Merkuriuksen Karnevaalit tuo esille paikallista taidetta

Turun alueen liike-elämän elinkeinoelämän yhdistävissä, Turun Kauppakorkeakouluseuran järjestämissä, Merkuriuksen Karnevaaleissa on perinteenä huutokauppa. Sen tuotto on lahjoitettu kauppatieteiden tukemiseen, kuten muukin Karnevaalien tuotto. Nyt Karnevaalit haluaa entistä paremmin tuoda esille paikallisia taiteilijoita ja taidemaailmaa perinteisen huutokaupan lisäksi.

Turun Taiteilijaseura ry on tehnyt yhteistyötä Merkuriuksen Karnevaalien kanssa teoshuutokaupan tiimoilta jo vuonna 2013. Tänä vuonna yhteistyötä laajennetaan huutokaupattavan teoksen lisäksi, kun Taiteilijaseura perustaa gaalan ajaksi Turun Messukeskukseen pop-up-gallerian, jossa esitellään yhdistyksen jäsenten teoksia. Uusi yhteistyökumppani on turkulainen Taiko, joka on uudenlainen taiteen verkkokauppa ja tekee aidon taiteen ostamisen helpoksi sekä tarjoaa taiteilijoille erilaisen tavan tavoittaa uusia asiakkaita.

Merkuriuksen karnevaalit järjestetään lauantaina 23.9. Turun Messukeskuksessa. Karnevaaleissa huutokaupattavat teokset ovat tänä vuonna Sini-Meri HedberginMurros” (2016, Akryyli ja öljy kankaalle, 180 cm x 130 cm) ja Elina RuohosenAll The Things Considered” (2016, öljy akryylilevylle, 150 x 170 cm) . Molemmat taiteilijat ovat kotoisin Turun seudulta. Lisätietoja taiteilijoista kotisivuilta http://www.sinimerihedberg.com ja http://www.elinaruohonen.net

Merkuriuksen Karnevaaleja on järjestetty Turussa vuodesta 1971 alkaen. Alussa juhlittiin joka vuosi, mutta vuoden 1975 jälkeen joka toinen vuosi. Merkuriuksen Karnevaalit tuovat saman katon alle gaala-iltaan liike-elämän ja korkeakoulujen edustajat niin lähiseuduilta kuin kauempaakin. Karnevaalien tuotto käytetään tukemaan Turun yliopiston kauppakorkeakoulun väitöskirjatyötä ja kauppatieteellistä tutkimusta.

Lisätiedot ja teosten kuvat:

Yrjö Kokkonen, puh. 050 516 7400, yrjo.kokkonen (at) doop.fi tai Mirja Junkola, 050 569 8779, mimmi@merkuriuksenkarnevaalit.fi

Vuonna 1924 perustettu Turun Taiteilijaseura ry on Turun alueen suurin ja vanhin ammattikuvataiteilijoiden yhdistys, johon kuuluu yli 200 taiteilijaa. Yhdistys ylläpitää Turun keskustassa Galleria Å:ta, jossa nähdään vuosittain 12–16 nykytaiteen näyttelyä. Lisäksi taiteilijaseura koordinoi kaikille varsinaissuomalaisille avoimia vuosinäyttelyitä, jäsenten kesänäyttelyitä sekä ympäristötaiteen tapahtumia.

Lisätiedot Riina Kotilainen, puh. 045 896 2918, toiminnanjohtaja (at) turuntaiteilijaseura.fi

www.turuntaiteilijaseura.fi

Taiko on taideverkkokauppa, joka myy aitoa suomalaista taidetta. Se on luonteva kohtaamispaikka ammattitaiteilijoille ja taiteen ostajille ympäri Suomen. Taiko haluaa lisätä taiteen saatavuutta Suomessa ja samalla parantaa taiteilijoiden mahdollisuuksia esitellä ja myydä omia teoksiaan. Taiko ei myy niin kutsuttua printti- tai sisustustaidetta vaan aitoja taideteoksia. Taikossa on myynnissä taidetta vain ammattitaiteilijoilta. Laadun varmistamiseksi jokainen taiteilija on arvioitu tiettyjen kriteerien perusteella ennen kuin hänet on hyväksytty Taikoon.

Lisätiedot Pia Edman, puh. 044 273 0827, pia.edman (at) taiko.fi

www.taiko.fi

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.

Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Digitalisaatio, ympäristöasiat ja osaajatarpeet meriteollisuudessa7.5.2018 11:43Tiedote

Navigate-messut, 16.-17.5., on kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen. Joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa järjestettävä tapahtuma on aikaisempaa suurempi. Tapahtumassa on mukana noin 200 alan yritystä. Tapahtumaan on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Robottiautoilua, itseohjautuvia laivoja, tulevaisuuden energialähteitä: Meriteollisuuden kansainvälinen kärkikohtaaminen Turussa toukokuussa23.4.2018 14:46Tiedote

Tiedote 23.4.2018. Meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan toimijat ympäri maailmaa kokoontuvat kansainväliseen tapahtumaan Turkuun 16.-17.5. Navigate-messut Turun Messukeskuksessa sisältävät lähes 200 näytteilleasettajan lisäksi kohdennettuja ajankohtaisseminaareja, verkostoitumistapahtumia ja kokouksia. Paikalla ovat alan kärkipuhujat, ja esille nousevat kansainvälisesti kiinnostavat aiheet, kuten digitaalisuus ja tulevaisuuden energialähteet. Tapahtumaan osallistuu mediaa mm. Yhdysvalloista, Iso-Britanniasta ja Saksasta.