Menestynyt käsityöläisyrittäjä haluaa kannustaa kädentaitajia – tänä keväänä stipendin saa yli 70 nuorta

Hämeen Laaturemontin toimitusjohtajan Kimmo Riihimäen nimeä kantava säätiö jakaa kevätlukukauden 2017 päätteeksi stipendejä niin peruskoulun yläluokkien oppilaille kuin myös ammattiin valmistuville nuorille kädentaitajille. Riihimäki haluaa rohkaista nuoria käsityöläisiä hakeutumaan jatko-opiskeluissaan kädentaitoja vaativien ja opettavien alojen pariin.

En halua vähätellä lukuaineiden merkitystä, mutta niistä puhuttaessa huomiotta jää usein   kaltaiseni, jotka saavat paremmin asioita aikaan käsillään. Kaikki eivät ole hyviä kielissä tai matematiikassa, vaan tykkäävät ja haluavat tehdä käsillään. Haluan kannustaa juuri heitä stipendein, Riihimäki sanoo.

Säätiön vuosittain jakamat stipendit on tarkoitettu ensisijaisesti perus- ja ammattikoulun puu-, metalli- ja käsitöiden opiskelijoille. Myös muut kädentaitoja vaativat oppiaineet otetaan huomioon mahdollisuuksien mukaan. Riihimäki kehottaa ihmisiä katsomaan ympärilleen ja miettimään, mihin kaikkeen kädentaitoja tarvitaan myös tulevaisuudessa.

Kotimme on rakennettu käsin ja tullaan rakentamaan jatkossakin. 100-vuotias Suomi on rakennettu kädentaidoilla, isänmaamme rakentamisessa tarvitaan kädentaitajia todella paljon tulevaisuudessakin. Kädentaitajat ovat meille kaikille tärkeitä, Riihimäki sanoo.

Lisätietoja:
Kimmo Riihimäki, säätiön hallituksen puheenjohtaja
kimmo.riihimaki@laaturemontti.fi

Tietoa koulukohtaisista stipendien saajista saa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen saatio@laaturemontti.fi

Vesivek-konsernin tuotteet tehdään Suomessa, se työllistää noin 850 henkilöä. Palveluketju tapahtuu turvallisesti ja vastuullisesti. Vesivek on yli 40 vuotta vanha luotettava kumppani, teemme vuosittain yli 5000 kattoremonttia omakoti- ja rivitaloihin ympäri Suomea ja Ruotsia. Veroeurot jäävät kotimaahan ja asiakkaille tarjoamme vain parasta. Lisäksi Vesivek valmistaa ja asentaa vuosittain sadevesijärjestelmiä ja kattoturvatuoteita yli 15000 kohteeseen. Vuoden 2021 helmikuusta lähtien olemme palvelleet useilla alueilla asiakkaita myös salaojaremonteilla.

Talokaupoissa arvioidaan katon käyttöikä28.3.2022 06:00:00 EEST | Tiedote