Mediatiedote: Puhuttelevan YA-sarjan toinen osa taklaa nuoruuden ongelmat raikkaalla otteella

Holly Bournen Mikä kaikki voi mennä pieleen? (Gummerus) jatkaa suorapuheista Normaali-sarjaa tarttuen moniin nuoruuden kipupisteisiin, kuten vanhempien eroon, alkoholismiin ja epävarmuuteen. Bourne ei kuitenkaan saarnaa lukijoilleen tai sorru turhaan angstiin, vaan hurmaa positiivisella ja eloisalla kerronnalla.

Holly Bourne: Mikä kaikki voi mennä pieleen? (Cover Design: Usborne Publishing Limited)

Amber kaipaa edes ripausta rakkautta. Hänen äitinsä ei vain ole koskaan ollut lämminsydäminen tapaus, ei edes ennen kuin jätti perheensä, meni naimisiin perseleuka-Kevinin kanssa ja muutti Amerikkaan. Amber kuitenkin toivoo, että kesä äidin kanssa voisi muuttaa kaiken. Samalla kesäleirillä Amberin ja hänen äitinsä kanssa työskentelee myös fiksu, hauska ja suosittu Kyle, varsinainen sydänten sarjamurskaaja. Voiko Amber, cheerleaderin täysi vastakohta, todella ihastua prom kingiin? Moisesta ei voi ainakaan seurata mitään hyvää, kun kaikki muukin menee aina pieleen.

Olen suuri Holly Bourne -fani, ja tämä on tähänastinen suosikkini. Hän kirjoittaa todella hauskasti ja rehellisesti, ja henkilöhahmoihin on ihanan helppo samaistua. On myös virkistävää nähdä feminismiä tuotavan esille näin positiivisella ja teinejä puhuttelevalla tavalla.
– Fiona Noble, The Bookseller

Holly on YA-kirjallisuuden raikas, aito, rehellinen ääni.
– Never Judge a Book by its Cover

Englantilainen Holly Bourne kirjoittaa romaaneja nuorille aikuisille ja bloggaa feministisistä aiheista. Hänen lempivalitusaiheitaan ovat mm. mielenterveysongelmiin liittyvä stigma ja Keanu Reevesin näyttelijäntaitojen aliarvostus. Mikä kaikki voi mennä pieleen? on Normaali-sarjan toinen, itsenäinen kirja. Feministisen YA-sarjan aloitti Oonko ihan normaali? ja sen kolmas osa Mitä tytön täytyy tehdä? ilmestyy keväällä 2018.

Holly Bourne:
Mikä kaikki voi mennä pieleen?
Alkuteos How Hard Can Love Be?
Suomennos Kristiina Vaara
Ilmestyy viikolla 29
Saatavilla myös sähkökirjana

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Holly Bourne (Kuva: Jonny Donovan)

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Rakkautta, surua ja uhrauksia – naistenviihteen ykkösnimi Jojo Moyes häikäisee jälleen11.9.2017 13:01Tiedote

Taiteilijapiirien nouseva tähti ja kauppaneiti. Surun murtama nuori leski ja taidevarkauksien tutkija. Kaksi vuosisadan erottamaa rakkaustarinaa, joita yhdistää sodan aikana kadonnut maalaus. Sota-aikana varastetun taiteen palauttaminen alkuperäisomistajille on aihe, joka herättää runsaasti keskustelua. Menestyskirjailija Jojo Moyesin Ne, jotka ymmärtävät kauneutta (Gummerus) käsittelee romantiikan ohella moraalista ongelmaa taitavasti ja herkästi hittiteoksen Kerro minulle jotain hyvää tavoin.

Mediatiedote: Yhteiset sotavangit -teos pureutuu natsi-Saksalle luovutettujen sotavankien vaiheisiin31.8.2017 14:44Tiedote

Saksalaisille viranomaisille luovutettujen sotavankien kansallisuus, luovutusten syyt ja vastuut sekä vankien myöhemmät vaiheet ovat saaneet runsaasti huomiota niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin. Ida Suolahti antaa vangeille kasvot kirjassaan Yhteiset sotavangit (Gummerus). Suolahti tutkii pintaa syvemmältä sotavankien elämänkohtaloita ja analysoi tarkasti Suomen ja Saksan välisen yhteistoiminnan piirteitä.