Merkuriuksen Karnevaalit tuo esille paikallista taidetta

Turun alueen liike-elämän elinkeinoelämän yhdistävissä, Turun Kauppakorkeakouluseuran järjestämissä, Merkuriuksen Karnevaaleissa on perinteenä huutokauppa. Sen tuotto on lahjoitettu kauppatieteiden tukemiseen, kuten muukin Karnevaalien tuotto. Nyt Karnevaalit haluaa entistä paremmin tuoda esille paikallisia taiteilijoita ja taidemaailmaa perinteisen huutokaupan lisäksi.

Turun Taiteilijaseura ry on tehnyt yhteistyötä Merkuriuksen Karnevaalien kanssa teoshuutokaupan tiimoilta jo vuonna 2013. Tänä vuonna yhteistyötä laajennetaan huutokaupattavan teoksen lisäksi, kun Taiteilijaseura perustaa gaalan ajaksi Turun Messukeskukseen pop-up-gallerian, jossa esitellään yhdistyksen jäsenten teoksia. Uusi yhteistyökumppani on turkulainen Taiko, joka on uudenlainen taiteen verkkokauppa ja tekee aidon taiteen ostamisen helpoksi sekä tarjoaa taiteilijoille erilaisen tavan tavoittaa uusia asiakkaita.

Merkuriuksen karnevaalit järjestetään lauantaina 23.9. Turun Messukeskuksessa. Karnevaaleissa huutokaupattavat teokset ovat tänä vuonna Sini-Meri HedberginMurros” (2016, Akryyli ja öljy kankaalle, 180 cm x 130 cm) ja Elina RuohosenAll The Things Considered” (2016, öljy akryylilevylle, 150 x 170 cm) . Molemmat taiteilijat ovat kotoisin Turun seudulta. Lisätietoja taiteilijoista kotisivuilta http://www.sinimerihedberg.com ja http://www.elinaruohonen.net

Merkuriuksen Karnevaaleja on järjestetty Turussa vuodesta 1971 alkaen. Alussa juhlittiin joka vuosi, mutta vuoden 1975 jälkeen joka toinen vuosi. Merkuriuksen Karnevaalit tuovat saman katon alle gaala-iltaan liike-elämän ja korkeakoulujen edustajat niin lähiseuduilta kuin kauempaakin. Karnevaalien tuotto käytetään tukemaan Turun yliopiston kauppakorkeakoulun väitöskirjatyötä ja kauppatieteellistä tutkimusta.

Lisätiedot ja teosten kuvat:

Yrjö Kokkonen, puh. 050 516 7400, yrjo.kokkonen (at) doop.fi tai Mirja Junkola, 050 569 8779, mimmi@merkuriuksenkarnevaalit.fi

Vuonna 1924 perustettu Turun Taiteilijaseura ry on Turun alueen suurin ja vanhin ammattikuvataiteilijoiden yhdistys, johon kuuluu yli 200 taiteilijaa. Yhdistys ylläpitää Turun keskustassa Galleria Å:ta, jossa nähdään vuosittain 12–16 nykytaiteen näyttelyä. Lisäksi taiteilijaseura koordinoi kaikille varsinaissuomalaisille avoimia vuosinäyttelyitä, jäsenten kesänäyttelyitä sekä ympäristötaiteen tapahtumia.

Lisätiedot Riina Kotilainen, puh. 045 896 2918, toiminnanjohtaja (at) turuntaiteilijaseura.fi

www.turuntaiteilijaseura.fi

Taiko on taideverkkokauppa, joka myy aitoa suomalaista taidetta. Se on luonteva kohtaamispaikka ammattitaiteilijoille ja taiteen ostajille ympäri Suomen. Taiko haluaa lisätä taiteen saatavuutta Suomessa ja samalla parantaa taiteilijoiden mahdollisuuksia esitellä ja myydä omia teoksiaan. Taiko ei myy niin kutsuttua printti- tai sisustustaidetta vaan aitoja taideteoksia. Taikossa on myynnissä taidetta vain ammattitaiteilijoilta. Laadun varmistamiseksi jokainen taiteilija on arvioitu tiettyjen kriteerien perusteella ennen kuin hänet on hyväksytty Taikoon.

Lisätiedot Pia Edman, puh. 044 273 0827, pia.edman (at) taiko.fi

www.taiko.fi

Kutsu Turun Messujen mediainfoon 22.8.15.8.2019 13:04:57 EESTKutsu

Turun Messut järjestettiin ensimmäistä kertaa 90 vuotta sitten. Perinne jatkuu Turun Messukeskuksessa edelleen! Joka toinen vuosi järjestettävä yleismessutapahtuma on tänä vuonna vahvasti turkulainen. Tarjolla on mm. leikkimielistä Aurajokinaarausta, Turun Vahvin -kilpailu, messurauhan julistusta parvekkeelta, sambaa, Puolustusvoimien osasto, torikaffet, murrekisaa, pomppulinnoja ja Muumeja. Tapahtuma järjestetään Turun Messukeskuksessa kolmipäiväisenä.

Turun Messut luo karnevalistisen mini-Turun elokuussa9.8.2019 12:38:22 EESTTiedote

Koko perheen tapahtuma Turun Messut täyttää Turun Messukeskuksen 23.-25. elokuuta. Tapahtuman kantavana teemana on tänä vuonna rikas paikallinen kulttuuri, eli turkulaisuus. Elokuun viimeisenä viikonloppuna Turun Messukeskuksesta tuleekin mini-Turku, kun messuhalleista löytyy mm. alueelle tuttuja paikkoja. Messukeskukseen rakennetaan mm. oma ”Aurajoki” eli kymmenen metriä pitkä vesiallas. Turun Messujen ohjelmaan kuuluvassa Aurajokinaarauksessa 500 ensimmäistä kävijää pääsee jokaisena messupäivänä onkimaan yritysten lahjakortteja mini-Aurajoesta.