Mediatiedote: Sirt-dieetti villitsee maailmalla – opas sirt-ruokiin nyt suomeksi

Palkittujen brittikirjailijoiden kirjoittama opas Sirt-dieetti (Gummerus) kertoo miten ruokavalion ja selkeän ohjelman avulla parannat vastustuskykyä ja saat energisen ja hoikan olon. Kohutulla sirt-dieetillä herkutellaan tumman suklaan ja punaviinin ohella mm. lehtikaalilla, kurkumalla, chilillä ja sitrushedelmillä. Dieetin avulla paino voi pudota kolme kiloa viikossa.

Sirt-dieetti perehdyttää sirt-ruokiin ja tieteeseen pitkän elämän molekyyleiksi kutsuttujen sirtuiinien taustalla. Selkeät ohjeet seitsemäksi päiväksi auttavat pudottamaan painoa menettämättä lihasmassaa ja tinkimättä terveydestä. Kirja sisältää ruokareseptien ohella onnistumistarinoita ja huolehtii siitä, että ruokavaliota noudattava pysyy saavutetuissa tuloksissa.

Uusi ruokavaliotrendi on villinnyt maailmalla huippu-urheilijat ja julkkikset, kuten laulajatähti Adelen, joka on aiemmin vastustanut laihdutusdieettejä, mutta pudotti keväällä painoaan sirtin avulla. Myös kirjanostajat ovat löytäneet teoksen: Sirt-dieetti ampaisi myyntilistojen kärkeen heti ilmestyttyään Isossa-Britanniassa alkuvuodesta 2016.

Kirjan kirjoittaneet Aidan Goggins ja Glen Matten ovat erikoistuneet ravitsemukseen ja terveyteen. Molemmilla on pitkä kokemus etenkin ravintoneuvonnasta. Onnistumistarinoiden myötä he uskovat vahvasti sirt-dieettiin, uuteen ja helppoon tapaan keventää ruokavaliota ja kohentaa terveydentilaa. ”Laihdutuskuurit eivät olleet meidän juttumme ennen kuin löysimme sirt-ruoat. Kilot pysyvät poissa ja bonuksena terveydentila kohenee”, lupaavat Goggins ja Matten.

Aidan Goggins ja Glen Matten:
Sirt-dieetti
Parempi terveydentila ja energinen olo selkeän ohjelman avulla
Alkuteos The Sirtfood Diet
Suomentanut Jaakko Kankaanpää
Ovh. 32 euroa

Sirt-dieetti
Aidan Goggins ja Glen Matten (kuva: Hal Shinnie)

Mediatiedote: Sisko Savonlahden esikoisromaania Ehkä tänä kesänä kaikki muuttuu on myyty yli 20 000 kappaletta18.6.2019 15:34:10 EESTTiedote

Sisko Savonlahden autofiktiivinen romaani Ehkä tänä kesänä kaikki muuttuu (Gummerus) oli viime syksyn esikoiskirjatapaus. Huikean suosion saavuttanut kirja nosti Savonlahden kertaheitolla sukupolvensa ääneksi. Romaani oli ehdolla Helsingin Sanomien kirjallisuuspalkinnon ehdokkaaksi, ja ruotsalaiskustantamo Norstedts osti keväällä sen käännösoikeudet.

Mediatiedote: Tänä vuonna tulee kuluneeksi 100 vuotta Kalle Päätalon syntymästä12.6.2019 13:59:58 EESTTiedote

Juhlavuoden kunniaksi Gummerus julkaisee uusintapainoksen rakastetun kirjailijan esikoisromaanista Ihmisiä telineillä. Syksyn kirjalistalla on kaksi kerronnallista Päätalo-tietokirjaa. Elokuussa ilmestyy Karoliina Timosen Kirjeitä Iijoelle – Kalle Päätalon elämän naiset ja lokakuussa Antti Heikkisen Kallio-poika – Peilikuvassa Kalle Päätalo. Sekä Timonen että Heikkinen esiintyvät 1.–7.7. järjestettävällä Päätalo-viikolla Taivalkoskella.

Mediatiedote: Ammattisotilaan toimintajännärissä on faktat kohdallaan6.6.2019 08:00:00 EESTTiedote

Kirjailija Seppo Mustaluoto on tehnyt pitkän uran ammattisotilaana ja lainvalvontaviranomaisena eri puolilla Suomea ja kansainvälisissä tehtävissä. Tämä näkyy lopputuloksessa, sillä Mustaluodon jännäreissä pienimmätkin yksityiskohdat ovat uskottavia. Nyt ilmestyvä Kuoleman safari (Gummerus) on toinen entisestä erikoisjoukko-operaattorista Janne Norrmanista kertova kirja. Seppo Mustaluoto esiintyy dekkariviikon lauantaitapahtumassa 15.6. Helsingin keskustakirjasto Oodissa klo 16.