Messukeskus

Mesoaja-gaala palkitsi messu- ja tapahtuma-alan osaajat

Jaa

Ensimmäinen valtakunnallinen Mesoaja-gaala palkitsi messu- ja tapahtuma-alan onnistujat torstaina 25.1.2018 Messukeskuksessa. Kilpailusarjoja oli 11, ja niissä ehdolla yli 120 osaajaa ja onnistunutta toteutusta.

Mesoaja-gaala nosti esiin tapahtumien vahvuustekijät ja messumedian vaikuttavuuden. Palkinnonsaajat olivat tehneet rohkeita päätöksiä messuosallistumiseensa liittyen, ottaneet tapahtumissa käyttöön uusia ratkaisuja ja vaikuttaneet positiivisesti tapahtuma-alan kehittymiseen.

Kategoriat ja voittajat:

  • Vuoden Messuhelmi: Natcos Nordic. Voittajalla oli messuosallistumiselle selkeät tavoitteet ja messuosallistuminen oli kokonaisvaltaisesti osa markkinointiviestintää myös ennen tapahtumaa ja tapahtuman jälkeen. Toteutus osoitti kohderyhmän syvällistä tuntemista, ja messuosallistumisella tehtiin tulosta.
  • Vuoden ohjelma: Suomen kukkakauppiasliitto ry, Helsingin piiri ry. Voittaja onnistui todella kustannustehokkaalla ja innovatiivisella toteutuksella osallistamaan ja innostamaan yleisöä ja tavoitteidensa mukaan lisäämään kiinnostusta alaan.
  • Vuoden markkinoija: Anno. Voittaja yhdisti tapahtuman saumattomasti markkinointiviestintäänsä pitkän aikaa. Odotuksia rakennettiin taitavasti ja sosiaalista mediaa hyödynnettiin tuloksellisesti.
  • Vuoden tapahtuma: SLUSH. Voittaja on uudistuva maailmanluokan tapahtuma, josta otetaan globaalisti mallia. Huomioarvo on ylivoimainen ja tapahtuma yhteiskunnallisesti vaikuttava.
  • Vuoden messuteko: Immersal Oy. Jonkun on oltava ensimmäinen. Voittaja on onnistunut luomaan uutta koko alalle ja saavuttanut sillä kansainvälistä huomiota.
  • Vuoden juhla: Viini Wine Awards 2017. Voittajajuhla oli loppuunmyyty. Voittaja hyödynsi juhlan tunnettuuden kasvattamiseen ja markkinointiin tehokkaasti.
  • Vuoden messut: Konepaja-messut, Tampereen Messut. Ensimmäisellä kerralla nappiin! Voittaja ylitti kävijätavoitteensa kirkkaasti ja toteutti tapahtuman kohderyhmä edellä.
  • Vuoden kokous: Suomi100 Forum. Voittaja hyödynsi uudenlaista työskentelymallia luodessaan innovatiivista kokoustapahtumaa.
  • Vuoden messuosasto: Kemikalioliike Olet Kaunis Oy. Voittajan osasto ylitti kaikki tavoitteet ja toimi ennätysruuhkasta huolimatta. Voittaja onnistui luomaan massiivisen yleisönsuosion maltillisella budjetilla.
  • Vuoden messutiimi: SKS Group Oy. Voittaja hyödynsi messutiimissään monipuolisesti yrityksensä osaamista, motivoi ihmiset tavoitteiden kautta ja rakensi messutiimin ammattimaisesti.
  • Vuoden sykähdyttäjä: Kimmo Hurri, KTM Nordic Oy. Voittaja on ollut pitkään mukana kehittämässä tapahtumaa, joka on ainutkertaisen merkittävä koko alalle. Pitkäjänteinen sitoutuminen on auttanut rakentamaan tapahtuman, joka kasvaa ja uudistuu ja on tuloksellinen kaupanteon alusta.

Voittajat valitsi markkinoinnin, viestinnän ja tapahtuma-alan ammattilaisista koostunut raati. Mukana olivat Aalto-yliopiston professori Pekka Mattila, hallitusammattilainen Anne Korkiakoski, Kauppalehti Option esimies Jenny Jännäri, Mainostoimisto Halon perustaja Aapo Hollanti, radiokanava Business FM:n Pekka Hurme, Factor Nova Oy:n toimitusjohtaja Mikko Noronen, konsultti Lauri Sipilä BrandWorxx Oy:stä, kouluttaja ja puhuja Helena Wallo Faustuksesta, Tampereen Messut Oy:n toimitusjohtaja Hannu Vähätalo sekä Messukeskuksen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen.

Mesoaja-gaala jälleen ensi vuonna

Mesoaja-gaala yhdistää koko tapahtuma-alaa, ja se järjestetään jälleen vuoden kuluttua Messukeskuksessa Helsingissä.

– Tapahtumamarkkinointi on globaalisti kasvussa oleva ala yhdessä digitaalisuuden kanssa. Valtakunnallinen gaala nostaa esiin messumedian ja tapahtuma-alan vaikuttavuuden, vahvuuden ja kansainvälisestikin positiivisen kehityksen, sanoo viestintä- ja markkinointijohtaja Maria Mroue Messukeskuksesta.

Tämänkertaisen tapahtuman kumppaneita olivat radiokanava BusinessFM, Mainostoimisto Halo, Drama Moving Pictures, PALS, Novelle ja tapahtumajärjestäjä Factor Nova Oy. Tapahtuman toteutusta tuki Suomen Messusäätiö.

Lisätietoja: Markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, puh. 050 393 4974, www.messukeskus.com | www.mesoaja.fi

#mesoaja #messukeskus #messusäätiö

Avainsanat

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskuksessa järjestetään vuosittain liki sata messutapahtumaa ja 2000 kokousta ja kongressia. Tapahtumiin osallistuu joka vuosi noin 9400 näytteilleasettajaa ja 1,2 miljoonaa kävijää. | Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. In 2017, 75 exhibitions and 2000 meetings and congresses were held at Messukeskus Helsinki. 9 400 exhibitors and 1.2 million visitors took part in the events.  

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Kutsu: PulPaper, PacTec ja Wood & Bioenergy 29.-31.5.16.5.2018 15:46Kutsu

Hyvä toimittaja, tervetuloa metsä- ja pakkausteollisuutta monipuolisesti käsittelevään tapahtumakokonaisuuteen 29.–31.5.2018 Messukeskukseen Helsinkiin. Samaan aikaan järjestetään kansainvälinen metsäteollisuuden tapahtuma PulPaper, pakkausalan ykköstapahtuma PacTec ja uusi Wood & Bioenergy. Ohjelmaa median edustajille: 29.5. klo 9.00: Welcoming words & Introduction to PulPaper for media (Media Partner Center, hall 6) - Sales group manager Marcus Bergström, Messukeskus - CEO Antti Lindqvist, Forest Products Engineers 29.5. klo 10.00 Avajaiset / Opening Ceremony (Future Square, halli 6) Messuohjelmassa on useita ajankohtaisia seminaareja, jotka ovat maksuttomia median edustajille: 29.5. Business Forum tuo eturivin vaikuttajat Suomesta ja ulkomailta keskustelemaan mm. johtamisen muutoksesta, kulutustottumuksista ja kestävästä kehityksestä. 29.5. 3D Printing of Biomaterials on VTT:n ja FPInnovations:n isännöimä seminaari, joka käsittelee 3D-tulostukseen liittyviä kysymyksiä. 30.–31.5. Pul

Metsäjätit ja start up -yritykset kohtaavat PulPaperin kansainvälisessä tunnelmassa15.5.2018 15:19Tiedote

PulPaper, PacTec ja Wood & Bioenergy muodostavat metsäteollisuuden kansainvälisen tapahtumakokonaisuuden, joka koostuu näyttelystä ja laajasta ohjelmasta. Tapahtumassa kohtaavat noin 500 yritystä metsäteollisuuden jättiläisistä pieniin start up -yrityksiin. Messupäiviin kuuluu myös runsaasti ohjelmaa kolmessa eri seminaarissa ja kolmella tietoiskulavalla. Yhteensä tapahtumissa kuullaan noin 100 asiantuntijaa.

Moottoripyörien koeajokiertueella yli 100 prätkää15.5.2018 13:47Tiedote

Kevään suuret moottoripyörien koeajopäivät tarjoavat laajan kattauksen suurimpien moottoripyörämerkkien uutuusmalleja. Koeajossa on yli 100 moottoripyörää 16 merkiltä. Koeajopäivissä voi kokeilla erilaisia moottoripyörämerkkejä ja -malleja sekä vertailla niiden ominaisuuksia. Suuri moottoripyörien koeajopäivä järjestetään nyt ensimmäistä kertaa Tampereella 6.6. ja Turussa 7.6. Helsingissä tapahtuma on jo kolmatta kertaa Prätkällä -päivänä 8.6.

Habitare Pro:n ohjelma on julkaistu - huippuasiantuntijoita arkkitehtuurista, valotaiteesta, puutarhasuunnittelusta ja projektisisustamisesta3.5.2018 14:02Tiedote

Habitaren ammattilaistapahtuman Habitare Pron teema Roots ̶ Juuret käsittelee arkkitehtuurin sekä valaistus- ja sisustussuunnittelun suhdetta kulttuuriperimään, alkuperään, nykyhetkeen ja tulevaan. Teema kerää huippuasiantuntijoita maailmalta ja Suomesta arkkitehtuurin, projektisisustamisen, valotaiteen, korjausrakentamisen ja puutarhasuunnittelun aloilta. Tapahtuman kumppaneina ovat JKMM Arkkitehdit ja LDC Lighting Design Collective sekä ARKTIS, Kvadrat, Novo Wood ja PixMill. Habitare Pro järjestetään samaan aikaan Habitaren kanssa Messukeskuksessa 12.-14.9.2018.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme