Mesoaja-gaala palkitsi messu- ja tapahtuma-alan osaajat
Mesoaja-gaala nosti esiin tapahtumien vahvuustekijät ja messumedian vaikuttavuuden. Palkinnonsaajat olivat tehneet rohkeita päätöksiä messuosallistumiseensa liittyen, ottaneet tapahtumissa käyttöön uusia ratkaisuja ja vaikuttaneet positiivisesti tapahtuma-alan kehittymiseen.
Kategoriat ja voittajat:
- Vuoden Messuhelmi: Natcos Nordic. Voittajalla oli messuosallistumiselle selkeät tavoitteet ja messuosallistuminen oli kokonaisvaltaisesti osa markkinointiviestintää myös ennen tapahtumaa ja tapahtuman jälkeen. Toteutus osoitti kohderyhmän syvällistä tuntemista, ja messuosallistumisella tehtiin tulosta.
- Vuoden ohjelma: Suomen kukkakauppiasliitto ry, Helsingin piiri ry. Voittaja onnistui todella kustannustehokkaalla ja innovatiivisella toteutuksella osallistamaan ja innostamaan yleisöä ja tavoitteidensa mukaan lisäämään kiinnostusta alaan.
- Vuoden markkinoija: Anno. Voittaja yhdisti tapahtuman saumattomasti markkinointiviestintäänsä pitkän aikaa. Odotuksia rakennettiin taitavasti ja sosiaalista mediaa hyödynnettiin tuloksellisesti.
- Vuoden tapahtuma: SLUSH. Voittaja on uudistuva maailmanluokan tapahtuma, josta otetaan globaalisti mallia. Huomioarvo on ylivoimainen ja tapahtuma yhteiskunnallisesti vaikuttava.
- Vuoden messuteko: Immersal Oy. Jonkun on oltava ensimmäinen. Voittaja on onnistunut luomaan uutta koko alalle ja saavuttanut sillä kansainvälistä huomiota.
- Vuoden juhla: Viini Wine Awards 2017. Voittajajuhla oli loppuunmyyty. Voittaja hyödynsi juhlan tunnettuuden kasvattamiseen ja markkinointiin tehokkaasti.
- Vuoden messut: Konepaja-messut, Tampereen Messut. Ensimmäisellä kerralla nappiin! Voittaja ylitti kävijätavoitteensa kirkkaasti ja toteutti tapahtuman kohderyhmä edellä.
- Vuoden kokous: Suomi100 Forum. Voittaja hyödynsi uudenlaista työskentelymallia luodessaan innovatiivista kokoustapahtumaa.
- Vuoden messuosasto: Kemikalioliike Olet Kaunis Oy. Voittajan osasto ylitti kaikki tavoitteet ja toimi ennätysruuhkasta huolimatta. Voittaja onnistui luomaan massiivisen yleisönsuosion maltillisella budjetilla.
- Vuoden messutiimi: SKS Group Oy. Voittaja hyödynsi messutiimissään monipuolisesti yrityksensä osaamista, motivoi ihmiset tavoitteiden kautta ja rakensi messutiimin ammattimaisesti.
- Vuoden sykähdyttäjä: Kimmo Hurri, KTM Nordic Oy. Voittaja on ollut pitkään mukana kehittämässä tapahtumaa, joka on ainutkertaisen merkittävä koko alalle. Pitkäjänteinen sitoutuminen on auttanut rakentamaan tapahtuman, joka kasvaa ja uudistuu ja on tuloksellinen kaupanteon alusta.
Voittajat valitsi markkinoinnin, viestinnän ja tapahtuma-alan ammattilaisista koostunut raati. Mukana olivat Aalto-yliopiston professori Pekka Mattila, hallitusammattilainen Anne Korkiakoski, Kauppalehti Option esimies Jenny Jännäri, Mainostoimisto Halon perustaja Aapo Hollanti, radiokanava Business FM:n Pekka Hurme, Factor Nova Oy:n toimitusjohtaja Mikko Noronen, konsultti Lauri Sipilä BrandWorxx Oy:stä, kouluttaja ja puhuja Helena Wallo Faustuksesta, Tampereen Messut Oy:n toimitusjohtaja Hannu Vähätalo sekä Messukeskuksen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen.
Mesoaja-gaala jälleen ensi vuonna
Mesoaja-gaala yhdistää koko tapahtuma-alaa, ja se järjestetään jälleen vuoden kuluttua Messukeskuksessa Helsingissä.
– Tapahtumamarkkinointi on globaalisti kasvussa oleva ala yhdessä digitaalisuuden kanssa. Valtakunnallinen gaala nostaa esiin messumedian ja tapahtuma-alan vaikuttavuuden, vahvuuden ja kansainvälisestikin positiivisen kehityksen, sanoo viestintä- ja markkinointijohtaja Maria Mroue Messukeskuksesta.
Tämänkertaisen tapahtuman kumppaneita olivat radiokanava BusinessFM, Mainostoimisto Halo, Drama Moving Pictures, PALS, Novelle ja tapahtumajärjestäjä Factor Nova Oy. Tapahtuman toteutusta tuki Suomen Messusäätiö.
Lisätietoja: Markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, puh. 050 393 4974, www.messukeskus.com | www.mesoaja.fi
#mesoaja #messukeskus #messusäätiö
Avainsanat
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Onnistuneet kohtaamiset jättävät vahvan muistijäljen ja tuottavat kiistatonta tulosta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain. Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Omistajayritys Suomen Messut Oyj perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The real social media. | www.messukeskus.com @messukeskus
Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. We create successful and lasting interactions with undisputable results. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for various occasions/ for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Nordic Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congress and business events every year. Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel.The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Messukeskus
Lemmikkimessujen ohjelmassa runsaasti näyttelyjä ja tietoa eläinten hoidosta27.3.2024 08:55:36 EET | Tiedote
Lemmikkimessut Helsinki 2024 järjestetään 20.–21.4.24 samaan aikaan Lapsimessujen ja uuden Ruokamessut 2024 -tapahtuman kanssa. Lemmikkimessuilla pääsee tutustumaan runsaaseen lemmikkien lajikirjoon ryömivistä matelijoista pörröisiin kissoihin ja hauskoihin papukaijoihin. Tänä vuonna Lemmikkimessuilla on myös erityisen laaja valikoima koirarotuja.
Liikunta ja harrastusmahdollisuudet keskiössä Lapsimessuilla26.3.2024 09:52:22 EET | Tiedote
Kevään odotetuin lapsiperheiden tapahtuma tarjoaa ennätysmäärän aktiviteetteja ja kasvatuksen ajankohtaisia aiheita. Pohjoismaiden suurin lapsiperheiden tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 19.–21.4.2024. Samaan aikaan järjestetään Lemmikkimessut ja uusi Ruokamessut.
Kutsu: Pulp & Beyond 9. - 11.4.2024 / ChemBio Finland ja Helsinki Chemicals Forum 10. - 11.4.2024 Helsingin Messukeskus25.3.2024 10:24:39 EET | Tiedote
Tervetuloa metsä-, kemian- ja bioteollisuutta monipuolisesti esittelevään tapahtumakokonaisuuteen Helsingin Messukeskukseen. Metsäteollisuuden kansainvälinen Pulp & Beyond järjestetään ti-to 9.–11.4. ja kemian ja bioteknologian ChemBio Finland 2024 sekä kemikaaliturvallisuuden Helsinki Chemicals Forum ke-to 10.–11.4. Helsingin Messukeskuksessa.
Kevättä juhlistavaksi festivaaliksi noussut Kevätmessut toi yhteen yli 58 000 uuden kauden fiilistelijää24.3.2024 17:45:00 EET | Tiedote
Kulman takana kurkistelevaa kevättä juhlistettiin viikonloppuna Helsingin Messukeskuksessa. Suomen suurin puutarhanhoidon, mökkeilyn, rakentamisen, remontoinnin ja sisustamisen tapahtumakokonaisuus Kevätmessut aloitti uuden kauden ja täytti talon runsaalla 58 000 kävijällä, yli 500 yrityksellä sekä vilkkaalla kaupankäynnillä.
Earth Hour 2024: Messukeskus sammuttaa valonsa ympäristön puolesta22.3.2024 12:28:49 EET | Tiedote
Messukeskus osallistuu WWF:n Earth Hour -ympäristökampanjaan sammuttamalla valonsa tunnin ajaksi lauantai-iltana 23.3. klo 20.30 alkaen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme