Mediatiedote: Pakkaa reppu ja lähde retkelle!

Retkelle! – Vinkit luontoon lähtijälle (Gummerus) on kokeneiden retkeilijöiden Pekka Laineen ja Pertti Rovamon opaskirja kaikille retkeilijöille tai luontoon lähtemisestä haaveileville. Teoksessaan Laine ja Rovamo kertovat, mitä aloittelevan retkeilijän pitää tietää ja osata – ja mitä ei sovi unohtaa. Käytännölliset ohjeet ja upeat kuvat auttavat suunnittelemaan onnistuneen retken tai vaelluksen, jonka voi tehdä mihin tahansa vuodenaikaan.

Retkelle! -kirjan lukija osaa suunnitella viisaan vaelluksen, välttää eksymiset ja ehkäistä hyönteisharmit. Kokenut vaeltaja saa teoksesta ideoita vaellustensa muunteluun sekä vinkkejä, jotka perustuvat vankkaan kokemukseen. Retkeilijällä on lukuisia vaihtoehtoja liikkua patikoiden, hiihtäen, vesiteitse tai pyöräillen. Retkelle! kannustaa lähtemään luontoon retken pituudesta tai kulkuvälineestä riippumatta. Lisäksi opaskirja ottaa huomioon retkeilijän koko elämänkaaren kantorepussa kulkevista taaperoista aina harmaahapsisiin senioreihin saakka.

Pekka Laine
Helsinkiläinen Pekka Laine työskenteli yli puolet urastaan toimittajana Yleisradion uutis- ja ajankohtaisohjelmissa ja toimi pitkään Suomen Journalistiliiton puheenjohtajana. Hän on aikaisemmin kirjoittanut Pertti Rovamon kanssa eräoppaan Nuotiolla (Gummerus, 2014). Lisäksi Laine on kirjoittanut tietokirjan Silakkakirja (Gummerus, 2016).

Pertti Rovamo
Pertti Rovamo on rantasalmelainen retkeily- ja veneilytoimittaja, joka kirjoitti Erä-lehteen retkeilystä parinkymmenen vuoden ajan ja laati muun muassa varustetestejä. Aiemmissa teoksissaan hän on käsitellyt muun muassa umpihankihiihtoa ja suomalaista puuvenettä.

Pekka Laine ja Pertti Rovamo, Retkelle! – Vinkit luontoon lähtijälle

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt
Rosa-Maria Kari, markkinointiviestinnän tuottaja,
rosa-maria.kari@gummerus.fi, p. 050 477 9332

Retkelle! - Vinkit luontoon lähtijälle

Mediatiedote: Kesän jännityskirjoissa pureudutaan muun muassa ihmissalakuljetukseen ja naispoliisien asemaan20.5.2020 08:48:42 EESTTiedote

Tämän kevään ja tulevan kesän jännityskirjat vievät lukijan tiukkoihin tilanteisiin levottomilla rajoilla, terroristijahtiin, intialaiseen viidakkoon ja aikamatkalle länsinaapurimme Ruotsin naispoliisien arkeen eri vuosikymmenillä. Uutuusromaanit julkaistaan muun muassa kahdesti Ruotsin parhaan rikosromaanin palkinnon voittaneelta Camilla Grebeltä ja 20-vuotista dekkaristin uraansa juhlivalta Anna Janssonilta. Kotimaista toimintajännitystä kansainvälisillä kuvioilla tarjoilevat Seppo Mustaluoto ja Tuomas Vimma.

KUTSU: WEBINAARI Hyvinvointi, työelämä ja arjen taidot – Syksyn tietokirjapressi 28.5. klo 10–11.3018.5.2020 12:49:28 EESTKutsu

Tervetuloa kuulemaan ensimmäisten joukossa ensi syksyn hyvinvointia, työelämää ja arjen taitoja käsittelevistä kirjoista. Aamupäivän aikana ääneen pääsee yhdeksän kiinnostavaa kirjailijaa, joiden ajankohtaisissa teoksissa pureudutaan muun muassa työn ja vapaa-ajan tasapainoon, uupumiseen, alkoholismiin ja vaatehuoltoon. Kirjat ilmestyvät elo–lokakuussa.

KUTSU GummerusLive: Syksyn kiinnostavimmat kirjat ensiesittelyssä4.5.2020 13:52:27 EESTKutsu

Gummeruksen kirjailijat kertovat ensi kesänä ja syksynä ilmestyvistä teoksistaan tiistaina 12.5. klo 15–16. Kirjailijat Eppu Nuotio, Selja Ahava, Anni Kytömäki, Jenni Linturi ja Susanne Maude puhuvat webinaarissa romaaneistaan. Tietokirjailijoista äänessä ovat urheilutoimittaja Laura Arffman sekä inkerinsuomalaisen sukunsa kohtaloita tutkineet toimittajat Lea ja Santeri Pakkanen. Tervetuloa!

Mediatiedote: Jouko Heikuran romaanissa tarjotaan äitienpäivälahjaksi yllätyksiä9.4.2020 12:34:36 EESTTiedote

Kirjailija-toimittaja Jouko Heikuran neljäs romaani Lahja äidilleni (Gummerus) on yhdistelmä perhedraamaa ja jännitystä. Tasa-arvoloukkauksiin ja vähemmistöjen oikeuksiin erikoistunut asianajaja Timothy Stone tarjoilee äitienpäivänä vakavasti sairaalle Marja-äidilleen samppanjan ja kakun lisäksi yllätyksen, joka muuttaa heidän molempien elämän. Romaanin tapahtumat sijoittuvat kirjailijan kotikaupunkiin Lontooseen.