Merenkävijät ry.

Merenkävijät ja Makia Clothing sovintoon

Pursiseura Merenkävijät ry. ja Makia Clothing ovat päässeet sopuun Merenkävijöiden logon luvatonta versiointia koskevassa kiistassaan. Makia Clothing on vetänyt logoa käyttäneet tekstiilit myynnistä ja lahjoittaa ne Merenkävijöille. Merenkävijät aikoo lahjoittaa tekstiilit edelleen hyväntekeväisyyteen.

”Olemme tyytyväisiä siihen, että sovinto saatiin aikaan. Sen lopputulos tyydyttää Merenkävijöitä, mutta olemme sopineet yhdessä Makian kanssa, ettemme kommentoi muita sovinnon yksityiskohtia. Sovinnon myötä katsomme, että tapaus on loppuun käsitelty”, sanoo Merenkävijöiden kommodori Otto Aalto.

”Tämä tapaus oli herätys meille ja varmasti myös kaikille, varsinkin pienemmille yhdistyksille ja muille toimijoille tarkistaa omien tunnustensa käyttö ja oikeudet. Nämä ovat usein monimutkaisempia kuin miltä ne näyttävät. Omista oikeuksistaan pitää olla tietoinen ja tilannetta kannattaa pitää silmällä, oikeuksista kiinnipitämisestä puhumattakaan”, Aalto jatkaa.

Otto Aalto, otto.aalto@merenkavijat.fi

Merenkävijät_logo_sininen

Merenkävijät ry.
Puistokatu 3

0407720451http://www.merenkavijat.fi

Merenkävijät on pursiseura, jolla on toimintaa neljällä saarella. Seuran päätukikohta sijaitsee Suomenlinnan linnoitusketjuun kuuluvalla Särkän saarella Helsingin Kaivopuiston edustalla. Seura on perustettu 1922.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi