Mediatiedote: Miksi rahasta pitäisi puhua enemmän?

Budjetoi, automatisoi ja nauti. Näin kymppitonnin vuodessa säästänyt Julia Thurén tiivistää kirjansa Kaikki rahasta (Gummerus) sanomaa. Thurénille säästäminen on elämäntapa, jonka hän haluaa osoittaa mahdolliseksi myös muille. Thurén kertoo rahasta ja säästämisestä myös Kirkko ja kaupunki -lehden kolumnistina sekä syksyllä alkavassa podcastissaan.

Rahasta puhutaan aivan liian vähän. Julia Thurénin Kaikki rahasta on opas realistiseen ja parempaan taloudenhallintaan. Samalla Thurén kannustaa kohti avointa keskustelua rahasta ja säästämisestä. Tietoisuus omista vaikutusmahdollisuuksista omaan varallisuustasoon lisääntyy, kun aiheesta keskustelee esimerkiksi ystävien ja perheenjäsenten kesken.

”Tajusin, että raha on aihe, josta ikään kuin ei saisi puhua, mutta sitten kun vähänkin kertoo omista kokemuksistaan ja kyselee muilta, niin keskustelu suorastaan ryöpsähtää. Ihmisillä on vahva tarve puhua raha-asioista, jakaa kokemuksia ja kysyä neuvoja. Rahan käyttöä oppii parhaiten puhumalla ja lukemalla aiheesta, joten siksi siitä ei kannata vaieta. Tästä syystä kirjaa oli niin kiinnostava kirjoittaa,” Julia Thurén kertoo.

Rahankäyttötapojaan kirjassa Thurénin lisäksi avaavat yli 50 asiantuntijaa, julkisuudesta tutut henkilöt sekä yli 200 tavallista ihmistä. Kaikki rahasta havainnollistaa, miten myös elämän isot muutokset ja päätökset ovat vaikuttaneet esimerkiksi haastateltavien talouteen ja millaisin keinoin talous on mahdollista saada kuntoon.

Julia Thurén
Julia Thurén (VTM) on toimittaja ja suositun Juliaihminen-blogin kirjoittaja, joka suorastaan rakastaa rahasta ja tasa-arvosta puhumista. Thurénin #minäpuhunrahasta-postaussarja on innostanut naisia ja miehiä säästämään, sijoittamaan – ja ymmärtämään, mitä etuoikeutettu asema tarkoittaa. Hän aloitti juuri Noin viikon studio -ohjelman taustatoimittajana ja toimii Kirkko ja Kaupunki -lehden kolumnistina. Thurén on valittu vuoden positiivisimmaksi helsinkiläiseksi vuonna 2018.

Instagram: @juliaihminen
Twitter: @juliathuren
Blogi: https://www.lily.fi/blogit/juliaihminen

Julia Thurén, Kaikki rahasta – Näin säästin kymppitonnin vuodessa

Lisätietoja sekä haastattelu- ja kuvapyynnöt
Eeva Herrainsilta, viestintäpäällikkö, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Arvostelukappalepyynnöt
Rosa-Maria Kari, markkinointiviestinnän harjoittelija, p. 050 477 9332, rosa-maria.kari@gummerus.fi

Julia Thurén. Kuva: Marek Sabogal
Kansikuva Kaikki rahasta

Mediatiedote: Pauliina Rauhalan Synninkantajat on Kaunokirjallisuuden Finlandia-palkinnon ehdokas9.11.2018 10:28Tiedote

Pauliina Rauhalan Synninkantajat kuvaa hoitokokousvuosia lestadiolaisyhteisössä. Romaanin tapahtumat sijoittuvat 1970-luvun loppuun Pohjois-Pohjanmaalle. Synninkantajat on vahvasti kaunokirjallinen ja psykologisesti uskottava romaani sisäänpäin kääntyvästä yhteisöstä ja rakkauden monista merkityksistä. Se kurkottaa yhden suvun tarinasta yleisinhimilliseen ja hakee rinnastuksia myös historiasta ja nykypäivästä.

Mediatiedote: Uusi suomennos Jussi Adler-Olsenin esikoisteoksesta Aakkostalo19.10.2018 10:43Tiedote

Tanskan ykkösdekkaristi Jussi Adler-Olsen on tunnettu huippusuositusta ja monessa maassa palkitusta Osasto Q -sarjasta. Gummerus julkaisee nyt uudelleen suomennettuna Adler-Olsenin esikoisromaanin, alun perin vuonna 1997 ilmestyneen psykologisen jännärin Aakkostalo. Romaani sukeltaa syvälle ihmismielen syövereihin ja nostattaa kylmiä väreitä yhä yli 20 vuotta myöhemmin. Uudesta käännöksestä vastaa Adler-Olsenin Osasto Q -sarjan suomentaja Katriina Huttunen.

Nimitysuutinen: Niina Miettinen toimituspäälliköksi Gummerukselle16.10.2018 13:05Tiedote

Kustannustoimittaja ja dramaturgi Niina Miettinen on valittu Gummerus Kustannus Oy:n kotimaisen kaunokirjallisuuden toimituspäälliköksi. Hän aloittaa tehtävässään 16.11.2018. Miettinen siirtyy Gummerukselle kustannustoimittajan tehtävästä Otavalta, jossa hän on työskennellyt vuodesta 2005 alkaen. Koulutukseltaan Niina Miettinen on filosofian maisteri pääaineenaan kotimainen kaunokirjallisuus ja teatteritaiteen maisteri dramaturgian koulutusohjelmasta.

Mediatiedote: Aseveljet korpisodassa on ensimmäinen III Armeijakunnan jatkosotaa käsittelevä kokonaisteos15.10.2018 12:59Tiedote

Ari Rautalan Aseveljet korpisodassa (Gummerus) kertoo jatkosodan Vienasta. Teos kuvaa kenraali Hjalmar Siilasvuon johtaman III Armeijakunnan vaiheita Vienassa aina kevääseen 1944 asti, jolloin armeijakunnan esikunta ja joukot siirrettiin Karjalan kannakselle. Aseveljet korpisodassa seuraa sotatapahtumia paikan päällä ja toisaalta perehtyy Siilasvuon vaikeuksiin johtaa joukkoja hankalassa tilanteessa.