Menestysresepti synnytti hurlumhein ruokakauppaan – Boltsia myydään tuplamääriä

Ensimmäisen Suomalainen Menestysresepti -kilpailun voittanut Boltsi on synnyttänyt kaupallisen hurlumhei-ilmiön. Vajaan viikon myynnissä ollut uutuus on jo nyt noussut kolmanneksi myydyimmäksi pyörykäksi. Myös Juureva-levite, Härtelö-jäätelö ja kalajauheliha Särvin ovat menestyneet ja osin ne ovat jopa loppuneet hyllyistä.

Siemenkaurapyörykkä Boltsin napakka maku tuntuu vetoavan sekä kasvis- että lihansyöjiin. Somefiilistelyn perusteella näyttää siltä, että Leivon Leipomon kehittämä Boltsi iskee kipinää eritoten lapsiperheissä ja nuorten kaupunkilaisten keskuudessa.

– Myynti on ylittänyt odotuksemme. Teemme kaikkemme, jotta saamme tuotetta ulos riittävään tahtiin niin, että laatu pysyy huipputasolla ja tuotteita riittää, hehkuttaa Boltsin tuotekehityksestä vastaava Anssi Räntilä.

Boltsi onkin kiilannut pyörykkäkategorian kärkikastiin:

– Boltsista tuli parissa päivässä S-ryhmän kolmanneksi myydyin pyörykkä heti kahden myydyimmän lihapyörykän jälkeen. Myynnit ovat moninkertaisia muihin kasvipohjaisiin pyöryköihin verrattuna, kertoo S-ryhmän vähittäiskaupan valikoimajohtaja Antti Oksa.

Myös Juureva oli ensipäivien Suomalainen Menestysresepti -hittejä. Esimerkiksi tuorejuustojen myynteihin verrattuna Juureva jäi Prismojen myyntitilastoissa kakkoseksi vain yhdelle tuorejuustolle.

Kalajauheliha vauhdittaa kalabuumia

S-ryhmän ruokakauppojen hyllyiltä löytyvät Boltsin lisäksi muutkin kisan finalistituotteet eli Härtelö, Särvin, Juureva, Mo´zumo ja Knehtilän Tattarisnäksit ja -murot. Näitä tuotteita ei kuitenkaan vielä riitä kaikille halukkaille, koska laajamittaista tuotantoa vasta käynnistetään.

– Tuotteet viedään paikoin käsistä. Tilanne kyllä korjaantuu lähiviikkoina, kun valmistusprosessit saadaan rullaamaan täysillä. Tuotteet ovat niin erinomaisia, että niitä kannattaa odottaa, Antti Oksa kertoo.

Somessa ovat puhuttaneet myös kalajauheliha Särvin ja härkäpapujäätelö Härtelö.

– Kotimaisten kalatuotteiden kysyntä on ollut meillä jättiläismäisessä kasvussa läpi kesän ja Särvin vain vauhdittaa tätä ilmiötä. Härtelö puolestaan vahvistaa vegebuumia, Oksa maalailee.

Taustaa:

Suomalainen Menestysresepti on syksyllä 2018 käynnistynyt innovaatiokilpailu pienille ja keskisuurille elintarvikevalmistajille. Kilpailun järjestivät S-ryhmän ruokakaupat kumppaninaan Foodwest Oy. Tavoitteena oli löytää Suomen kuuluisin elintarvike.

Kilpailun finalistien matkaa tuoteidean kehittämisestä kohti menestystuotetta seurattiin Suomalainen Menestysresepti -tv-sarjassa kesän ajan. Kilpailun voittaja selvisi finaalijaksossa 11.8. Voiton vei Leivon Leipomon kaurasta ja siemenistä paistettu vegepyörykkä Boltsi.

Voittajan ja finalistien tarinat: https://yhteishyva.fi/menestysresepti

Suomalainen Menestysresepti -tv-sarja on katsottavissa Discoveryn suoratoistopalvelu Dplayssa.

Anssi Räntilä, tuotantopäällikkö, Leivon Leipomo Oy, p. 0500 237 316, anssi.rantila@leivonleipomo.fi

Antti Oksa, valikoimajohtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0699, antti.oksa@sok.fi

Ranskalaisbistro Frans & Amelien syyslistalla herkutellaan kurpitsakeitolla ja poronpaistilla – Maistelumenu kokoaa syksyn maut yhteen16.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Helsinkiläisen Frans & Amelien ja sen yhdeksän sisarravintolan syysmenu on lämpimien makujen juhlaa. Poronpaistin kanssa nautitaan herkkutattia ja lime-selleripyreetä, kananpojanrinnan kanssa punajuuricouscousia. Uuniomenapannukakku saa vierelleen kardemummasiirappia ja manteli-suklaamousse suolaista kinuskia. Uutena tarjoillaan listan maut yhteen kokoava, ystävän kanssa jaettava maistelumenu.

Peliala valtaa Prismat – ”Suositumpaa kuin jääkiekko”13.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Prisman käyttötavarakaupan syksyn suurin lanseeraus tuo upouudet Gaming-osastot myymälöihin. Yhdessä peliammattilaisten kanssa rakennettu pelikoneiden ja -tarvikkeiden valikoima on laajasti kaikkien saatavilla myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa. Suomen tunnetuimpiin peliorganisaatioihin kuuluvan HAVU Gamingin ja Prisman yhteinen tavoite on kannustaa nuoria ympäri Suomen pelaamaan reilusti ja tyylillä.

Legendaarinen helsinkiläinen yökerho muuntui monipuoliseksi tapahtumatilaksi10.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Helsingin keskustassa sijaitsevassa Original Sokos Hotel Presidentissä avautuu syyskuussa uusi usean sadan hengen tapahtumatila Pressa Forum. Forum rakentui talossa vuodesta 1980 toimineen legendaarisen yökerhon tilalle. Yhdessä viereisen auditorion kanssa Pressa Forum tarjoaa nyt modernin ja monipuolisen näyttämön niin kokouksiin, seminaareihin, näyttelyihin, pikkujouluihin kuin juhlaillallisiin.

S-ryhmältä ensimmäisenä palvelu, joka kertoo ruokaostosten todellisen kotimaisuuden4.9.2019 07:00:00 EESTTiedote

Suomalaiset voivat seurata ensimmäistä kertaa yhdessä palvelussa ostamiensa ruokatuotteiden raaka-aineiden ja valmistuksen kotimaisuutta. S-ryhmän Omat ostot -palvelussa lokakuussa aukeava kotimaisuuslaskuri erottelee toisistaan raaka-aineiltaan ja valmistukseltaan kotimaiset tuotteet sekä Suomessa valmistetut tuotteet. Jatkossa kotimaisuudesta kertova Hyvää Suomesta -merkki löytyy myös kaikkien S-ruokakauppojen hyllynreunaetiketeistä.