Menestysresepti synnytti hurlumhein ruokakauppaan – Boltsia myydään tuplamääriä
Siemenkaurapyörykkä Boltsin napakka maku tuntuu vetoavan sekä kasvis- että lihansyöjiin. Somefiilistelyn perusteella näyttää siltä, että Leivon Leipomon kehittämä Boltsi iskee kipinää eritoten lapsiperheissä ja nuorten kaupunkilaisten keskuudessa.
– Myynti on ylittänyt odotuksemme. Teemme kaikkemme, jotta saamme tuotetta ulos riittävään tahtiin niin, että laatu pysyy huipputasolla ja tuotteita riittää, hehkuttaa Boltsin tuotekehityksestä vastaava Anssi Räntilä.
Boltsi onkin kiilannut pyörykkäkategorian kärkikastiin:
– Boltsista tuli parissa päivässä S-ryhmän kolmanneksi myydyin pyörykkä heti kahden myydyimmän lihapyörykän jälkeen. Myynnit ovat moninkertaisia muihin kasvipohjaisiin pyöryköihin verrattuna, kertoo S-ryhmän vähittäiskaupan valikoimajohtaja Antti Oksa.
Myös Juureva oli ensipäivien Suomalainen Menestysresepti -hittejä. Esimerkiksi tuorejuustojen myynteihin verrattuna Juureva jäi Prismojen myyntitilastoissa kakkoseksi vain yhdelle tuorejuustolle.
Kalajauheliha vauhdittaa kalabuumia
S-ryhmän ruokakauppojen hyllyiltä löytyvät Boltsin lisäksi muutkin kisan finalistituotteet eli Härtelö, Särvin, Juureva, Mo´zumo ja Knehtilän Tattarisnäksit ja -murot. Näitä tuotteita ei kuitenkaan vielä riitä kaikille halukkaille, koska laajamittaista tuotantoa vasta käynnistetään.
– Tuotteet viedään paikoin käsistä. Tilanne kyllä korjaantuu lähiviikkoina, kun valmistusprosessit saadaan rullaamaan täysillä. Tuotteet ovat niin erinomaisia, että niitä kannattaa odottaa, Antti Oksa kertoo.
Somessa ovat puhuttaneet myös kalajauheliha Särvin ja härkäpapujäätelö Härtelö.
– Kotimaisten kalatuotteiden kysyntä on ollut meillä jättiläismäisessä kasvussa läpi kesän ja Särvin vain vauhdittaa tätä ilmiötä. Härtelö puolestaan vahvistaa vegebuumia, Oksa maalailee.
Taustaa:
Suomalainen Menestysresepti on syksyllä 2018 käynnistynyt innovaatiokilpailu pienille ja keskisuurille elintarvikevalmistajille. Kilpailun järjestivät S-ryhmän ruokakaupat kumppaninaan Foodwest Oy. Tavoitteena oli löytää Suomen kuuluisin elintarvike.
Kilpailun finalistien matkaa tuoteidean kehittämisestä kohti menestystuotetta seurattiin Suomalainen Menestysresepti -tv-sarjassa kesän ajan. Kilpailun voittaja selvisi finaalijaksossa 11.8. Voiton vei Leivon Leipomon kaurasta ja siemenistä paistettu vegepyörykkä Boltsi.
Voittajan ja finalistien tarinat: https://yhteishyva.fi/menestysresepti
Suomalainen Menestysresepti -tv-sarja on katsottavissa Discoveryn suoratoistopalvelu Dplayssa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Anssi Räntilä, tuotantopäällikkö, Leivon Leipomo Oy, p. 0500 237 316, anssi.rantila@leivonleipomo.fi
Antti Oksa, valikoimajohtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0699, antti.oksa@sok.fi
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 9-17
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäistavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Suomen korkein hotelli täyttää 10 vuotta – luvassa yllätyksiä ja ennätyksiä7.3.2024 08:08:00 EET | Tiedote
Tampereen tunnettu maamerkki Solo Sokos Hotel Torni Tampere täyttää tänä vuonna 10 vuotta. Koko vuodelle luvassa on kilpailuja, haasteita ja uusia ennätyksiä.
Kodin turvatuotteiden kysyntä kasvussa – Prisman myyntidata paljastaa murto- ja valvontakameroiden suosion4.3.2024 08:41:00 EET | Tiedote
Kodin turvatuotteet tekevät arjesta sujuvampaa, ja niitä ostetaankin suomalaisten keskuudessa aiempaa enemmän. Tämä on nähtävissä Prisman myyntidatassa, joka kertoo turvatuotteiden myynnin kasvaneen viime vuonna kokonaisuudessaan 14 prosenttia. Suosituimpia kodin turvatuotteita olivat murto- ja valvontakamerat, joiden myynti lähes kaksinkertaistui edellisvuoteen verrattuna. Myös kodin palo- ja vesiturvallisuudesta huolehditaan aktiivisesti. Tammikuussa voimaan astunut pelastuslain muutos näkyy jo muutoksena palovaroittimien kysynnässä.
Bomban matkailualueen palvelutarjonta laajenee – kesäksi uusia elämys- ja hemmottelupalveluita1.3.2024 07:50:00 EET | Tiedote
Bomban matkailualueen palvelut laajenevat entisestään, kun Pohjois-Karjalan Osuuskauppa avaa alueelle oman, monipuolisia aktiviteetteja ja välinevuokrausta tarjoavan elämyspalveluyrityksen kesällä 2024. Tiedossa on alueen ainutlaatuisessa luonnossa tapahtuvia laadukkaita ohjelmia Pielisen kanoottiretkistä moottorikelkkailuun metsäisillä reiteillä sekä runsas valikoima vuokrattavia välineitä sähköpyöristä kalastusvälineisiin. Break Sokos Hotel Bomban yhteyteen avautuu lisäksi oma kauneushoitola ja S-parturi-kampaamo. Uudistusten tavoitteena on lisätä Bomban vetovoimaisuutta monipuolisena matkailukohteena.
Uima-allas katolla, 342 aurinkopaneelia ja värikäs sisustus: vaasalaishotelli Royalin uudistunut torniosa avautuu 26.2.26.2.2024 08:00:00 EET | Tiedote
Väriä, valoa, iloa ja energiaa, sitä on tiedossa, kun Vaasan ytimessä sijaitsevan Original Sokos Hotel Royalin tornirakennuksen ovet avautuvat 26.2.2024 vuoden mittaisten uudistustöiden jälkeen. Torniosasta löytyy 139 värikkäästi sisustettua huonetta, huipun trooppisen lämmin sauna- ja allasosasto, kolme uutta ravintolaa sekä kattavat tapahtumatilat. Kyseessä on hotellin omistavan Osuuskauppa KPO:n historian suurin yksittäinen matkailu- ja ravitsemistoimialan investointi koskaan.
Vegempi vuodenaloitus näkyi ruokakauppojen myynneissä20.2.2024 08:42:00 EET | Tiedote
Alkuvuosi on monelle kasvivoittoisemman ruokavalion aikaan. Vegekampanjat ja Vegaanihaaste tuuppasivat kasvipohjaisten tuotteiden myyntiä, kertoo S-markettien myyntidata. Vegaanisten tuotteiden myyntimäärät kasvoivat tammikuussa keskimäärin 15 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Esimerkiksi kasvipohjaiset välipalatuotteet kasvattivat osuuttaan omassa tuoteryhmässään.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme