Merkuriuksen Karnevaalit tuo esille paikallista taidetta

Turun alueen liike-elämän elinkeinoelämän yhdistävissä, Turun Kauppakorkeakouluseuran järjestämissä, Merkuriuksen Karnevaaleissa on perinteenä huutokauppa. Sen tuotto on lahjoitettu kauppatieteiden tukemiseen, kuten muukin Karnevaalien tuotto. Nyt Karnevaalit haluaa entistä paremmin tuoda esille paikallisia taiteilijoita ja taidemaailmaa perinteisen huutokaupan lisäksi.

Turun Taiteilijaseura ry on tehnyt yhteistyötä Merkuriuksen Karnevaalien kanssa teoshuutokaupan tiimoilta jo vuonna 2013. Tänä vuonna yhteistyötä laajennetaan huutokaupattavan teoksen lisäksi, kun Taiteilijaseura perustaa gaalan ajaksi Turun Messukeskukseen pop-up-gallerian, jossa esitellään yhdistyksen jäsenten teoksia. Uusi yhteistyökumppani on turkulainen Taiko, joka on uudenlainen taiteen verkkokauppa ja tekee aidon taiteen ostamisen helpoksi sekä tarjoaa taiteilijoille erilaisen tavan tavoittaa uusia asiakkaita.

Merkuriuksen karnevaalit järjestetään lauantaina 23.9. Turun Messukeskuksessa. Karnevaaleissa huutokaupattavat teokset ovat tänä vuonna Sini-Meri HedberginMurros” (2016, Akryyli ja öljy kankaalle, 180 cm x 130 cm) ja Elina RuohosenAll The Things Considered” (2016, öljy akryylilevylle, 150 x 170 cm) . Molemmat taiteilijat ovat kotoisin Turun seudulta. Lisätietoja taiteilijoista kotisivuilta http://www.sinimerihedberg.com ja http://www.elinaruohonen.net

Merkuriuksen Karnevaaleja on järjestetty Turussa vuodesta 1971 alkaen. Alussa juhlittiin joka vuosi, mutta vuoden 1975 jälkeen joka toinen vuosi. Merkuriuksen Karnevaalit tuovat saman katon alle gaala-iltaan liike-elämän ja korkeakoulujen edustajat niin lähiseuduilta kuin kauempaakin. Karnevaalien tuotto käytetään tukemaan Turun yliopiston kauppakorkeakoulun väitöskirjatyötä ja kauppatieteellistä tutkimusta.

Lisätiedot ja teosten kuvat:

Yrjö Kokkonen, puh. 050 516 7400, yrjo.kokkonen (at) doop.fi tai Mirja Junkola, 050 569 8779, mimmi@merkuriuksenkarnevaalit.fi

Vuonna 1924 perustettu Turun Taiteilijaseura ry on Turun alueen suurin ja vanhin ammattikuvataiteilijoiden yhdistys, johon kuuluu yli 200 taiteilijaa. Yhdistys ylläpitää Turun keskustassa Galleria Å:ta, jossa nähdään vuosittain 12–16 nykytaiteen näyttelyä. Lisäksi taiteilijaseura koordinoi kaikille varsinaissuomalaisille avoimia vuosinäyttelyitä, jäsenten kesänäyttelyitä sekä ympäristötaiteen tapahtumia.

Lisätiedot Riina Kotilainen, puh. 045 896 2918, toiminnanjohtaja (at) turuntaiteilijaseura.fi

www.turuntaiteilijaseura.fi

Taiko on taideverkkokauppa, joka myy aitoa suomalaista taidetta. Se on luonteva kohtaamispaikka ammattitaiteilijoille ja taiteen ostajille ympäri Suomen. Taiko haluaa lisätä taiteen saatavuutta Suomessa ja samalla parantaa taiteilijoiden mahdollisuuksia esitellä ja myydä omia teoksiaan. Taiko ei myy niin kutsuttua printti- tai sisustustaidetta vaan aitoja taideteoksia. Taikossa on myynnissä taidetta vain ammattitaiteilijoilta. Laadun varmistamiseksi jokainen taiteilija on arvioitu tiettyjen kriteerien perusteella ennen kuin hänet on hyväksytty Taikoon.

Lisätiedot Pia Edman, puh. 044 273 0827, pia.edman (at) taiko.fi

www.taiko.fi

Vaihde (02) 337 111https://www.turunmessukeskus.fi

Turun Messukeskus Oy on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Turun Talouspäivät 2021: Säästä & Sijoita on kaksipäiväinen tapahtuma omasta taloudesta ja sijoittamisesta kiinnostuneille14.10.2021 10:59:34 EEST | Tiedote

Turun Talouspäivät järjestetään Turun Messukeskuksessa 22.–23.10.2021. Puhujina tapahtumassa ovat mm. EVA:n Emilia Kullas, Nasdaq OMX Helsingin Minna Korpi, Pörssisäätiön Sari Lounasmeri, kansanedustaja Antti Häkkänen, europarlamentaarikko Ville Niinistö ja Turun apulaispormestari Ville Valkonen. Tervetuloa tapahtumaan, joka tarjoaa laadukasta ja helposti lähestyttävää sisältöä niin sijoittamisesta kiinnostuneille kuin kokeneemmille piensijoittajille!

Turun Kirjamessut ja Turun Ruoka- ja Viinimessut kokosivat yhteen kirjallisuuden, musiikin ja ruoan ystävät pitkän tauon jälkeen3.10.2021 19:17:43 EEST | Tiedote

Pitkään ja hartaasti odotetut Turun Kirjamessut sekä Turun Ruoka- ja Viinimessut vietettiin Turun Messukeskuksessa 1.–3.10.2021. Messuilla vieraili kolmen päivän aikana yhteensä yli 11 500 kävijää. ”Suuri kiitos kaikille yhteistyökumppaneille, esiintyjille ja ennen kaikkea kävijöille mukanaolostanne! Yhdessä teimme näistä kirjamessuista elämykselliset ja ikimuistoiset”, iloitsee Turun Kirjamessujen ohjelmajohtaja Jenni Haukio.

Turun Ruoka- ja Viinimessut järjestetään jälleen 1.–3.10.202129.9.2021 16:35:22 EEST | Tiedote

Tapahtuma yhdistää herkullisen ruoan ja juoman sekä kohtaamiset alan ihmisten ja harrastajien välillä. Turun Ruoka- ja Viinimessut järjestetään Turun Messukeskuksessa samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa ja yksi lippu käy molempiin tapahtumiin. Atria-ruokalavalla tavataan mm. tunnettuja kokkeja ja ruokakirjailijoita. Lisäksi lauantaista sunnuntaihin Atria-ruokalavalla taiotaan Atrian lihaherkkuja sadonkorjuuteemalla, joten kannattaa tulla ottamaan vinkit talteen!

Turun Kirjamessut avaa vihdoin ovet kirjojen ja musiikin ystäville tulevana viikonloppuna 1.–3.10.202129.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Turun Kirjamessujen poikkitaiteellisena pääteemana on tänä vuonna musiikki & auditiivinen kulttuuri ja ajankohtaisteemoina tiedon murros ja hyvinvoinnin taito. Suomen vanhimmassa, jo vuodesta 1990 lähtien järjestetyssä kirjamessutapahtumassa on noin 600 esiintyjää, 300 yksittäistä ohjelmaa ja yli 100 näytteilleasettajaa. Kyseessä on Suomen ensimmäinen suuri kirjallisuustapahtuma pitkän koronarajoituskauden jälkeen. Messukohtaamiset toteutetaan terveysturvallisuutta kattavasti huomioiden.

Rekrytointitapahtuma RekryExpo järjestetään Turussa 16.11.202121.9.2021 16:16:08 EEST | Tiedote

Rekrytointitapahtuma RekryExpo järjestetään Turun Messukeskuksen ja TS-Yhtymän yhteistyönä 16.11.2021 Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on Varsinais-Suomen suurin avoimien työpaikkojen ja työnhakijoiden kohtaamispaikka! Marraskuussa työnhakijalla on mahdollisuus tavata kymmenien eri alojen työnantajien edustajia, solmia kontakteja, sopia työhaastatteluja ja saada arvokasta tietoa tulevista rekrytoinneista. Rekrytointitapahtumassa mukana ovat jo mm. Valmet Automotive, Attendo, Aputeam ja Raseko sekä Turun AKK, Turun Ammatti-instituutti ja Turun Oppisopimustoimisto. Messukohtaamiset toteutetaan terveysturvallisuus edellä. Turun Messukeskuksella on hyvät valmiudet ja osaamista luoda messutoiminnalle turvalliset käytännön puitteet yhteistyössä messu- ja tapahtuma-alan muiden toimijoiden kanssa. Nyt jos koskaan on tarvetta rekrytointitapahtumalle Työvoiman tarve on Varsinais-Suomessa suuri. Esimerkiksi heinäkuun lopussa Varsinais-Suomen työ- ja elinkeinotoimistossa oli 26 200 työtöntä työnh