Mediatiedote: Pakkaa reppu ja lähde retkelle!

Retkelle! – Vinkit luontoon lähtijälle (Gummerus) on kokeneiden retkeilijöiden Pekka Laineen ja Pertti Rovamon opaskirja kaikille retkeilijöille tai luontoon lähtemisestä haaveileville. Teoksessaan Laine ja Rovamo kertovat, mitä aloittelevan retkeilijän pitää tietää ja osata – ja mitä ei sovi unohtaa. Käytännölliset ohjeet ja upeat kuvat auttavat suunnittelemaan onnistuneen retken tai vaelluksen, jonka voi tehdä mihin tahansa vuodenaikaan.

Retkelle! -kirjan lukija osaa suunnitella viisaan vaelluksen, välttää eksymiset ja ehkäistä hyönteisharmit. Kokenut vaeltaja saa teoksesta ideoita vaellustensa muunteluun sekä vinkkejä, jotka perustuvat vankkaan kokemukseen. Retkeilijällä on lukuisia vaihtoehtoja liikkua patikoiden, hiihtäen, vesiteitse tai pyöräillen. Retkelle! kannustaa lähtemään luontoon retken pituudesta tai kulkuvälineestä riippumatta. Lisäksi opaskirja ottaa huomioon retkeilijän koko elämänkaaren kantorepussa kulkevista taaperoista aina harmaahapsisiin senioreihin saakka.

Pekka Laine
Helsinkiläinen Pekka Laine työskenteli yli puolet urastaan toimittajana Yleisradion uutis- ja ajankohtaisohjelmissa ja toimi pitkään Suomen Journalistiliiton puheenjohtajana. Hän on aikaisemmin kirjoittanut Pertti Rovamon kanssa eräoppaan Nuotiolla (Gummerus, 2014). Lisäksi Laine on kirjoittanut tietokirjan Silakkakirja (Gummerus, 2016).

Pertti Rovamo
Pertti Rovamo on rantasalmelainen retkeily- ja veneilytoimittaja, joka kirjoitti Erä-lehteen retkeilystä parinkymmenen vuoden ajan ja laati muun muassa varustetestejä. Aiemmissa teoksissaan hän on käsitellyt muun muassa umpihankihiihtoa ja suomalaista puuvenettä.

Pekka Laine ja Pertti Rovamo, Retkelle! – Vinkit luontoon lähtijälle

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt
Rosa-Maria Kari, markkinointiviestinnän tuottaja,
rosa-maria.kari@gummerus.fi, p. 050 477 9332

Retkelle! - Vinkit luontoon lähtijälle

Mediatiedote: Tänä vuonna tulee kuluneeksi 100 vuotta Kalle Päätalon syntymästä12.6.2019 13:59:58 EESTTiedote

Juhlavuoden kunniaksi Gummerus julkaisee uusintapainoksen rakastetun kirjailijan esikoisromaanista Ihmisiä telineillä. Syksyn kirjalistalla on kaksi kerronnallista Päätalo-tietokirjaa. Elokuussa ilmestyy Karoliina Timosen Kirjeitä Iijoelle – Kalle Päätalon elämän naiset ja lokakuussa Antti Heikkisen Kallio-poika – Peilikuvassa Kalle Päätalo. Sekä Timonen että Heikkinen esiintyvät 1.–7.7. järjestettävällä Päätalo-viikolla Taivalkoskella.

Mediatiedote: Ammattisotilaan toimintajännärissä on faktat kohdallaan6.6.2019 08:00:00 EESTTiedote

Kirjailija Seppo Mustaluoto on tehnyt pitkän uran ammattisotilaana ja lainvalvontaviranomaisena eri puolilla Suomea ja kansainvälisissä tehtävissä. Tämä näkyy lopputuloksessa, sillä Mustaluodon jännäreissä pienimmätkin yksityiskohdat ovat uskottavia. Nyt ilmestyvä Kuoleman safari (Gummerus) on toinen entisestä erikoisjoukko-operaattorista Janne Norrmanista kertova kirja. Seppo Mustaluoto esiintyy dekkariviikon lauantaitapahtumassa 15.6. Helsingin keskustakirjasto Oodissa klo 16.

Mediatiedote: Kesän dekkareissa seikkaillaan ympäri maailmaa17.5.2019 13:16:11 EESTTiedote

Gummeruksen kesän jännityskirjakattauksessa on romaaneja sekä uusilta että tunnetuilta tekijöiltä. Entisen ammattisotilaan Seppo Mustaluodon toimintajännärissä Kuoleman safari rymistellään Saharan eteläpuolisessa Afrikassa. Ranskalaisdekkaristi Fred Vargasilta ilmestyy Kolme evankelistaa -sarjan aiemmin suomentamaton helmi Muistoksi käynnistäsi. Dekkariviikko kesäkuussa huipentuu brittitrilleristi Erin Kellyn Helsingin vierailuun 13.–15.6.