Mediatiedote: Uusi koskettava YA-romaani ilmiömäisen suositun DIMILY-trilogian kirjoittaneelta Estelle Maskamelta

Heittäydy, jos uskallat (Gummerus) on skotlantilaisen Estelle Maskamen (s. 1997) uusi YA-romaani kahdesta kovia kokeneesta nuoresta, surun repivästä voimasta ja rohkeudesta rakastaa. 13-vuotiaasta asti kirjoittaneella Maskamella on laaja, uskollinen fanikunta ympäri maailmaa. Vuonna 2016 hän voitti Young Scot Arts Awardin ja oli Romantic Novel of the Year -kilpailun YA-sarjan finalisti. Maskame vieraili Suomessa 2016.

Coloradoon sijoittuva Heittäydy, jos uskallat tutustuttaa lukijat surua pelkäävään MacKenzieen ja suuren surun kohdanneeseen Jadeniin. Kuinka MacKenzie uskaltaisi antaa itsensä rakastua juuri siihen ihmiseen, jonka lähellä hän ei osaa olla?

@EstelleMaskame
#DareToFall

Estelle Maskame, Heittäydy, jos uskallat
alkuteos Dare to Fall
suomentanut Sirpa Parviainen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
tiedottaja Eeva Herrainsilta, 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Heittäydy, jos uskallat
Estelle Maskame, kuva © Alison Miller

Mediatiedote: Jenny Offillin Syvien pohdintojen jaosto on kaunokirjallisuuden suunnannäyttäjä23.5.2018 10:02Tiedote

New York Times listasi vuoden 2018 maaliskuussa 15 romaania, jotka muuttavat tapaamme lukea ja kirjoittaa kaunokirjallisuutta. Listalle nousi Han Kangin, Elena Ferranten, Chimamanda Ngozi Adichien ja Zadie Smithin lisäksi myös suomalaisille tuntemattomampi Jenny Offill teoksellaan Syvien pohdintojen jaosto (Gummerus), joka on kylmänviileän tarkka, erittäin viisas ja oudolla tavalla hauska.

Mediatiedote: Aikamatkalla Karjalan kannaksella9.4.2018 09:30Tiedote

Kirjassaan Kannaksen rautainen ihme (Gummerus) tietokirjailija, VTT Esa Seppänen kuljettaa lukijoita pitkin 1870 rakennettua Pietarin junanrataa. Valmistuttuaan raideyhteys vaikutti mullistavasti kannaslaisten elämään. Se tarjosi talonpojille mahdollisuuden kaupantekoon metropolin toreilla ja toi varakkaita pietarilaisia, ”kesävenäläisiä”, rakennuttamaan huviloita Kannakselle. Aikamatkaoppaana kirjassa toimii Esa Seppäsen isä, tunnettu Karjalan Kannaksen kuvaaja ja Tulenkantajiin kuulunut kirjailija Unto Seppänen.

Mediatiedote: ”Pohjolan satakielen” traaginen elämä5.4.2018 13:00Tiedote

Hanna Granfelt (1884–1952) oli yksi Suomen kaikkien aikojen menestyneimmistä oopperalaulajista. Hän työskenteli Melartinin, Merikannon, Richard Straussin ja Sibeliuksen kanssa, Aino Ackté piti häntä kilpailijanaan, C.G. E. Mannerheim ihastui häneen, ja hän teki säihkyvän uran Euroopan oopperalavoilla. Salla Leponiemen kirjoittama elämäkerta Jumalainen kipuna (Gummerus) on paitsi kertomus tähteydestä myös vivahteikas kuvaus taiteilijaelämästä 1900-luvun alkupuoliskon Helsingissä ja Euroopassa. Kirja on ensimmäinen Granfeltista tehty elämäkerta.