Medicortex avaa osakeantikampanjan

Medicortex Finland Oyj, turkulainen tapaturmaisten aivovammojen diagnostiikkaan ja lääkekehitykseen erikoistunut yritys, tiedottaa tänään 1.7.2022 aloittavansa osakeannin, jossa sijoittajilla on mahdollisuus merkitä osakkeita samalla hinnalla kuin mitä tarjottiin yhtiön peruutetussa listautumisannissa eli 0,50 euroa osakkeelta.

”Tahtoisin kiittää kaikkia 458:aa sijoittajaa, jotka uskoivat yritykseen. Tällä osakeannilla yksityiset sijoittajat saavat uuden mahdollisuuden olla mukana menestyksessä. Tulevina kuukausina Medicortex tulee keskittymään pikatestin kehittämiseen Yhdysvaltain puolustusministeriöltä mahdollisesti saatavalla rahoituksella, josta neuvotellaan parhaillaan. Kunhan olemme saavuttaneet seuraavan merkittävän virstanpylvään ja markkinatilanne on suotuisampi, harkitsemme uudestaan listautumista pörssiin.” toteaa yhtiön toimitusjohtaja Adrian Harel.

Kehitystyön rahoittamiseksi yhtiö antaa sijoittajille mahdollisuuden merkitä yhtiön osakkeita 0,50 euron hinnalla kampanjassa, joka on avoinna 18.7.2022 asti.

Lisätietoja ja osakeannin ehdot sekä yrityksen esittely, yhtiöesite ja merkintäsopimus löytyvät yrityksen verkkosivuilta: https://www.medicortex.fi/eng/suomeksi/sijoittajat/

Medicortex Finland Oyj kehittää uusiin biomerkkiaineisiin perustuvaa testiä tapaturmaisen aivovamman ja aivotärähdyksen diagnosointiin. Yhtiö on tunnistanut aivovamman biomerkkiaineita virtsasta ja syljestä, ja kehittää helppokäyttöisiä diagnostisia menetelmiä niiden havaitsemiseen. Yhtiön toisena tavoitteena on kehittää uusia kemiallisia yhdisteitä, mahdollisia lääkemolekyylejä, aivovamman etenemisen eli sekundaarivaurion pysäyttämiseen. Yhtiön perusti vuonna 2014 israelilainen neurobiologi Adrian Harel (FT, MBA), ja yhtiö toimii Turussa.