Mediatiedote: Suuri lukuromaani sukupolvelta toiselle siirtyvästä rasismista ja kielletystä rakkaudesta

Eeva Klingbergin esikoisteos Syvän maan juuret (Gummerus) on Alabamaan sijoittuva kertomus kirjailijasta, joka etsii suurta tarinaa, ja perheestä, jota valheet pitävät kasassa. Romaanin elokuvallinen kerronta herättää henkiin menneet vuosikymmenet ja maalaa lukijan eteen syvän etelän auringonpolttamat maisemat.

Eeva Klingberg, kuva: Marek Sabogal

Kirjoittamisen kanssa kamppaileva newyorkilaiskirjailija Ernest Gray palaa isänsä kuoleman jälkeen synnyinseudulleen Alabamaan. Pienen kaupungin pinnan alle lakaistut salaisuudet palaavat vainoamaan hänen mieltään. Mitä kaupungissa tapahtui neljä vuosikymmentä sitten? Mihin päättyivät nuoruuden viattomuuden päivät?

Suomalais-irakilaisessa perheessä kasvanut Eeva Klingberg (s.1981) on kirjastoalalla viihtyvä entinen ohjelmoija. Kiinnostus kirjallisuuteen heräsi jo lapsuudessa. ”Vaikka löysin itse kirjoittamisen verrattain myöhään, niin esimerkki kirjoittamisen arkipäiväisyydestä tuli lapsuudesta. Kotona luettiin paljon. Äiti oli intohimoinen lukija, isä ei niinkään, mutta kumpikin heistä kirjoitti”, hän kertoo.

TILAISUUS PERUTTU. Syvän maan juuret julkistetaan lauantaina 21.3. klo 13 Cafe Zoceriassa, Konstaapelinkatu 4, Espoo. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Eeva Klingberg: Syvän maan juuret

Eeva Klingberg, kuva: Marek Sabogal
Syvän maan juuret

Suomen vanhin yleiskustantamo Gummerus Kustannus Oy on vuodesta 1872 toteuttanut perustajansa visiota: julkaisemme vastustamattoman viihdyttävää, inspiroivaa ja informoivaa kirjallisuutta. Suhtaudumme kirjallisuuteen rakastavasti ja intohimoisesti. Omaperäiset ja uskaliaat kustannuspäätökset ovat aina olleet Gummeruksen toiminnan ydin.

Mediatiedote: Kesän jännityskirjoissa pureudutaan muun muassa ihmissalakuljetukseen ja naispoliisien asemaan20.5.2020 08:48:42 EESTTiedote

Tämän kevään ja tulevan kesän jännityskirjat vievät lukijan tiukkoihin tilanteisiin levottomilla rajoilla, terroristijahtiin, intialaiseen viidakkoon ja aikamatkalle länsinaapurimme Ruotsin naispoliisien arkeen eri vuosikymmenillä. Uutuusromaanit julkaistaan muun muassa kahdesti Ruotsin parhaan rikosromaanin palkinnon voittaneelta Camilla Grebeltä ja 20-vuotista dekkaristin uraansa juhlivalta Anna Janssonilta. Kotimaista toimintajännitystä kansainvälisillä kuvioilla tarjoilevat Seppo Mustaluoto ja Tuomas Vimma.

KUTSU: WEBINAARI Hyvinvointi, työelämä ja arjen taidot – Syksyn tietokirjapressi 28.5. klo 10–11.3018.5.2020 12:49:28 EESTKutsu

Tervetuloa kuulemaan ensimmäisten joukossa ensi syksyn hyvinvointia, työelämää ja arjen taitoja käsittelevistä kirjoista. Aamupäivän aikana ääneen pääsee yhdeksän kiinnostavaa kirjailijaa, joiden ajankohtaisissa teoksissa pureudutaan muun muassa työn ja vapaa-ajan tasapainoon, uupumiseen, alkoholismiin ja vaatehuoltoon. Kirjat ilmestyvät elo–lokakuussa.

KUTSU GummerusLive: Syksyn kiinnostavimmat kirjat ensiesittelyssä4.5.2020 13:52:27 EESTKutsu

Gummeruksen kirjailijat kertovat ensi kesänä ja syksynä ilmestyvistä teoksistaan tiistaina 12.5. klo 15–16. Kirjailijat Eppu Nuotio, Selja Ahava, Anni Kytömäki, Jenni Linturi ja Susanne Maude puhuvat webinaarissa romaaneistaan. Tietokirjailijoista äänessä ovat urheilutoimittaja Laura Arffman sekä inkerinsuomalaisen sukunsa kohtaloita tutkineet toimittajat Lea ja Santeri Pakkanen. Tervetuloa!

Mediatiedote: Jouko Heikuran romaanissa tarjotaan äitienpäivälahjaksi yllätyksiä9.4.2020 12:34:36 EESTTiedote

Kirjailija-toimittaja Jouko Heikuran neljäs romaani Lahja äidilleni (Gummerus) on yhdistelmä perhedraamaa ja jännitystä. Tasa-arvoloukkauksiin ja vähemmistöjen oikeuksiin erikoistunut asianajaja Timothy Stone tarjoilee äitienpäivänä vakavasti sairaalle Marja-äidilleen samppanjan ja kakun lisäksi yllätyksen, joka muuttaa heidän molempien elämän. Romaanin tapahtumat sijoittuvat kirjailijan kotikaupunkiin Lontooseen.