Mediatiedote: Sirt-dieetti villitsee maailmalla – opas sirt-ruokiin nyt suomeksi

Palkittujen brittikirjailijoiden kirjoittama opas Sirt-dieetti (Gummerus) kertoo miten ruokavalion ja selkeän ohjelman avulla parannat vastustuskykyä ja saat energisen ja hoikan olon. Kohutulla sirt-dieetillä herkutellaan tumman suklaan ja punaviinin ohella mm. lehtikaalilla, kurkumalla, chilillä ja sitrushedelmillä. Dieetin avulla paino voi pudota kolme kiloa viikossa.

Sirt-dieetti perehdyttää sirt-ruokiin ja tieteeseen pitkän elämän molekyyleiksi kutsuttujen sirtuiinien taustalla. Selkeät ohjeet seitsemäksi päiväksi auttavat pudottamaan painoa menettämättä lihasmassaa ja tinkimättä terveydestä. Kirja sisältää ruokareseptien ohella onnistumistarinoita ja huolehtii siitä, että ruokavaliota noudattava pysyy saavutetuissa tuloksissa.

Uusi ruokavaliotrendi on villinnyt maailmalla huippu-urheilijat ja julkkikset, kuten laulajatähti Adelen, joka on aiemmin vastustanut laihdutusdieettejä, mutta pudotti keväällä painoaan sirtin avulla. Myös kirjanostajat ovat löytäneet teoksen: Sirt-dieetti ampaisi myyntilistojen kärkeen heti ilmestyttyään Isossa-Britanniassa alkuvuodesta 2016.

Kirjan kirjoittaneet Aidan Goggins ja Glen Matten ovat erikoistuneet ravitsemukseen ja terveyteen. Molemmilla on pitkä kokemus etenkin ravintoneuvonnasta. Onnistumistarinoiden myötä he uskovat vahvasti sirt-dieettiin, uuteen ja helppoon tapaan keventää ruokavaliota ja kohentaa terveydentilaa. ”Laihdutuskuurit eivät olleet meidän juttumme ennen kuin löysimme sirt-ruoat. Kilot pysyvät poissa ja bonuksena terveydentila kohenee”, lupaavat Goggins ja Matten.

Aidan Goggins ja Glen Matten:
Sirt-dieetti
Parempi terveydentila ja energinen olo selkeän ohjelman avulla
Alkuteos The Sirtfood Diet
Suomentanut Jaakko Kankaanpää
Ovh. 32 euroa

Sirt-dieetti
Aidan Goggins ja Glen Matten (kuva: Hal Shinnie)

Suomen vanhin yleiskustantamo Gummerus Kustannus Oy on vuodesta 1872 toteuttanut perustajansa visiota: julkaisemme vastustamattoman viihdyttävää, inspiroivaa ja informoivaa kirjallisuutta. Suhtaudumme kirjallisuuteen rakastavasti ja intohimoisesti. Omaperäiset ja uskaliaat kustannuspäätökset ovat aina olleet Gummeruksen toiminnan ydin.

Mediatiedote: Kesän jännityskirjoissa pureudutaan muun muassa ihmissalakuljetukseen ja naispoliisien asemaan20.5.2020 08:48:42 EESTTiedote

Tämän kevään ja tulevan kesän jännityskirjat vievät lukijan tiukkoihin tilanteisiin levottomilla rajoilla, terroristijahtiin, intialaiseen viidakkoon ja aikamatkalle länsinaapurimme Ruotsin naispoliisien arkeen eri vuosikymmenillä. Uutuusromaanit julkaistaan muun muassa kahdesti Ruotsin parhaan rikosromaanin palkinnon voittaneelta Camilla Grebeltä ja 20-vuotista dekkaristin uraansa juhlivalta Anna Janssonilta. Kotimaista toimintajännitystä kansainvälisillä kuvioilla tarjoilevat Seppo Mustaluoto ja Tuomas Vimma.

KUTSU: WEBINAARI Hyvinvointi, työelämä ja arjen taidot – Syksyn tietokirjapressi 28.5. klo 10–11.3018.5.2020 12:49:28 EESTKutsu

Tervetuloa kuulemaan ensimmäisten joukossa ensi syksyn hyvinvointia, työelämää ja arjen taitoja käsittelevistä kirjoista. Aamupäivän aikana ääneen pääsee yhdeksän kiinnostavaa kirjailijaa, joiden ajankohtaisissa teoksissa pureudutaan muun muassa työn ja vapaa-ajan tasapainoon, uupumiseen, alkoholismiin ja vaatehuoltoon. Kirjat ilmestyvät elo–lokakuussa.

KUTSU GummerusLive: Syksyn kiinnostavimmat kirjat ensiesittelyssä4.5.2020 13:52:27 EESTKutsu

Gummeruksen kirjailijat kertovat ensi kesänä ja syksynä ilmestyvistä teoksistaan tiistaina 12.5. klo 15–16. Kirjailijat Eppu Nuotio, Selja Ahava, Anni Kytömäki, Jenni Linturi ja Susanne Maude puhuvat webinaarissa romaaneistaan. Tietokirjailijoista äänessä ovat urheilutoimittaja Laura Arffman sekä inkerinsuomalaisen sukunsa kohtaloita tutkineet toimittajat Lea ja Santeri Pakkanen. Tervetuloa!

Mediatiedote: Jouko Heikuran romaanissa tarjotaan äitienpäivälahjaksi yllätyksiä9.4.2020 12:34:36 EESTTiedote

Kirjailija-toimittaja Jouko Heikuran neljäs romaani Lahja äidilleni (Gummerus) on yhdistelmä perhedraamaa ja jännitystä. Tasa-arvoloukkauksiin ja vähemmistöjen oikeuksiin erikoistunut asianajaja Timothy Stone tarjoilee äitienpäivänä vakavasti sairaalle Marja-äidilleen samppanjan ja kakun lisäksi yllätyksen, joka muuttaa heidän molempien elämän. Romaanin tapahtumat sijoittuvat kirjailijan kotikaupunkiin Lontooseen.