Mediatiedote: Puhuttelevan YA-sarjan toinen osa taklaa nuoruuden ongelmat raikkaalla otteella

Holly Bournen Mikä kaikki voi mennä pieleen? (Gummerus) jatkaa suorapuheista Normaali-sarjaa tarttuen moniin nuoruuden kipupisteisiin, kuten vanhempien eroon, alkoholismiin ja epävarmuuteen. Bourne ei kuitenkaan saarnaa lukijoilleen tai sorru turhaan angstiin, vaan hurmaa positiivisella ja eloisalla kerronnalla.

Holly Bourne: Mikä kaikki voi mennä pieleen? (Cover Design: Usborne Publishing Limited)

Amber kaipaa edes ripausta rakkautta. Hänen äitinsä ei vain ole koskaan ollut lämminsydäminen tapaus, ei edes ennen kuin jätti perheensä, meni naimisiin perseleuka-Kevinin kanssa ja muutti Amerikkaan. Amber kuitenkin toivoo, että kesä äidin kanssa voisi muuttaa kaiken. Samalla kesäleirillä Amberin ja hänen äitinsä kanssa työskentelee myös fiksu, hauska ja suosittu Kyle, varsinainen sydänten sarjamurskaaja. Voiko Amber, cheerleaderin täysi vastakohta, todella ihastua prom kingiin? Moisesta ei voi ainakaan seurata mitään hyvää, kun kaikki muukin menee aina pieleen.

Olen suuri Holly Bourne -fani, ja tämä on tähänastinen suosikkini. Hän kirjoittaa todella hauskasti ja rehellisesti, ja henkilöhahmoihin on ihanan helppo samaistua. On myös virkistävää nähdä feminismiä tuotavan esille näin positiivisella ja teinejä puhuttelevalla tavalla.
– Fiona Noble, The Bookseller

Holly on YA-kirjallisuuden raikas, aito, rehellinen ääni.
– Never Judge a Book by its Cover

Englantilainen Holly Bourne kirjoittaa romaaneja nuorille aikuisille ja bloggaa feministisistä aiheista. Hänen lempivalitusaiheitaan ovat mm. mielenterveysongelmiin liittyvä stigma ja Keanu Reevesin näyttelijäntaitojen aliarvostus. Mikä kaikki voi mennä pieleen? on Normaali-sarjan toinen, itsenäinen kirja. Feministisen YA-sarjan aloitti Oonko ihan normaali? ja sen kolmas osa Mitä tytön täytyy tehdä? ilmestyy keväällä 2018.

Holly Bourne:
Mikä kaikki voi mennä pieleen?
Alkuteos How Hard Can Love Be?
Suomennos Kristiina Vaara
Ilmestyy viikolla 29
Saatavilla myös sähkökirjana

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Holly Bourne (Kuva: Jonny Donovan)

Mediatiedote: Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 on komea uutuusteos Suomen sotahistorian käänteistä25.10.2017 09:46Tiedote

Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 (Gummerus) on kansainvälisen tason yleisteos maailmanhistorian käännekohdasta, jossa Suomen tulevaisuus oli vaakalaudalla. Vesa Nenyen, Peter Munterin, Toni Wirtasen ja Chris Berksin nyt suomeksi ilmestynyt sotakirja on jatkoa vuosi sitten ilmestyneelle teokselle Talvisota 1939–1940. Uutuuskirja sisältää runsaan määrän valokuvia ja mukaansatempaavia omakohtaisia kuvauksia.

Mediatiedote: Komea tietokirjauutuus itsenäisyyden ensivuosista Kalle Päätalon silmin12.10.2017 08:50Tiedote

Alkutaival – Itsenäisyyden etsikkoaika Kalle Päätalon silmin (Gummerus) on kokoelma Päätalon romaaneista poimittuja katkelmia sotia edeltävältä ajalta. Päätalon historian ja tuotannon yksityiskohtaisesti tunteva toimittaja Eero Marttinen on kerännyt katkelmat ja asettaa ne historialliseen yhteyteensä. Kirja täydentää menestyksekkään sarjan, jossa ovat aiemmin ilmestyneet teokset Semmonen savotta, Vaaran vuodet ja Murroksen aika.