Mediatiedote: Suosikkikirjailija Cecelia Ahern tekee uuden aluevaltauksen YA-dystopialla

Cecelia Ahernin samastuttava YA-fantasia Viallinen (Gummerus) pureutuu aikamme ilmiöihin, eriarvoistumiseen ja voimakkaisiin vastakkainasetteluihin. Se kuvaa maailmaa, jossa ihmiset jaetaan täydellisiin ja viallisiin ja jossa virheistä rangaistaan ankarasti. Kirjan jatko-osa Täydellinen ilmestyy suomeksi kesällä 2018. Kirjasarjasta on tekeillä elokuva.

Seitsemäntoistavuotiaan Celestine Northin elämä on kaikin puolin täydellistä. Hän on suosittu koulussa, hän on esimerkillinen tytär, ja hänen poikaystävänsä on arvostetun perheen poika, joka saa sydämen läpättämään. Yhtenä päivänä Celestine tekee virheen. Hän auttaa vialliseksi leimattua. Pian Celestine huomaa olevansa tilanteessa, jossa häntä uhkaa tuomio – ja leima, joka sulkee hänet yhteisön ulkopuolelle.

"Kun olemme päässeet bussiin ja asettuneet tavanomaisille paikoillemme, keskityn katselemaan edessämme olevaa viallista naista, joka istuu ainoastaan viallisille varatulla paikalla. Bussissa on kaksi istuinta viallisille, sillä sääntöjen mukaan viallisia ei saa olla vierekkäin kolmea tai useampaa kerrallaan. Tarkoitus on estää mellakoita, joita puhkesi alkuaikoina, kun viallisten rangaistukset otettiin käyttöön."

”Yksi parhaimmin kirjoitetuista dystopioista.”
– Guardian

Cecelia Ahern
Irlantilainen Cecelia Ahern (s. 1981) tuli tunnetuksi esikoisteoksellaan P.S. Rakastan sinua. Hänen kirjojaan on julkaistu 50 maassa ja myyty 25 miljoonaa kappaletta. Viallinen on Ahernin ensimmäinen kirja YA-lukijoille. www.cecelia-ahern.com

Cecelia Ahern, Viallinen
alkuteos Flawed
suomentanut Terhi Leskinen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Viallinen
Cecelia Ahern, kuva: Matthew Thompson Photography

Mediatiedote: Psykologisen trillerin mestari Erin Kelly vierailee Suomessa19.3.2019 11:52:17 EETTiedote

Ylistävät arviot saanut ja yksin Britanniassa yli puoli miljoonaa kappaletta myynyt Älä jää pimeään (Gummerus) nosti psykologisen trillerin tähtikaartiin uuden valovoimaisen nimen: Erin Kelly. Kellyn monitahoinen läpimurtoteos käsittelee seksuaalista väkivaltaa sekä rajaa suostumuksen ja kieltäytymisen välillä. Raiskausoikeudenkäynnistä alkunsa saava, yllättävä tapahtumaketju saa lukijan pohtimaan naisen asemaa, valheiden seurauksia ja totuuden monia puolia. Erin Kelly vierailee Helsingissä Dekkariviikolla 13.–15.6.

Mediatiedote: Omakohtainen esikoisromaani kertoo suomalaisgraafikon vuodesta kiinalaisessa pelifirmassa18.3.2019 12:43:43 EETTiedote

Roviollakin työskennellyt Emma Kantanen on Aalto-yliopistosta valmistunut taiteen maisteri, peligraafikko, kuvataiteilija ja kirjailija. Hänen esikoisromaaninsa Nimi jolla kutsutaan öisin (Gummerus) tutustuttaa lukijan pekingiläiseen työ- ja yöelämään. Se on rohkea ja hurja tutkimusmatka vieraaseen kulttuuriin, uusiin ihmissuhteisiin ja identiteettiin puhelimen automaattikääntäjän ja vaistojen toimiessa kompassina.

Mediatiedote: Katriina Huttusen suomennos Morten Strøksnesin Merikirjasta J. A. Hollo -palkintoehdokkaaksi14.3.2019 13:00:00 EETTiedote

Katriina Hutttusen taidokkaasti suomentama norjalaisen Morten A. Strøksnesin Merikirja (Gummerus) on valittu J. A. Hollo -palkintoehdokkaaksi. Merikirja on tarinallista tietokirjallisuutta. Se kertoo kahdesta ystävyksestä, jotka päättävät pyydystää kumiveneestä Lofootteja ympäröivissä syvyyksissä elävän jäähain. Teoksen kiistaton päähenkilö on kuitenkin meille yhä tuntematon valtameri.