Mediatiedote: Suosikkikirjailija Cecelia Ahern tekee uuden aluevaltauksen YA-dystopialla

Cecelia Ahernin samastuttava YA-fantasia Viallinen (Gummerus) pureutuu aikamme ilmiöihin, eriarvoistumiseen ja voimakkaisiin vastakkainasetteluihin. Se kuvaa maailmaa, jossa ihmiset jaetaan täydellisiin ja viallisiin ja jossa virheistä rangaistaan ankarasti. Kirjan jatko-osa Täydellinen ilmestyy suomeksi kesällä 2018. Kirjasarjasta on tekeillä elokuva.

Seitsemäntoistavuotiaan Celestine Northin elämä on kaikin puolin täydellistä. Hän on suosittu koulussa, hän on esimerkillinen tytär, ja hänen poikaystävänsä on arvostetun perheen poika, joka saa sydämen läpättämään. Yhtenä päivänä Celestine tekee virheen. Hän auttaa vialliseksi leimattua. Pian Celestine huomaa olevansa tilanteessa, jossa häntä uhkaa tuomio – ja leima, joka sulkee hänet yhteisön ulkopuolelle.

"Kun olemme päässeet bussiin ja asettuneet tavanomaisille paikoillemme, keskityn katselemaan edessämme olevaa viallista naista, joka istuu ainoastaan viallisille varatulla paikalla. Bussissa on kaksi istuinta viallisille, sillä sääntöjen mukaan viallisia ei saa olla vierekkäin kolmea tai useampaa kerrallaan. Tarkoitus on estää mellakoita, joita puhkesi alkuaikoina, kun viallisten rangaistukset otettiin käyttöön."

”Yksi parhaimmin kirjoitetuista dystopioista.”
– Guardian

Cecelia Ahern
Irlantilainen Cecelia Ahern (s. 1981) tuli tunnetuksi esikoisteoksellaan P.S. Rakastan sinua. Hänen kirjojaan on julkaistu 50 maassa ja myyty 25 miljoonaa kappaletta. Viallinen on Ahernin ensimmäinen kirja YA-lukijoille. www.cecelia-ahern.com

Cecelia Ahern, Viallinen
alkuteos Flawed
suomentanut Terhi Leskinen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Viallinen
Cecelia Ahern, kuva: Matthew Thompson Photography

Mediatiedote: Rakastettu ranskalaiskomisario Adamsberg selvittää myrkyllisiä salaisuuksia21.6.2018 10:46Tiedote

Ranskan suosituimman dekkaristin Fred Vargasin Kalmankuoriaiset (Gummerus) jatkaa Pariisin rikospoliisin murharyhmän omaperäisestä johtohahmosta komisario Adamsbergistä kertovaa sarjaa. Vargasin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 45 kielelle. Hän on voittanut neljästi CWA International Dagger -rikoskirjallisuuspalkinnon.

Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta13.6.2018 09:00Tiedote

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.

Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä11.6.2018 14:07Tiedote

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.