Menestysreseptituote Rostis vietiin käsistä: 130 000 Rostista myyty kahdessa päivässä

Tiistaina S-ruokakauppojen paistopisteille lanseerattu Suomalainen menestysresepti -kilpailun voittajatuote Rostis ylitti sekä S-ryhmän että Leipomo Rostenin odotukset. Myymälöiden paistopisteillä Rostiksia poimittiin paikoin ostoskoreihin nopeammin kuin niitä ehdittiin paistaa. Rostis kiilasi kappalemyynneiltään kauppojen myydyimpien tuotteiden joukkoon.

-          Asetimme Rostikselle miljoonaluokan myyntiennusteen, mutta kysyntä oli odotuksiimme nähden moninkertaista ja yllätti todella positiivisesti. Myös muut tiistaina lanseeratut menestysresepti-tuotteet ovat kiinnostaneet asiakkaita. Täysin uusien tuotteiden kanssa pyrimme vastaamaan kysyntään mahdollisimman hyvin, mutta paikoin saattaa yksittäisissä myymälöissä joku tuotteista päästä hetkellisesti loppumaan. Suomalainen menestysresepti -tuotteiden laaja lanseeraus on pienten yritysten tuotantolinjoille valtava ponnistus ja arvostamme heidän työtänsä valtavasti. Uutuustuotteita täydentyy lisää kauppoihimme päivittäin ja nämä tuotteet ovat kokeilemisen arvoisia, vakuuttaa S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.

Rostis on uudenlainen ruispohjainen paistopistetuote, jonka rapean kuoren sisältä löytyy maukas riisipuuro- ja munatäyte. Rostis on myynnissä Prismojen, S-markettien, Food Market Herkkujen sekä isoimpien Alepojen ja Salejen paistopisteillä yksittäiskappaleina sekä neljän kappaleen pusseissa. Tuote lisätään pienempienkin paistopisteellisten myymälöiden valikoimiin tuotteen saatavuustilanteen salliessa. Erityisesti kätevät valmispussit ovat tarttuneet asiakkaiden ostoskoreihin nopeaan tahtiin.

-          Leipomomme historiassa emme ole nähneet vastaavaa suurkiinnostusta uutuustuotetta kohtaan. Seuraamme ihmeissämme sosiaalisen median vilkasta ja innostunutta keskustelua Rostiksesta ja samalla myyntiä kaupoissa. Suomalainen menestysresepti -ohjelmassa meitä edustanut tuotekehittäjä Katariina Vesterinen oli lanseerauspäivänä itse maistattamassa Rostiksia Turussa Itäharjun Prismassa. Oli ilo seurata vierestä, kun asiakkaat tulivat kertomaan odottaneensa tuotetta, iloitsee markkinointijohtaja Veera Meltovaara Rostenin leipomosta.

Suomalainen menestysresepti on S-ryhmän ideoima kilpailu, jossa etsitään kotimaisia ruoan uusia supertähtiä. Kilpailu järjestettiin nyt toista kertaa. Finaalissa kisasivat Rostenin leipomon Rostiksen lisäksi Huonon äidin valmisruoka, Kuusamon kalan Kalalastu, Lapin Marian Villipesto sekä Elite Fitnessin Äidin patukka. Tuotekehitystä seurattiin Nelosella TV-ohjelmassa läpi kesän. Kilpailun palkintona on paikka S-ruokakauppojen hyllyllä sekä näyttävä tuki lanseerausmarkkinoinnissa. Rostis ja muut kilpailun finaalituotteet tuotiin myyntiin S-ruokakauppoihin nyt tiistaina 25.8. Viime vuoden voittajatuote Boltsi oli S-ruokakauppojen myydyin uutuustuote vuonna 2019.

SOK marketkauppa: Sampo Päällysaho, päivittäistavarakaupan johtaja, 010 768 0665, sampo.paallysaho@sok.fi

Leipomo Rosten: Veera Meltovaara, markkinointijohtaja, 040 554 5807, veera.meltovaara@leipomorosten.fi

Solo Sokos Hotel Tornin vaiherikkaat vuosikymmenet asettuivat taiteeksi työmaa-aitoihin23.9.2020 09:02:16 EESTTiedote

Vuonna 1931 avautuneen helsinkiläisen pilvenpiirtäjähotelli Tornin vivahteikkaisiin vuosikymmeniin voi nyt tutustua hotellin edustalle pystytettyjen katutaidekollaasien kautta. Taideteoksiin on koottu niin kulinarismin merkkihetkiä, suomalaista sotahistoriaa kuin kuulujen vieraiden käyntejä. Solo Sokos Hotel Torni uudistuu parhaillaan ja avautuu vuonna 2021 eleganttina ja persoonallisena hotellina, jossa nykytaide ja uusimmat ravintolailmiöt jatkavat talon mielenkiintoista historiaa.

S-ryhmä vahvistaa nuorten työelämä- ja digitaitoja: ”Duuni- ja Harkkapassi tarjoavat poikkeusvuonna erityisen tarpeellista tukea”22.9.2020 08:52:56 EESTTiedote

S-ryhmä työllistää vuosittain tuhansia nuoria toimipaikoissaan kausiapulaisina ja harjoittelijoina. Duuni- ja Harkkapassi ovat uusia työkaluja, joiden avulla eri toimialoilla työskentelevät nuoret perehtyvät työelämätaitoihin, työturvallisuuteen ja esimerkiksi työhyvinvointiin. Itseopiskeltavalle työelämätiedolle on ollut COVID-19-koronaviruksen värittämänä poikkeusvuonna erityinen tilaus.

S-ryhmä julkaisi ruokaostosten personal trainerin14.9.2020 08:18:32 EESTTiedote

Menevätkö sokerin lähteet vaihtoon kauppalistalla? Värähtääkö suolamittari punaiselle? Mistä saisi enemmän kuituja? S-mobiilin Omat ostot -palvelun uuden Ravintolaskurin avulla voi tarkastella ruokaostosten terveellisyyttä ja tehdä viisaampia valintoja ruokakaupassa. Yhteistyössä Suomen johtavien ravitsemustieteilijöiden kanssa kehitetty laskuri auttaa ruokaostosten laadun seuraamisessa ja paljastaa mm. tyydyttyneen rasvan, kuidun, suolan ja sokerin lähteet.

Ravintola 10. Kerros tarjoaa maiseman, jonka jokainen haluaa nähdä. Funkkisklassikko helsinkiläishotelli Vaakunan katolla päivitettiin uuteen loistoon.11.9.2020 08:30:00 EESTTiedote

Helsingin parhaalla paikalla sijaitseva ravintola 10. Kerros avautuu 12. syyskuuta. Tilat on uudistettu funkkiksen hengessä talon uniikkia, alkuperäistä tunnelmaa kunnioittaen. Kaupungin keskustaan avautuvia näköaloja on avattu entisestään, ja uusi ruokalista nostaa aidot maut esiin. Uudistuksen myötä kävijä voi nauttia yhdellä kertaa ajattomasta designista, upeista näkymistä, laadukkaasta ruoasta ja lämpimästä vieraanvaraisuudesta. Ravintolan muotokielen on päivittänyt palkittu sisustusarkkitehtitoimisto Fyra Oy.