Messukeskus

Mesoaja-gaala palkitsi messu- ja tapahtuma-alan osaajat

Jaa

Ensimmäinen valtakunnallinen Mesoaja-gaala palkitsi messu- ja tapahtuma-alan onnistujat torstaina 25.1.2018 Messukeskuksessa. Kilpailusarjoja oli 11, ja niissä ehdolla yli 120 osaajaa ja onnistunutta toteutusta.

Mesoaja-gaala nosti esiin tapahtumien vahvuustekijät ja messumedian vaikuttavuuden. Palkinnonsaajat olivat tehneet rohkeita päätöksiä messuosallistumiseensa liittyen, ottaneet tapahtumissa käyttöön uusia ratkaisuja ja vaikuttaneet positiivisesti tapahtuma-alan kehittymiseen.

Kategoriat ja voittajat:

  • Vuoden Messuhelmi: Natcos Nordic. Voittajalla oli messuosallistumiselle selkeät tavoitteet ja messuosallistuminen oli kokonaisvaltaisesti osa markkinointiviestintää myös ennen tapahtumaa ja tapahtuman jälkeen. Toteutus osoitti kohderyhmän syvällistä tuntemista, ja messuosallistumisella tehtiin tulosta.
  • Vuoden ohjelma: Suomen kukkakauppiasliitto ry, Helsingin piiri ry. Voittaja onnistui todella kustannustehokkaalla ja innovatiivisella toteutuksella osallistamaan ja innostamaan yleisöä ja tavoitteidensa mukaan lisäämään kiinnostusta alaan.
  • Vuoden markkinoija: Anno. Voittaja yhdisti tapahtuman saumattomasti markkinointiviestintäänsä pitkän aikaa. Odotuksia rakennettiin taitavasti ja sosiaalista mediaa hyödynnettiin tuloksellisesti.
  • Vuoden tapahtuma: SLUSH. Voittaja on uudistuva maailmanluokan tapahtuma, josta otetaan globaalisti mallia. Huomioarvo on ylivoimainen ja tapahtuma yhteiskunnallisesti vaikuttava.
  • Vuoden messuteko: Immersal Oy. Jonkun on oltava ensimmäinen. Voittaja on onnistunut luomaan uutta koko alalle ja saavuttanut sillä kansainvälistä huomiota.
  • Vuoden juhla: Viini Wine Awards 2017. Voittajajuhla oli loppuunmyyty. Voittaja hyödynsi juhlan tunnettuuden kasvattamiseen ja markkinointiin tehokkaasti.
  • Vuoden messut: Konepaja-messut, Tampereen Messut. Ensimmäisellä kerralla nappiin! Voittaja ylitti kävijätavoitteensa kirkkaasti ja toteutti tapahtuman kohderyhmä edellä.
  • Vuoden kokous: Suomi100 Forum. Voittaja hyödynsi uudenlaista työskentelymallia luodessaan innovatiivista kokoustapahtumaa.
  • Vuoden messuosasto: Kemikalioliike Olet Kaunis Oy. Voittajan osasto ylitti kaikki tavoitteet ja toimi ennätysruuhkasta huolimatta. Voittaja onnistui luomaan massiivisen yleisönsuosion maltillisella budjetilla.
  • Vuoden messutiimi: SKS Group Oy. Voittaja hyödynsi messutiimissään monipuolisesti yrityksensä osaamista, motivoi ihmiset tavoitteiden kautta ja rakensi messutiimin ammattimaisesti.
  • Vuoden sykähdyttäjä: Kimmo Hurri, KTM Nordic Oy. Voittaja on ollut pitkään mukana kehittämässä tapahtumaa, joka on ainutkertaisen merkittävä koko alalle. Pitkäjänteinen sitoutuminen on auttanut rakentamaan tapahtuman, joka kasvaa ja uudistuu ja on tuloksellinen kaupanteon alusta.

Voittajat valitsi markkinoinnin, viestinnän ja tapahtuma-alan ammattilaisista koostunut raati. Mukana olivat Aalto-yliopiston professori Pekka Mattila, hallitusammattilainen Anne Korkiakoski, Kauppalehti Option esimies Jenny Jännäri, Mainostoimisto Halon perustaja Aapo Hollanti, radiokanava Business FM:n Pekka Hurme, Factor Nova Oy:n toimitusjohtaja Mikko Noronen, konsultti Lauri Sipilä BrandWorxx Oy:stä, kouluttaja ja puhuja Helena Wallo Faustuksesta, Tampereen Messut Oy:n toimitusjohtaja Hannu Vähätalo sekä Messukeskuksen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen.

Mesoaja-gaala jälleen ensi vuonna

Mesoaja-gaala yhdistää koko tapahtuma-alaa, ja se järjestetään jälleen vuoden kuluttua Messukeskuksessa Helsingissä.

– Tapahtumamarkkinointi on globaalisti kasvussa oleva ala yhdessä digitaalisuuden kanssa. Valtakunnallinen gaala nostaa esiin messumedian ja tapahtuma-alan vaikuttavuuden, vahvuuden ja kansainvälisestikin positiivisen kehityksen, sanoo viestintä- ja markkinointijohtaja Maria Mroue Messukeskuksesta.

Tämänkertaisen tapahtuman kumppaneita olivat radiokanava BusinessFM, Mainostoimisto Halo, Drama Moving Pictures, PALS, Novelle ja tapahtumajärjestäjä Factor Nova Oy. Tapahtuman toteutusta tuki Suomen Messusäätiö.

Lisätietoja: Markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, puh. 050 393 4974, www.messukeskus.com | www.mesoaja.fi

#mesoaja #messukeskus #messusäätiö

Avainsanat

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskuksessa järjestetään vuosittain liki sata messutapahtumaa ja 2000 kokousta ja kongressia. Tapahtumiin osallistuu joka vuosi noin 9400 näytteilleasettajaa ja 1,2 miljoonaa kävijää. | Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. In 2017, 75 exhibitions and 2000 meetings and congresses were held at Messukeskus Helsinki. 9 400 exhibitors and 1.2 million visitors took part in the events.  

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Kuka ansaitsee Rakkaudesta kirjaan -tunnustuksen vuonna 2018?2.8.2018 12:10Tiedote

Helsingin Kirjamessuilla jaetaan vuosittain Rakkaudesta kirjaan -tunnustuspalkinto lukemisharrastuksen hyväksi tehdystä tärkeästä työstä. Palkinnon saaja voi olla yksityishenkilö tai yhteisö, joka on pitkään ja ansiokkaasti edistänyt lukemisharrastuksen ja kirjallisuuden asemaa tai muuten omalla toiminnallaan tehnyt kirjallisuutta tunnetuksi. Tunnustuksen saaja julkistetaan Helsingin Kirjamessujen avajaisissa 25.10.2018 nyt jo 18. kerran.

Kirjamessut onnittelee opiskelupaikan saaneita ja kutsuu 9000 fuksia kirjamessuille28.6.2018 01:00Tiedote

Helsingin Kirjamessut kutsuu Helsingin yliopistosta, Aalto-yliopistosta ja Helsingin Taideyliopistosta opiskelupaikan saaneet uudet opiskelijat, fuksit ja mursut, kirjamessuille ja jakaa heille yliopistojen kautta veloituksettomat kutsukortit. Tavoitteena on saada pääkaupunkiseutulaiset ja seudulle muuttavat uudet opiskelijat tulemaan Suomen suurimpaan kirjallisuustapahtumaan ja löytämään sen rikkaan tarjonnan. Helsingin Kirjamessut järjestetään 25. – 28.10.2018 Messukeskuksessa Helsingissä.

11 uutta sisustusratkaisua ja tuoteideaa Habitaressa26.6.2018 13:01Tiedote

Habitare esittelee 11 uutta tuoteideaa valmistajille ja yleisölle Protoshop-näyttelyssä. Nuorten suunnittelijoiden alueelle sijoittuvassa Protoshopissa esiteltävät prototyypit vastaavat hyvin tämän hetken kodin sisustamisen trendeihin. Fiksut, pienten tilojen säilytysratkaisut näkyvät tämän vuoden kokonaisuudessa. Tuotteet ovat teemoiltaan ajankohtaisia, mutta muotokieleltään ja materiaaleiltaan ajattomia. Habitare järjestetään Messukeskuksessa Helsingissä 12.-16.9.2018

Helsingin Kirjamessuilla kahdeksan lukupiiriä18.6.2018 12:19Tiedote

Helsingin Kirjamessujen lukupiirit on julkaistu. Tarjolla on kahdeksan lukupiiriä kiinnostavista vuoden 2018 kirjauutuuksista. Lukupiiriin osallistuu messuvieraiden lisäksi kirjailija ja kustantajan edustaja. Lukupiirikirjailijoita ovat Rafael Donner, Antti Heikkinen, Kari Hotakainen, Risto Isomäki, Riikka Pulkkinen, Sisko Savonlahti, Katariina Souri ja Saara Turunen. Helsingin Kirjamessut järjestetään torstaista sunnuntaihin 25. – 28.10.2018 Messukeskuksessa Helsingissä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme