen on vahvasti kiinni ajassamme, jossa valtaosa vuorovaikutuksesta tapahtuu sosiaalisessa mediassa. Bourne suhtautuu intohimoisesti tasa-arvoon ja mielenterveyteen. Romaanissa oma minäkuva ja monenlaiset odotukset peilautuvat some-postausten värittämänä ura- ja elämyssuuntautuneisiin milleniaalinaisiin.

Mediatiedote: Ville Hytösen erotiikalla ladattu romaani Luumun polte maalaa terävän kuvan Balkanista19.2.2019 08:47:44Tiedote

Luumun polte (Gummerus) on kolmen ihmisen rakkaustarina kaikkine kujeineen ja kiemurteluineen. Se kertoo epäsuhtaisen parin, serbimies Srđanin ja bosnialaisen Zoranan yhteiselosta. Tarinan kertojana on mystinen mustarastas. Tallinnassa asuva kirjailija Ville Hytönen tutustuttaa lukijan Knez Selon kylään serbialaisella vuorella ja vie rekka- ja linja-autokyydillä Belgradiin.

Mediatiedote: Sami Majalan romaani Ei ketään meidän jälkeemme havahduttaa katsomaan elämää tarkkaavaisesti15.2.2019 12:00:37Tiedote

Helsinkiläisen Sami Majalan Ei ketään meidän jälkeemme (Gummerus) on romaani erään elämäntavan alasajosta, yhteisöstä joka hukkaa yhteisen kertomuksensa. Majala kuvaa tarkkanäköisesti ja lämmöllä modernia ihmistä, ostoskeskuksiin ajettua ja simulaatioon eksynyttä sukupolvea, joka pyrkii tekemään kaiken oikein samalla kun tabletin lasin alla maailma kuva kuvalta murtuu, katoaa historiaan jonka piti jo olla loppu.

Mediatiedote: Katja Kokon Kuulaan kaunis on laadukas opas korealaiseen ihonhoitoon14.2.2019 09:30:00Tiedote

Luonnonkosmetiikkamaailman valovoimainen vaikuttaja ja korealaisen ihonhoidon pioneeri Katja Kokko kokoaa tietotaitonsa yksiin kansiin kirjassa Kuulaan kaunis – korealainen ihonhoito (Gummerus). Kuulaan kaunis käy läpi korealaisen ihonhoitorutiinin vaiheet ja kertoo, miten tutkia raaka-ainelistoja ja valita oikeat tuotteet omalle iholle. Kirjassaan Kokko opastaa, miten korealaisen ihonhoitorutiinin voi muokata arkeen sopivaksi ja saada aikaan näkyviä tuloksia. Runsailla käytännön vinkeillä onnistuu vasta-alkajakin, mutta Kuulaan kaunis tarjoaa uutta tietoa myös rutiinia jo noudattaville sekä kauneudenhoidon ammattilaisille.