Mediatiedote: Rentoutumista kiireisen arjen vastapainoksi

Mia Jokinivan Vapaudu stressistä (Gummerus) sisältää helppoja rentoutusharjoituksia arkeen. Erityisiä tiloja tai välineitä ei tarvita, harjoitukset voi toteuttaa vaikka omassa olohuoneessa, kävelylenkin varrella tai vaikka työpöydän ääressä. Jo muutaman minuutin rentoutuminen auttaa kehoa ja mieltä.

Mia Jokiniva on yhteiskuntatieteilijä, business coach ja jooga- ja meditaatio-opettaja. Mia on kiinnostunut ihmisen hyvinvoinnista niin fyysisestä, psyykkisestä kuin kulttuurisesta näkökulmasta. Hän toimii päätyökseen stressinhallinnan kouluttajana hyvinvointikeskus Villa Mandalassa Helsingissä ja Loviisassa.

Vapaudu Stressistä – Helppoja rentoutusharjoituksia arkeen
Kirjaan on koottu suosituimmat harjoitukset teoksista Hengähdyshetkiä (2013) ja Stressin luomuhoito (2015)

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Eeva Herrainsilta, 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Vapaudu stressistä
Mia Jokiniva, kuva: Mikko Harma

Mediatiedote: Aikamatkalla Karjalan kannaksella9.4.2018 09:30Tiedote

Kirjassaan Kannaksen rautainen ihme (Gummerus) tietokirjailija, VTT Esa Seppänen kuljettaa lukijoita pitkin 1870 rakennettua Pietarin junanrataa. Valmistuttuaan raideyhteys vaikutti mullistavasti kannaslaisten elämään. Se tarjosi talonpojille mahdollisuuden kaupantekoon metropolin toreilla ja toi varakkaita pietarilaisia, ”kesävenäläisiä”, rakennuttamaan huviloita Kannakselle. Aikamatkaoppaana kirjassa toimii Esa Seppäsen isä, tunnettu Karjalan Kannaksen kuvaaja ja Tulenkantajiin kuulunut kirjailija Unto Seppänen.

Mediatiedote: ”Pohjolan satakielen” traaginen elämä5.4.2018 13:00Tiedote

Hanna Granfelt (1884–1952) oli yksi Suomen kaikkien aikojen menestyneimmistä oopperalaulajista. Hän työskenteli Melartinin, Merikannon, Richard Straussin ja Sibeliuksen kanssa, Aino Ackté piti häntä kilpailijanaan, C.G. E. Mannerheim ihastui häneen, ja hän teki säihkyvän uran Euroopan oopperalavoilla. Salla Leponiemen kirjoittama elämäkerta Jumalainen kipuna (Gummerus) on paitsi kertomus tähteydestä myös vivahteikas kuvaus taiteilijaelämästä 1900-luvun alkupuoliskon Helsingissä ja Euroopassa. Kirja on ensimmäinen Granfeltista tehty elämäkerta.