Messukeskuksen koronanäytteenotto muuttaa E-halliin jo aatonaattona

Fimlabin suuren tehon drive in -koronanäytteenotto Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa muuttaa A-hallista E-halliin keskiviikkona 23. joulukuuta. Muuton myötä A-halli palautuu alkuperäiseen tarkoitukseensa liikuntahalliksi urheilijoiden käyttöön. Näytteenoton kapasiteettiin muutolla ei ole vaikutusta.

Aiemmin Tampereen kaupungin kanssa neuvotellusta jatkoajasta huolimatta Fimlabin koronanäytteenoton muuttoaikataulua Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa on päätetty aikaistaa.

– Ymmärrämme hyvin liikuntatoimen tarpeen tilankäytölle ja olemme myös arvioineet näytteenoton kuormitusta joulun ja uudenvuoden aikaan. Tulimme siihen tulokseen, että ennen joulua on paras ajankohta muutolle, kertoo Fimlabin Pirkanmaan aluejohtaja, ylilääkäri Anna-Maija Haapala.

Muutto ei aiheuta katkosta näytteenottotoimintaan

Näytteenottotoiminta Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen A-hallissa päättyy tiistaina 22.12. kello 19. Toiminta E-hallissa alkaa heti seuraavana aamuna kello 7.30.

– Sisäänajo E-halliin tapahtuu hallin pohjoispuolelta. Käytännössä se tarkoittaa, että näytteenottoon tultaessa on ajettava lenkki hallin toiselle puolelle. Vastaavasti ulosajo tapahtuu hallin eteläpuolelta. Uusi reitti vaatii autoilijoilta huolellisuutta liikenneturvallisuuden takaamiseksi, Haapala toteaa.

Uudet saapumisohjeet päivittyvät Fimlabin verkkosivuille ennen muuttoa. Näytteenoton kapasiteetti säilyy ennallaan. Enimmillään suuren tehon drive in -näytteenotossa on otettu lähes 1300 näytettä päivässä.

Fimlabin koronanäytteenotto Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen E-hallissa sekä Hatanpäällä ja Taysissa palvelevat myös joulunpyhien ajan. Toimipisteet ovat pyhinä auki seuraavasti: 24.12. klo 8–16, 25.–27.12. klo 10–18, 31.12. klo 8–16 ja 1.–3.1.2021 klo 10–18.

Lisätiedot:

Anna-Maija Haapala
Pirkanmaan aluejohtaja, ylilääkäri
p. 050 3694 446, anna-maija.haapala@fimlab.fi

Fimlab Laboratoriot Oy tuottaa laboratoriopalveluita sekä laboratorioalan koulutusta ja tutkimusta. Fimlabin omistavat Pirkanmaan, Keski-Suomen, Kanta-Hämeen ja Vaasan sairaanhoitopiirin kuntayhtymät ja Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Fimlab on ensimmäinen julkisen terveydenhuollon puolelle perustettu laboratorioyhtiö. Fimlabilla on lähes 120 toimipistettä ja sen palveluksessa on noin 1 100 laboratorioalan ammattilaista.

Tiedote: Fimlab ja Tampereen Messut yhteistyöhön: Tampereelle uusi suurteho drive-in-näytteenottopiste!21.8.2020 13:00:00 EESTTiedote

Tampereella avataan uusi ison mittakaavan drive-in-näytteenottopiste koronatestaukseen 31.8.2020. Näytteenottotilana toimii Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen C-halli osoitteessa Ilmailunkatu 20. Lähtökohtaisesti näytteenottoa pyritään tarjoamaan seitsemänä päivänä viikossa aamusta iltaan, mutta tarkemmat aukioloajat täsmentyvät toiminnan edetessä.