Mediatiedote: Uusi sarja yli 60 miljoonaa kirjaa myyneeltä Michael Connellylta

Rikoskirjallisuuden supertaiturin, Michael Connellyn uutuussarjan aloittava Yövuoro (Gummerus) esittelee lukijoille uuden naishahmon, konstaapeli Renée Ballardin. Ballard on syyttänyt työnohjaajaansa seksuaalisesta ahdistelusta ja joutunut rangaistukseksi tekemään yövuoroa. Hän käynnistää rikostutkintoja mutta ei saa viedä niistä yhtäkään päätökseen, sillä aamuisin hänen kuuluu luovuttaa tapaukset päivävuorolaisille.

”Klassista Connellya”
–Publishers Weekly

”Connellyn erityinen nerous on aina näkynyt hänen kyvyssään luoda henkilöhahmoja kirjallisimpien romaanikirjailijoiden tavoin…”
–Booklist

Michael Connelly (s. 1956) on Yhdysvaltojen ja koko maailman arvostetuimpia ja myydyimpiä kirjailijoita. Aiemmin hän oli rikosreportteri ja toimittaja, mikä toi hänelle Pulitzer-ehdokkuuden. Lukijat ovat ottaneet Renée Ballardin avosylin vastaan, ja Yövuoro ampaisi Yhdysvalloissa myyntilistojen kärkeen. Lisäksi kirja päätyi useille vuoden parhaiden kirjojen listauksille. Connelly tunnetaan Harry Boschista ja Mickey Hallerista kertovista kirjasarjoistaan.
www.michaelconnelly.com, Twitter: @Connellybooks, Facebook: @MichaelConnellyBooks

Michael Connelly, Yövuoro
alkuteos The Late Show
suomentanut Tero Valkonen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Yövuoro

Mediatiedote: Rakastettu ranskalaiskomisario Adamsberg selvittää myrkyllisiä salaisuuksia21.6.2018 10:46Tiedote

Ranskan suosituimman dekkaristin Fred Vargasin Kalmankuoriaiset (Gummerus) jatkaa Pariisin rikospoliisin murharyhmän omaperäisestä johtohahmosta komisario Adamsbergistä kertovaa sarjaa. Vargasin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 10 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 45 kielelle. Hän on voittanut neljästi CWA International Dagger -rikoskirjallisuuspalkinnon.

Mediatiedote: Dekkaristi Vera Vala inspiroitui Seychelleillä viettämästään vuodesta13.6.2018 09:00Tiedote

20 vuotta Italiassa asunut Vera Vala muutti perheineen vuodeksi Seychelleille. Uusi asuinympäristö paratiisisaarilla näkyy Valan kuudennessa dekkarissa Suden hetki (Gummerus), joka kuvaa myös palmurantojen varjoisia puolia. Aurinkoinen veroparatiisi houkuttelee lomailijoiden lisäksi rikollisia ja tropiikissa vaanii myös näkymätön uhka, saarelta toiselle leviävä tautiepidemia.

Mediatiedote: Action, scifi ja mindfulness kohtaavat ensimmäistä kertaa kotimaisessa trillerissä11.6.2018 14:07Tiedote

Jarmo Jonkan esikoisromaani Verhottu voima (Gummerus) on ajatuksennopea jännitystarina. Se pohtii ajankohtaisia ekologiaan, inhimilliseen vastuuseen ja itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Kun tapahtumat alkavat vyöryä nopeassa tahdissa mantereelta toiselle ja maailmanpoliittinen tilanne kärjistyy suurvaltojen energiateknologiseksi sodankäynniksi, on Suomi yhtäkkiä yksi solmukohdista.