Mediatiedote: Sirt-dieetti villitsee maailmalla – opas sirt-ruokiin nyt suomeksi

Palkittujen brittikirjailijoiden kirjoittama opas Sirt-dieetti (Gummerus) kertoo miten ruokavalion ja selkeän ohjelman avulla parannat vastustuskykyä ja saat energisen ja hoikan olon. Kohutulla sirt-dieetillä herkutellaan tumman suklaan ja punaviinin ohella mm. lehtikaalilla, kurkumalla, chilillä ja sitrushedelmillä. Dieetin avulla paino voi pudota kolme kiloa viikossa.

Sirt-dieetti perehdyttää sirt-ruokiin ja tieteeseen pitkän elämän molekyyleiksi kutsuttujen sirtuiinien taustalla. Selkeät ohjeet seitsemäksi päiväksi auttavat pudottamaan painoa menettämättä lihasmassaa ja tinkimättä terveydestä. Kirja sisältää ruokareseptien ohella onnistumistarinoita ja huolehtii siitä, että ruokavaliota noudattava pysyy saavutetuissa tuloksissa.

Uusi ruokavaliotrendi on villinnyt maailmalla huippu-urheilijat ja julkkikset, kuten laulajatähti Adelen, joka on aiemmin vastustanut laihdutusdieettejä, mutta pudotti keväällä painoaan sirtin avulla. Myös kirjanostajat ovat löytäneet teoksen: Sirt-dieetti ampaisi myyntilistojen kärkeen heti ilmestyttyään Isossa-Britanniassa alkuvuodesta 2016.

Kirjan kirjoittaneet Aidan Goggins ja Glen Matten ovat erikoistuneet ravitsemukseen ja terveyteen. Molemmilla on pitkä kokemus etenkin ravintoneuvonnasta. Onnistumistarinoiden myötä he uskovat vahvasti sirt-dieettiin, uuteen ja helppoon tapaan keventää ruokavaliota ja kohentaa terveydentilaa. ”Laihdutuskuurit eivät olleet meidän juttumme ennen kuin löysimme sirt-ruoat. Kilot pysyvät poissa ja bonuksena terveydentila kohenee”, lupaavat Goggins ja Matten.

Aidan Goggins ja Glen Matten:
Sirt-dieetti
Parempi terveydentila ja energinen olo selkeän ohjelman avulla
Alkuteos The Sirtfood Diet
Suomentanut Jaakko Kankaanpää
Ovh. 32 euroa

Sirt-dieetti
Aidan Goggins ja Glen Matten (kuva: Hal Shinnie)

Suomen vanhin yleiskustantamo Gummerus Kustannus Oy on vuodesta 1872 toteuttanut perustajansa visiota: julkaisemme vastustamattoman viihdyttävää, inspiroivaa ja informoivaa kirjallisuutta. Suhtaudumme kirjallisuuteen rakastavasti ja intohimoisesti. Omaperäiset ja uskaliaat kustannuspäätökset ovat aina olleet Gummeruksen toiminnan ydin.

Antti Rönkä ja Petri Tamminen Tulenkantaja-palkintoehdokkaana2.11.2020 14:55:41 EETTiedote

Antti Röngän ja Petri Tammisen, isän ja pojan, kirjeenvaihtoromaani Silloin tällöin onnellinen on yksi viidestä Tulenkantaja-kirjallisuuspalkinnon ehdokkaasta. Nyt kahdeksatta kertaa jaettava palkinto myönnetään kirjailijalle, jonka voittajateoksella olisi tuomariston mukaan mahdollisuudet menestyä käännöksinä ulkomailla. Palkinto, 5 000 euroa, jaetaan Tampereen kirjaviikolla lauantaina 28.11.2020.