Mediatiedote: Uusi sarja yli 60 miljoonaa kirjaa myyneeltä Michael Connellylta

Rikoskirjallisuuden supertaiturin, Michael Connellyn uutuussarjan aloittava Yövuoro (Gummerus) esittelee lukijoille uuden naishahmon, konstaapeli Renée Ballardin. Ballard on syyttänyt työnohjaajaansa seksuaalisesta ahdistelusta ja joutunut rangaistukseksi tekemään yövuoroa. Hän käynnistää rikostutkintoja mutta ei saa viedä niistä yhtäkään päätökseen, sillä aamuisin hänen kuuluu luovuttaa tapaukset päivävuorolaisille.

”Klassista Connellya”
–Publishers Weekly

”Connellyn erityinen nerous on aina näkynyt hänen kyvyssään luoda henkilöhahmoja kirjallisimpien romaanikirjailijoiden tavoin…”
–Booklist

Michael Connelly (s. 1956) on Yhdysvaltojen ja koko maailman arvostetuimpia ja myydyimpiä kirjailijoita. Aiemmin hän oli rikosreportteri ja toimittaja, mikä toi hänelle Pulitzer-ehdokkuuden. Lukijat ovat ottaneet Renée Ballardin avosylin vastaan, ja Yövuoro ampaisi Yhdysvalloissa myyntilistojen kärkeen. Lisäksi kirja päätyi useille vuoden parhaiden kirjojen listauksille. Connelly tunnetaan Harry Boschista ja Mickey Hallerista kertovista kirjasarjoistaan.
www.michaelconnelly.com, Twitter: @Connellybooks, Facebook: @MichaelConnellyBooks

Michael Connelly, Yövuoro
alkuteos The Late Show
suomentanut Tero Valkonen

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Yövuoro

Mediatiedote: Jenny Offillin Syvien pohdintojen jaosto on kaunokirjallisuuden suunnannäyttäjä23.5.2018 10:02Tiedote

New York Times listasi vuoden 2018 maaliskuussa 15 romaania, jotka muuttavat tapaamme lukea ja kirjoittaa kaunokirjallisuutta. Listalle nousi Han Kangin, Elena Ferranten, Chimamanda Ngozi Adichien ja Zadie Smithin lisäksi myös suomalaisille tuntemattomampi Jenny Offill teoksellaan Syvien pohdintojen jaosto (Gummerus), joka on kylmänviileän tarkka, erittäin viisas ja oudolla tavalla hauska.

Mediatiedote: Aikamatkalla Karjalan kannaksella9.4.2018 09:30Tiedote

Kirjassaan Kannaksen rautainen ihme (Gummerus) tietokirjailija, VTT Esa Seppänen kuljettaa lukijoita pitkin 1870 rakennettua Pietarin junanrataa. Valmistuttuaan raideyhteys vaikutti mullistavasti kannaslaisten elämään. Se tarjosi talonpojille mahdollisuuden kaupantekoon metropolin toreilla ja toi varakkaita pietarilaisia, ”kesävenäläisiä”, rakennuttamaan huviloita Kannakselle. Aikamatkaoppaana kirjassa toimii Esa Seppäsen isä, tunnettu Karjalan Kannaksen kuvaaja ja Tulenkantajiin kuulunut kirjailija Unto Seppänen.

Mediatiedote: ”Pohjolan satakielen” traaginen elämä5.4.2018 13:00Tiedote

Hanna Granfelt (1884–1952) oli yksi Suomen kaikkien aikojen menestyneimmistä oopperalaulajista. Hän työskenteli Melartinin, Merikannon, Richard Straussin ja Sibeliuksen kanssa, Aino Ackté piti häntä kilpailijanaan, C.G. E. Mannerheim ihastui häneen, ja hän teki säihkyvän uran Euroopan oopperalavoilla. Salla Leponiemen kirjoittama elämäkerta Jumalainen kipuna (Gummerus) on paitsi kertomus tähteydestä myös vivahteikas kuvaus taiteilijaelämästä 1900-luvun alkupuoliskon Helsingissä ja Euroopassa. Kirja on ensimmäinen Granfeltista tehty elämäkerta.