Menestynyt käsityöläisyrittäjä haluaa kannustaa kädentaitajia – tänä keväänä stipendin saa yli 70 nuorta

2.6.2017 15:10 | Hämeen Laaturemontti Oy

Hämeen Laaturemontin toimitusjohtajan Kimmo Riihimäen nimeä kantava säätiö jakaa kevätlukukauden 2017 päätteeksi stipendejä niin peruskoulun yläluokkien oppilaille kuin myös ammattiin valmistuville nuorille kädentaitajille. Riihimäki haluaa rohkaista nuoria käsityöläisiä hakeutumaan jatko-opiskeluissaan kädentaitoja vaativien ja opettavien alojen pariin.

En halua vähätellä lukuaineiden merkitystä, mutta niistä puhuttaessa huomiotta jää usein   kaltaiseni, jotka saavat paremmin asioita aikaan käsillään. Kaikki eivät ole hyviä kielissä tai matematiikassa, vaan tykkäävät ja haluavat tehdä käsillään. Haluan kannustaa juuri heitä stipendein, Riihimäki sanoo.

Säätiön vuosittain jakamat stipendit on tarkoitettu ensisijaisesti perus- ja ammattikoulun puu-, metalli- ja käsitöiden opiskelijoille. Myös muut kädentaitoja vaativat oppiaineet otetaan huomioon mahdollisuuksien mukaan. Riihimäki kehottaa ihmisiä katsomaan ympärilleen ja miettimään, mihin kaikkeen kädentaitoja tarvitaan myös tulevaisuudessa.

Kotimme on rakennettu käsin ja tullaan rakentamaan jatkossakin. 100-vuotias Suomi on rakennettu kädentaidoilla, isänmaamme rakentamisessa tarvitaan kädentaitajia todella paljon tulevaisuudessakin. Kädentaitajat ovat meille kaikille tärkeitä, Riihimäki sanoo.

Lisätietoja:
Kimmo Riihimäki, säätiön hallituksen puheenjohtaja
kimmo.riihimaki@laaturemontti.fi

Tietoa koulukohtaisista stipendien saajista saa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen saatio@laaturemontti.fi

Hämeen Laaturemontti Oy

Hämeen Laaturemontin toimitusjohtajan Kimmo Riihimäen nimeä kantava säätiö on perustettu vuonna 2015. Ensimmäiset Stipendit jaettiin oppilaille koulujen päättyessä 2016. Stipendit on jaettu ensisijaisesti peruskoulun yläluokkalaisille ja ammattikoulujen oppilaille.

Lue lisää julkaisijalta Hämeen Laaturemontti Oy