Menevä taksipalvelu valmistautuu Uudenmaan Kela-kuljetusten 1.4. alkavaan starttiin

Koko Uudenmaan alueen Kela-kuljetukset siirtyvät 1.4.2019 Menevä Oy:lle. Tilausnumero pysyy samana, mutta vakiotaksikäytäntöön voi asiakkaalle tulla pieniä muutoksia.

Valmistautuminen palvelun aloittamiseen on Menevällä hyvässä vauhdissa. Autoilijarekrytointi tehtiin tammikuun aikana. Menevä on nyt varannut Uudenmaan alueelle Kelan palvelukuvauksen mukaisen taksikapasiteetin.
– Palvelua on toteuttamassa autoilijoita eri puolilta Uuttamaata. Tällä hetkellä tilanne on erittäin hyvä yhteistyökumppaneiden suhteen, sopimukset on tehty. Merkittävä osa autoista on esteettömiä pyörätuolilla kulkevien asiakkaiden kuljetukseen soveltuvia autoja, kertoo yrityksen toimitusjohtaja Tuomo Halminen.

Yhteistyökumppaneiden valinnassa painottuivat kokemus alalta, sopiva autokalusto Kela-ajoihin sekä kyky tuottaa hyvää palvelua Kela-asiakkaille. Halmisen mukaan yritys haluaa varmistaa, että asiakkaille taataan aikataulussa pysyvät, ammattitaitoiset ja turvalliset Kela-kyydit.
– Välitämme Kela-kyydit pääsääntöisesti vain niitä ajaville takseille, jotta asiakkaita palvelevat niihin erikoistuneet kuljettajat. Kaikki kuljettajat käyvät läpi Menevän laatiman koulutusohjelman, jolla varmistetaan mahdollisimman hyvä tekninen- sekä asiakaspalveluosaaminen ja sujuva palvelu heti alusta asti, selventää Tuomo Halminen.

Menevän toimintakonseptin mukaisesti suurin osa autoilijoista sitoutuu ajamaan kaikki Menevän välittämät Kelakyytitilaukset, taksit eivät jatkossa voi valikoida kyytejä, kuten tällä hetkellä tapahtuu.

Tällä hetkellä Menevällä valmistaudutaan 1.4. kyytien vastaanottamisen ja ajojen aloitukseen. Tavoitteena on, että tilausten vastaanottaminen ja ajot sujuvat uuden palveluntuottajan toimesta sujuvasti alusta asti. Alkuvaiheessa ongelmatilanteita voi ilmetä ja niihin on varauduttu muun muassa varaamalla lisäkapasiteettia liikennöinnin alkamisen aikaan.
– Olemme pyrkineet taklaamaan tässä vaiheessa jo kaikki mahdolliset ongelmatilanteet, mutta alkuvaiheessa jotain viiveitä erityisesti tilauskeskuksessa voi ilmaantua. Pidämme kiinni siitä, että tilauspuheluihin vastataan keskimäärin 80 sekunnin viiveellä, tosin olemme itse asettaneet itsellemme tavoitteen, että vastaisimme minuutin sisällä. Otamme käyttöön myös takaisinsoittopalvelun. Maksuttomat tilausnumerot pysyvät samoina. Asiakas saa tekstiviestivahvistuksen auton saapumisesta.

Palveluntuottajan vaihtuminen voi aiheuttaa muutoksia nykyisen vakiotaksin käyttämiseen. Vakiotaksiasiakkaita pyydetään tarkistamaan omalta vakiokuljettajalta, että jatkaako hän Menevän kumppanina 1.4. jälkeen. Jos vakiokuljettaja jatkaa vakiotaksina Kelan korvaamien ajojen ajamista, asiakas jatkaa entiseen tapaan matkojen tilaamista. Jos tuttu kuljettaja ei enää toimi kuljettajana Kelan korvaamilla taksimatkoilla 1.4.2019 alkaen, asiakas voi valita itselleen uuden vakiokuljettajan Menevän vakiotaksikumppaneista joka toimii asiakkaan omalla alueella.

Menevä palvelee kaikissa Kelan korvaamissa taksimatkoissa, jotka ovat ennakkoon tilattuja tai heti-tilauksia. Jos asiakas tarvitsee taksin heti, järjestetään kyyti tunnin sisällä tilauksesta myös yöaikaan. Asiakkaan oikeus Kelan korvaamaan matkaan varmistetaan aina tilauspuhelun yhteydessä.

Tuomo Halminen
Toimitusjohtaja, Menevä Oy
tuomo@meneva.fi

Menevä Oy on pääkaupunkiseudulla toimiva 40-vuotias taksialan perheyritys. Menevä tarjoaa taksiyrittäjille mahdollisuuden laajentaa taksitoimintaansa yrityksen sateenvarjon alla tarjoamalla valmiin brändin, tilauksia, myynti- ja markkinointiapua, 24/7/365 toimivan tilauskeskuksen sekä tilausvälitysjärjestelmän.