Menestynyt käsityöläisyrittäjä haluaa kannustaa kädentaitajia – tänä keväänä stipendin saa yli 70 nuorta

Hämeen Laaturemontin toimitusjohtajan Kimmo Riihimäen nimeä kantava säätiö jakaa kevätlukukauden 2017 päätteeksi stipendejä niin peruskoulun yläluokkien oppilaille kuin myös ammattiin valmistuville nuorille kädentaitajille. Riihimäki haluaa rohkaista nuoria käsityöläisiä hakeutumaan jatko-opiskeluissaan kädentaitoja vaativien ja opettavien alojen pariin.

En halua vähätellä lukuaineiden merkitystä, mutta niistä puhuttaessa huomiotta jää usein   kaltaiseni, jotka saavat paremmin asioita aikaan käsillään. Kaikki eivät ole hyviä kielissä tai matematiikassa, vaan tykkäävät ja haluavat tehdä käsillään. Haluan kannustaa juuri heitä stipendein, Riihimäki sanoo.

Säätiön vuosittain jakamat stipendit on tarkoitettu ensisijaisesti perus- ja ammattikoulun puu-, metalli- ja käsitöiden opiskelijoille. Myös muut kädentaitoja vaativat oppiaineet otetaan huomioon mahdollisuuksien mukaan. Riihimäki kehottaa ihmisiä katsomaan ympärilleen ja miettimään, mihin kaikkeen kädentaitoja tarvitaan myös tulevaisuudessa.

Kotimme on rakennettu käsin ja tullaan rakentamaan jatkossakin. 100-vuotias Suomi on rakennettu kädentaidoilla, isänmaamme rakentamisessa tarvitaan kädentaitajia todella paljon tulevaisuudessakin. Kädentaitajat ovat meille kaikille tärkeitä, Riihimäki sanoo.

Lisätietoja:
Kimmo Riihimäki, säätiön hallituksen puheenjohtaja
kimmo.riihimaki@laaturemontti.fi

Tietoa koulukohtaisista stipendien saajista saa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen saatio@laaturemontti.fi

Vesivek Oy on Suomen johtava kattoremonttien toteuttaja. Kattosaneerausasiakkaanamme on vuosittain yli 5 000 pien- ja rivitalokiinteistöä ympäri Suomea. Kattoremonttien lisäksi Vesivek valmistaa, asentaa ja myy vuosittain yli 15 000 sadevesijärjestelmää ja kattoturvatuotetta. Keväällä 2016 konserni perusti Ruotsiin tytäryhtiön, joka tekee kattoremontteja Suur-Tukholman alueella Nordisk TakExpress -brändillä. Konsernin edellisen tilikauden liikevaihto oli noin 87 miljoonaa euroa ja konsernin palveluksessa on lähes 600 työntekijää. Omistajina ovat kotimaisen pääomasijoittaja Sentica Partnersin hallinnoima rahasto ja konsernin avainhenkilöt. Meidän katon alla on hyvä olla.

Keisari vierailee Keravalla lasten hyväksi12.6.2018 06:55Tiedote

– Vesivek järjestää hyväntekeväisyyshuutokaupan Aki Palsanmäen johdolla Keravalla, osoitteessa Sementtikuja 3, vietetään sunnuntaina 17.6. klo 13:00 alkaen Vesivekin uuden hallin avajaisia, jonne kaikki halukkaat ovat tervetulleita. Tapahtumassa juhlistetaan samalla toukokuussa tapahtunutta nimiuudista, missä Hämeen Laaturemontti ja Vesivek yhdistyivät Vesivek-nimen alle selkeyttääkseen palveluaan. Tapahtumassa kävijät pääsevät juttelemaan ja vaihtamaan ajatuksia toimitusjohtaja Kimmo ”Hiace-Kimmo” Riihimäen kanssa. 500:lle ensimmäiselle kävijälle on tarjolla maukasta hernesoppaa sekä munkkikahvit. Kaikkien kävijöiden kesken arvotaan 1500 euron arvoinen ränni- tai kattoturvatuotepaketti!