Mediatiedote: Puhuttelevan YA-sarjan toinen osa taklaa nuoruuden ongelmat raikkaalla otteella

17.7.2017 08:50 | Gummerus

Holly Bournen Mikä kaikki voi mennä pieleen? (Gummerus) jatkaa suorapuheista Normaali-sarjaa tarttuen moniin nuoruuden kipupisteisiin, kuten vanhempien eroon, alkoholismiin ja epävarmuuteen. Bourne ei kuitenkaan saarnaa lukijoilleen tai sorru turhaan angstiin, vaan hurmaa positiivisella ja eloisalla kerronnalla.

Holly Bourne: Mikä kaikki voi mennä pieleen? (Cover Design: Usborne Publishing Limited)

Amber kaipaa edes ripausta rakkautta. Hänen äitinsä ei vain ole koskaan ollut lämminsydäminen tapaus, ei edes ennen kuin jätti perheensä, meni naimisiin perseleuka-Kevinin kanssa ja muutti Amerikkaan. Amber kuitenkin toivoo, että kesä äidin kanssa voisi muuttaa kaiken. Samalla kesäleirillä Amberin ja hänen äitinsä kanssa työskentelee myös fiksu, hauska ja suosittu Kyle, varsinainen sydänten sarjamurskaaja. Voiko Amber, cheerleaderin täysi vastakohta, todella ihastua prom kingiin? Moisesta ei voi ainakaan seurata mitään hyvää, kun kaikki muukin menee aina pieleen.

Olen suuri Holly Bourne -fani, ja tämä on tähänastinen suosikkini. Hän kirjoittaa todella hauskasti ja rehellisesti, ja henkilöhahmoihin on ihanan helppo samaistua. On myös virkistävää nähdä feminismiä tuotavan esille näin positiivisella ja teinejä puhuttelevalla tavalla.
– Fiona Noble, The Bookseller

Holly on YA-kirjallisuuden raikas, aito, rehellinen ääni.
– Never Judge a Book by its Cover

Englantilainen Holly Bourne kirjoittaa romaaneja nuorille aikuisille ja bloggaa feministisistä aiheista. Hänen lempivalitusaiheitaan ovat mm. mielenterveysongelmiin liittyvä stigma ja Keanu Reevesin näyttelijäntaitojen aliarvostus. Mikä kaikki voi mennä pieleen? on Normaali-sarjan toinen, itsenäinen kirja. Feministisen YA-sarjan aloitti Oonko ihan normaali? ja sen kolmas osa Mitä tytön täytyy tehdä? ilmestyy keväällä 2018.

Holly Bourne:
Mikä kaikki voi mennä pieleen?
Alkuteos How Hard Can Love Be?
Suomennos Kristiina Vaara
Ilmestyy viikolla 29
Saatavilla myös sähkökirjana

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Jonna Tapanainen, 040 737 9016, jonna.tapanainen@gummerus.fi

Holly Bourne (Kuva: Jonny Donovan)

Gummerus on hyvällä sykkeellä toimiva ja laadukas yleiskustantamo, yksi Suomen vanhimmista. Tehtävämme on tuottaa suomalaisille lukijoille elämyksiä huviksi ja hyödyksi. Olemme kirjailijan ammattitaitoinen ja sitoutunut kumppani kustantamisen kaikissa vaiheissa. Toimintaamme ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän. Hyvin verkostoitunut ja taloudellisesti vakaa kustantamomme on toiminut itsenäisenä perheyrityksenä vuodesta 1872.

Mediatiedote: Throne of Glass – Lasipalatsi päästää valloilleen säkenöivän salamurhaajasankarittaren19.7.2017 09:05Tiedote

Amerikkalaisen Sarah J. Maasin menestysteos Throne of Glass – Lasipalatsi (Gummerus) aloittaa maailmalla järisyttävän suosion saavuttaneen seikkailufantasiasarjan, jonka keskiössä on vapaudestaan taisteleva sisukas salamurhaaja. Toimintaa, romantiikkaa, juonittelua, magiaa ja kasvutarinaa yhdistelevä Lasipalatsi on koukuttava romaani, jonka oikeudet on myyty jo 35 maahan.

Mediatiedote: 101 Very Finnish Problems -kirja on oivaltava ja hykerryttävä huumoripläjäys suomalaisuudesta21.6.2017 08:45Tiedote

Brittisyntyisen Joel Willansin 101 Very Finnish Problems – The Foreigner's Guide to Surviving in Finland (Gummerus) valottaa suomalaisen kulttuurin outouksia ulapalla oleville ulkomaalaisille ja hauskuuttaa niitä suomalaisia, joilla on itselleen nauramisen taito hanskassa. Kirja sai alkunsa huippusuositusta Very Finnish Problems -Facebook-sivusta, ja nyt aiheesta on sukeutunut myös samanniminen podcast.