SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Mekot tekivät paluun arkipukeutumiseen – mukavuustrendi pitää edelleen pintansa

Jaa
Syksyn pukeutumistrendeissä näkyy edelleen mukavuus, joka saa uusia muotoja työpukeutumisessa esimerkiksi Finlayson Arkismi -malliston tuotteissa. Prisman myyntidatan perusteella on kuitenkin nähtävissä, että pukeutumisessa on tapahtumassa korona-aikaan liittyvä käänne.
Finlayson Arkismi -tuotteet ovat saatavilla Prismasta.
Finlayson Arkismi -tuotteet ovat saatavilla Prismasta.

Arkeen paluu lomien jälkeen merkitsee monille uusien vaatehankintojen tekemistä. Toisaalta myös säällä on vaikutusta siihen, miten kevyissä vaatteissa arki aloitetaan, huomauttaa S-ryhmän käyttötavarakaupan myyntijohtaja Päivi Hole.

”Työhön ja arkeen pukeudutaan jälleen monipuolisemmin, ja korona-ajan suosikkien eli collegeasujen kysyntä näyttää hiljalleen kääntyvän kohti koronavuosia edeltänyttä tasoa. Mukavuus trendinä jatkaa kuitenkin edelleen, ja saa uusia muotoja myös työpukeutumiseen. Tämä näkyy esimerkiksi syksyn Finlayson Arkismi -mallistossa. Mekot ja hameet ovat palanneet arkeen vahvasti, ja esimerkiksi toukokuussa mekkojen myynti Prismoissa kaksinkertaistui edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Myös niin sanottu sukkahousuindeksi oli korkealla koko kevään ajan”, Hole kertoo.

Neuletrendi jatkuu naisten pukeutumisessa, ja tämän syksyn tärkeimpiä ominaisuuksia ovat muhkeus, näyttävät kuosit ja erilaiset neulokset. Uutuuksien joukosta löytyy esimerkiksi ohuita 100 % merinoneuleita sekä 100 % lampaanvillaneuleita, joihin on haettu inspiraatiota kalastajahenkisistä perinneneuleista. Housut ovat leveälahkeisia, ja niihin yhdistellään alkusyksystä puseroita ja myöhemmin neuleita. Elokuussa myydään myös paljon mekkoja ja tunikoita syksyisissä kuoseissa, jotka toimivat hyvin neuletakin kanssa.

”Kiinnostava uutuus on myös pluskokojen uusi merkki NOW Curvy, joka täydentyy syksyllä helpoilla arkitunikoilla ja mekoilla. Plus-koon vaatteissa on panostettu etenkin istuvuuteen, siten, että käyttömukavuus ja tuotteiden yhdisteltävyys on vaivatonta”, Hole sanoo.

Myös miehet odottavat siistiltä arkipukeutumiselta mukavuutta ja rentoutta. Tähän tarkoitukseen sopivat esimerkiksi pehmeät flanellipaidat ja puuvillaneuleet sekä housut, joissa on mukana joustoa. Materiaalina vakosametti on nyt ajankohtainen, ja sitä tullaan näkemään syksyllä niin housuissa, puvuissa kuin vapaa-ajan paidoissakin. Syksyn väripaletissa korostuvat tänä vuonna tummanvihreä, sinapinkeltainen, oranssi sekä sinisen ja ruskean eri sävyt. 

Nuorten pukeutumisessa pehmeät collegepuserot ja -housut pitävät edelleen pintansa.

”Syksyn trendituotteita nuorten pukeutumisessa ovat leveät lahkeet, pörröisen pehmeät puserot, flanellitakit ja reisitaskuhousut. Asusteissa tärkeitä ovat heijastavat elementit”, Hole sanoo. 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Päivi Hole, käyttötavarakaupan myyntijohtaja, S-ryhmän marketkauppa, paivi.hole@sok.fi, puh. 040 743 0536

Kuvat

Finlayson Arkismi -tuotteet ovat saatavilla Prismasta.
Finlayson Arkismi -tuotteet ovat saatavilla Prismasta.
Lataa
Finlayson Arkismi syksy 2022
Finlayson Arkismi syksy 2022
Lataa
Finlayson Arkismi syksy 2022
Finlayson Arkismi syksy 2022
Lataa
Finlayson Arkismi syksy 2022
Finlayson Arkismi syksy 2022
Lataa

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.

Prisman data näyttää: Suomalaisten tapa grillata on murroksessa – nyt halutaan pitkää nautintoa8.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Koronavuosina suomalaiset panostivat kalliiden ja hienojen grillien ostamiseen, mutta nyt suunta on kääntynyt, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tällä hetkellä suomalaiset hakevat grillauksesta uudella tavalla pitkäkestoisia elämyksiä, mistä kertoo muun muassa savustuslastujen ja erityisesti pitkään hauduttamiseen soveltuvien digitaalisten paistomittareiden myynnin merkittävä kasvu. Ylipäätänsä grillauksen lisävarusteisiin satsataan nyt uudella innolla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye