Menestysreseptituote Rostis vietiin käsistä: 130 000 Rostista myyty kahdessa päivässä
Tiistaina S-ruokakauppojen paistopisteille lanseerattu Suomalainen menestysresepti -kilpailun voittajatuote Rostis ylitti sekä S-ryhmän että Leipomo Rostenin odotukset. Myymälöiden paistopisteillä Rostiksia poimittiin paikoin ostoskoreihin nopeammin kuin niitä ehdittiin paistaa. Rostis kiilasi kappalemyynneiltään kauppojen myydyimpien tuotteiden joukkoon.

- Asetimme Rostikselle miljoonaluokan myyntiennusteen, mutta kysyntä oli odotuksiimme nähden moninkertaista ja yllätti todella positiivisesti. Myös muut tiistaina lanseeratut menestysresepti-tuotteet ovat kiinnostaneet asiakkaita. Täysin uusien tuotteiden kanssa pyrimme vastaamaan kysyntään mahdollisimman hyvin, mutta paikoin saattaa yksittäisissä myymälöissä joku tuotteista päästä hetkellisesti loppumaan. Suomalainen menestysresepti -tuotteiden laaja lanseeraus on pienten yritysten tuotantolinjoille valtava ponnistus ja arvostamme heidän työtänsä valtavasti. Uutuustuotteita täydentyy lisää kauppoihimme päivittäin ja nämä tuotteet ovat kokeilemisen arvoisia, vakuuttaa S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.
Rostis on uudenlainen ruispohjainen paistopistetuote, jonka rapean kuoren sisältä löytyy maukas riisipuuro- ja munatäyte. Rostis on myynnissä Prismojen, S-markettien, Food Market Herkkujen sekä isoimpien Alepojen ja Salejen paistopisteillä yksittäiskappaleina sekä neljän kappaleen pusseissa. Tuote lisätään pienempienkin paistopisteellisten myymälöiden valikoimiin tuotteen saatavuustilanteen salliessa. Erityisesti kätevät valmispussit ovat tarttuneet asiakkaiden ostoskoreihin nopeaan tahtiin.
- Leipomomme historiassa emme ole nähneet vastaavaa suurkiinnostusta uutuustuotetta kohtaan. Seuraamme ihmeissämme sosiaalisen median vilkasta ja innostunutta keskustelua Rostiksesta ja samalla myyntiä kaupoissa. Suomalainen menestysresepti -ohjelmassa meitä edustanut tuotekehittäjä Katariina Vesterinen oli lanseerauspäivänä itse maistattamassa Rostiksia Turussa Itäharjun Prismassa. Oli ilo seurata vierestä, kun asiakkaat tulivat kertomaan odottaneensa tuotetta, iloitsee markkinointijohtaja Veera Meltovaara Rostenin leipomosta.
Suomalainen menestysresepti on S-ryhmän ideoima kilpailu, jossa etsitään kotimaisia ruoan uusia supertähtiä. Kilpailu järjestettiin nyt toista kertaa. Finaalissa kisasivat Rostenin leipomon Rostiksen lisäksi Huonon äidin valmisruoka, Kuusamon kalan Kalalastu, Lapin Marian Villipesto sekä Elite Fitnessin Äidin patukka. Tuotekehitystä seurattiin Nelosella TV-ohjelmassa läpi kesän. Kilpailun palkintona on paikka S-ruokakauppojen hyllyllä sekä näyttävä tuki lanseerausmarkkinoinnissa. Rostis ja muut kilpailun finaalituotteet tuotiin myyntiin S-ruokakauppoihin nyt tiistaina 25.8. Viime vuoden voittajatuote Boltsi oli S-ruokakauppojen myydyin uutuustuote vuonna 2019.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
SOK marketkauppa: Sampo Päällysaho, päivittäistavarakaupan johtaja, 010 768 0665, sampo.paallysaho@sok.fi
Leipomo Rosten: Veera Meltovaara, markkinointijohtaja, 040 554 5807, veera.meltovaara@leipomorosten.fi
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 19 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.
S-ryhmän keskeiset liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, rautakauppa sekä rahoituspalvelut. S-ryhmän vähittäismyynti oli vuonna 2019 noin 11,7 miljardia euroa, ja se oli suurin yksityinen työllistäjä Suomessa 38 000 työntekijällään.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmällä jo 77 hiilipäästötöntä kiinteistöä – pohjoinen hyvässä vauhdissa21.1.2021 08:35:00 EET | Tiedote
S-ryhmä etenee vauhdilla kunnianhimoisten ilmastotavoitteidensa toteuttamisessa. Vuoden vaihteessa jo 77 ryhmän toimipaikkaa oli yltänyt nollapäästöisiksi. Hyviä esimerkkejä löytyy eri puolilta Suomea, mutta erityisen nopeaa kehitys on ollut Pohjois-Suomessa Osuuskauppa Arinan alueella.
Korona-aika pudotti ruokakaupan hävikkiä – S-ryhmä tähtää ruokahävikin puolittamiseen15.1.2021 08:40:00 EET | Tiedote
S-ryhmän ruokakauppojen hävikki laski vuoden 2020 aikana peräti seitsemän prosenttia. Muutoksen taustalta löytyvät sekä toiminnan kehittäminen että koronan takia selvästi kasvanut kysyntä. S-ryhmän uutena tavoitteena on edetä kohti ruokahävikin puolittamista.
MSC-sertifikaatteja kalatiskeille, QR-koodeja tonnikalapurkkeihin – S-ryhmä auttaa valitsemaan vastuullista kalaa14.1.2021 08:32:03 EET | Tiedote
S-ryhmä haluaa tehdä vastuullisen kalan valitsemisen asiakkaille aiempaa helpommaksi. Rainbow-tonnikalapurkista löytyy nyt QR-koodi, jonka avulla voi jäljittää ostamansa tonnikalan matkan valtamerestä purkkiin ja kaupan hyllylle. Myymälöiden kalatiskien vastuullisuussertifiointi puolestaan etenee Food Market Herkuista muihin marketkaupan ketjuihin. Tammikuun aikana peräti 14 myymälän kalatiski saa MSC-sertifikaatin.
Edelläkävijyys vastuullisuusasioissa toi kaikille Pohjois-Karjalan Sokos Hotelleille kestävästä matkailusta kertovan Sustainable Travel Finland -tunnuksen11.1.2021 13:00:00 EET | Tiedote
Break Sokos Hotellit Koli ja Bomba sekä Joensuun Original Sokos Hotellit Vaakuna ja Kimmel ovat saaneet joulukuussa 2020 Sustainable Travel Finland -tunnuksen. Tunnuksen saa, kun täyttää Visit Finlandin luoman kestävän kehityksen kriteeristön, joka huomioi niin hotellin ekologisen, taloudellisen, sosiaalisen kuin kulttuurisen kestävyyden. Hotelleja operoivalle Pohjois-Karjalan Osuuskaupalle ihmisten, luonnon ja oman maakunnan hyvinvointi on koko toiminnan lähtökohta, jonka eteen on jo pitkään tehty monipuolisesti työtä.
Erikoinen vuosi päättyi pitkään joulumyyntiin ja sopivasti alkaneeseen talveen8.1.2021 08:00:00 EET | Tiedote
Virpi Viinikainen aloitti S-ryhmän markettien käyttötavarakaupan johtajana 1.9.2020. Koronapandemian värittämä vuosi oli varmasti uran erikoisimpia, mutta tarjosi paljon myös positiivista. Useissa tuoteryhmissä huimasti kasvaneihin myynteihin pystyttiin vastaamaan ketterillä liikkeillä. Talvi taas tuli alennusmyyntien kannalta kreivin aikaan.
Uudenvuodenlupaukset näkyvät ostoskoreissa: 20 % enemmän hedelmiä, 20 % vähemmän makeisia7.1.2021 08:36:01 EET | Tiedote
Joulun herkuttelujen jälkeen moni suomalainen haluaa syödä hieman kevyemmin ja terveellisemmin, ja tämä näkyy myös ruokaostoksissa. Tammikuussa myydään tavallista enemmän tuoreita hedelmiä ja kasvispakasteita, kun taas karkkien ja sipsien myynti laskee, osoittaa S-ruokakauppojen myyntidata vuosilta 2018-2020. Myös tipattoman tammikuun viettäjät näkyvät tilastoissa.
Huippuluokan ruokainnovaatioilla työpaikkoja ja hyvinvointia5.1.2021 10:34:59 EET | Tiedote
Suomalainen menestysresepti on vaikutukseltaan tärkein kotimainen ruoka-alan kilpailu. Innovaatiokilpailun palkinto on aidosti yrityksiä ja samalla myös ihmiselämiä mullistava. Tänä vuonna MTV:llä nähtävä kilpailu palkitsee voittajansa television ruokaohjelmiakin vertailtaessa poikkeuksellisen merkittävällä tavalla. Kahden ensimmäisen kauden voittajatuotteet Rostis ja Boltsi ovat olleet todellisia ruokahittejä. Seuraavia menestysreseptejä haetaan nyt.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme