Merkuriuksen Karnevaalit tuo esille paikallista taidetta

Turun alueen liike-elämän elinkeinoelämän yhdistävissä, Turun Kauppakorkeakouluseuran järjestämissä, Merkuriuksen Karnevaaleissa on perinteenä huutokauppa. Sen tuotto on lahjoitettu kauppatieteiden tukemiseen, kuten muukin Karnevaalien tuotto. Nyt Karnevaalit haluaa entistä paremmin tuoda esille paikallisia taiteilijoita ja taidemaailmaa perinteisen huutokaupan lisäksi.

Turun Taiteilijaseura ry on tehnyt yhteistyötä Merkuriuksen Karnevaalien kanssa teoshuutokaupan tiimoilta jo vuonna 2013. Tänä vuonna yhteistyötä laajennetaan huutokaupattavan teoksen lisäksi, kun Taiteilijaseura perustaa gaalan ajaksi Turun Messukeskukseen pop-up-gallerian, jossa esitellään yhdistyksen jäsenten teoksia. Uusi yhteistyökumppani on turkulainen Taiko, joka on uudenlainen taiteen verkkokauppa ja tekee aidon taiteen ostamisen helpoksi sekä tarjoaa taiteilijoille erilaisen tavan tavoittaa uusia asiakkaita.

Merkuriuksen karnevaalit järjestetään lauantaina 23.9. Turun Messukeskuksessa. Karnevaaleissa huutokaupattavat teokset ovat tänä vuonna Sini-Meri HedberginMurros” (2016, Akryyli ja öljy kankaalle, 180 cm x 130 cm) ja Elina RuohosenAll The Things Considered” (2016, öljy akryylilevylle, 150 x 170 cm) . Molemmat taiteilijat ovat kotoisin Turun seudulta. Lisätietoja taiteilijoista kotisivuilta http://www.sinimerihedberg.com ja http://www.elinaruohonen.net

Merkuriuksen Karnevaaleja on järjestetty Turussa vuodesta 1971 alkaen. Alussa juhlittiin joka vuosi, mutta vuoden 1975 jälkeen joka toinen vuosi. Merkuriuksen Karnevaalit tuovat saman katon alle gaala-iltaan liike-elämän ja korkeakoulujen edustajat niin lähiseuduilta kuin kauempaakin. Karnevaalien tuotto käytetään tukemaan Turun yliopiston kauppakorkeakoulun väitöskirjatyötä ja kauppatieteellistä tutkimusta.

Lisätiedot ja teosten kuvat:

Yrjö Kokkonen, puh. 050 516 7400, yrjo.kokkonen (at) doop.fi tai Mirja Junkola, 050 569 8779, mimmi@merkuriuksenkarnevaalit.fi

Vuonna 1924 perustettu Turun Taiteilijaseura ry on Turun alueen suurin ja vanhin ammattikuvataiteilijoiden yhdistys, johon kuuluu yli 200 taiteilijaa. Yhdistys ylläpitää Turun keskustassa Galleria Å:ta, jossa nähdään vuosittain 12–16 nykytaiteen näyttelyä. Lisäksi taiteilijaseura koordinoi kaikille varsinaissuomalaisille avoimia vuosinäyttelyitä, jäsenten kesänäyttelyitä sekä ympäristötaiteen tapahtumia.

Lisätiedot Riina Kotilainen, puh. 045 896 2918, toiminnanjohtaja (at) turuntaiteilijaseura.fi

www.turuntaiteilijaseura.fi

Taiko on taideverkkokauppa, joka myy aitoa suomalaista taidetta. Se on luonteva kohtaamispaikka ammattitaiteilijoille ja taiteen ostajille ympäri Suomen. Taiko haluaa lisätä taiteen saatavuutta Suomessa ja samalla parantaa taiteilijoiden mahdollisuuksia esitellä ja myydä omia teoksiaan. Taiko ei myy niin kutsuttua printti- tai sisustustaidetta vaan aitoja taideteoksia. Taikossa on myynnissä taidetta vain ammattitaiteilijoilta. Laadun varmistamiseksi jokainen taiteilija on arvioitu tiettyjen kriteerien perusteella ennen kuin hänet on hyväksytty Taikoon.

Lisätiedot Pia Edman, puh. 044 273 0827, pia.edman (at) taiko.fi

www.taiko.fi

Yli 50 näytteilleasettajaa hyvällä asialla – vapaaehtoiset messujen pääsylippumaksut Saaristomeren hyväksi7.11.2018 10:12Tiedote

Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Tapahtumassa on 54 näytteilleasettajaa. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä yhdessä hallissa laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Tiikeri-pomppulinna.

Vapaaehtoiset pääsymaksut Saaristomeren hyväksi - Maksuton venemessutapahtuma Turussa 8.-11.11.31.10.2018 11:40Tiedote

Tiedote 31.10.2018. Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Tapahtuman vapaaehtoiset lipputulot lahjoitetaan Saaristomeren hyväksi. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä, joista suurin osa on uusia. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Pomppulinnamaailman testausta.

Greppa sminktips och hantverkstekniker26.10.2018 10:30Tiedote

Evenemanget Kvinnor som Kan arrangeras tillsammans med evenemangen Må bra och Outlet på Åbo Mässcentrum 26–28.10. Totalt medverkar omkring 220 företag i evene¬manget och därutöver framträder tiotals intressanta gäster med anföranden och infor¬mations¬inslag. Bland annat kommer en intressant paneldiskussion att föras på temat Utmaningar och möjligheter med artificiell intelligens. Arrangör för diskussionen är Henry ry.