Messukeskus uusi Sustainable Travel Finland -merkkinsä

Visit Finlandin Sustainable Travel Finland -ohjelma edistää kestävää matkailua ja viestii Suomesta kestävän matkailun maana. Messukeskus sai ensimmäisen Sustainable Travel Finland -tunnustuksen syksyllä 2020.
Merkki uusitaan vuosittain käymällä läpi yrityksen oma vastuullisuuspolku, muun muassa kehitys- ja toimenpidesuunnitelma uusine tavoitteineen ja aikatauluineen. Merkin käyttöoikeus edellyttää myös voimassa olevaa ympäristöalan sertifikaattia, joka Messukeskuksella on ISO 14001:2015 -ympäristösertifikaatti.
– Matkailualan vastuullisuutta kehitetään Suomessa pitkäjänteisesti yhteistyössä alan eri toimijoiden kesken ja matkailun kestävä kehitys tarjoaakin Suomelle erinomaisia mahdollisuuksia erottautua kansainvälisesti. Myös tapahtuma-alalla vastuullisuus on tärkeää ja asia koskee yhtä lailla messuja, kongresseja kuin muitakin tapahtumia. On todella hienoa, että Messukeskus on esimerkillisesti uusinut Sustainable Travel Finland -merkkinsä, vastuullisen matkailun asiantuntija Liisa Mäkelä Business Finlandin Visit Finland -yksiköstä kertoo.
– Olemme ylpeitä tästä tunnustuksesta. Ohjelma tuo pitkään jatkuneeseen vastuullisuustyöhömme lisää työkaluja ja vahvan kumppaniverkoston. On hienoa kuulua Visit Finlandin ja muiden Sustainable Travel Finland -ohjelmaan sitoutuneiden yritysten joukkoon kertomaan vastuullisesta matkailusta ja tapahtumista kansainväliselle yleisöllemme, sanoo Messukeskuksen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen, joka toimii myös Helsingin matkailun neuvoa-antavan työryhmän puheenjohtajana.
Sustainable Travel Finland -merkki helpottaa matkailijoiden valintoja matkustuspäätöksiä tehtäessä. Vastuullisuus on megatrendi ja yhä useammalle ostopäättäjälle ratkaiseva valintakriteeri. Messukeskuksen tavoitteena on kehittää palvelujaan yhä vastuullisemmiksi ja kannustaa myös asiakkaitaan ympäristöä säästäviin valintoihin.
Messukeskus on Helsingin kaupungin ilmastokumppani ja tavoittelee 110-prosenttista hiilineutraaliutta vuoteen 2029 mennessä. Vastuullisuus näkyy vahvasti myös Messukeskuksen tapahtumissa. Messukeskuksen vuosittain järjestämillä Matkamessuilla palkitaan tuotteet ja palvelut, joissa vastuullisuus on huomioitu erityisen hyvin ja jotka toimivat suunnannäyttäjinä muulle matkailualalle.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Messukeskus, viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Kennelliiton Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain.
Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Messukeskus toi vuonna 2024 pääkaupunkiseudulle 245 miljoonan euron tulovirran ja toiminnan työllisyysvaikutus oli 3335 henkilötyövuotta. Omistajayritys Suomen Messut perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The realsocial media. www.messukeskus.com @messukeskus
Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congresses and business events every year.
Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel. The events held at the Helsinki Exhibition and Convention Centre last year brought in a revenue stream of 245 million euros to the Helsinki metropolitan area and created the equivalent of 3,335 full-time jobs. The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Messukeskus
Habitare toi yhteen muotoilun ystävät ja alan yritykset – kauneuden ystävien kohtaamispaikassa tehtiin hankintoja kotiin, tutustuttiin brändeihin ja ilmiöihin14.9.2025 19:01:02 EEST | Tiedote
Habitare 2025 toi yhteen 43 000 muotoilun ystävää, alan ammattilaista ja kodin sisustajaa sekä yli 500 yritystä. Pohjoismaiden johtava huonekalu- muotoilu- ja sisustustapahtuma on paikka tutustua laajasti alan yrityksiin, tehdä hankintoja kotiin ja löytää inspiraatiota. Habitaren Koskettaa/Touch-teema muistutti inhimillisestä tarpeestamme koskea, tunnustella ja tuntea asioita. Habitare järjestetään seuraavan kerran Helsingin Messukeskuksessa 2.–6.9.2026.
Habitare näyttää miten designkatsomo muuntuu perjantai-iltana Susijengin Saksa-ottelua seuraavaksi urheilukatsomoksi12.9.2025 15:37:45 EEST | Tiedote
Helsingin Messukeskus elää tapahtumien mukana, ja parhaillaan käynnissä oleva Habitare tekee peliliikkeen perjantai-iltana näyttäen, miten Suomen suurimman huonekalu- ja sisustustapahtuman designkatsomo muuttuu hetkessä kisakatsomoksi. Susijengin kello 17 alkavan Saksaa vastaan pelattavan ottelun suoraa lähetystä voi seurata yllättävässä paikassa Habitaren päälavalla kisaeväitä nauttien. Pohjoismaiden johtava huonekalu-, muotoilu- ja sisustustapahtuma Habitare järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 10.–14.9.2025.
Habitaren valinnat 2025 – paras osasto, tuote ja kiinnostava ilmiö11.9.2025 12:30:00 EEST | Tiedote
Habitaren valinnat 2025 tehtiin tapahtuman avajaispäivänä kolmessa kategoriassa. Tapahtuman parhaan tuotteen, osaston ja kiinnostavan ilmiön valitsivat KOKO3:n luova johtaja ja perustaja Jukka Halminen, sisustustoimittaja ja Bo Living -lehden toimituspäällikkö Piia Kalliomäki sekä Marimekon kodintuotteiden ja kuviosuunnittelun muotoilujohtaja Minna Kemell-Kutvonen. Pohjoismaiden johtava huonekalu-, muotoilu- ja sisustustapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 10.–14.9.2025.
Habitare-suunnittelukilpailun 2025 voittaja on Jolla – kilpailutyöt tutkivat levon tiloja10.9.2025 16:30:00 EEST | Tiedote
Habitare-suunnittelukilpailun 2025 voittajaksi on valittu Rosa Piiraisen suunnittelema Jolla. Voittaja julkistettiin Habitaressa tapahtuman avajaispäivänä keskiviikkona 10.9.2025. Kilpailun pääpalkintona oli Suomen Messusäätiön lahjoittama 5000 euron stipendi. Pohjoismaiden johtava huonekalu-, muotoilu- ja sisustustapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 10.–14.9.2025.
Helsinki Expo and Convention Centre launches smart networking app Events PRO8.9.2025 14:57:47 EEST | Press release
Helsinki Expo and Convention Centre is introducing a new smart networking app, Events PRO, at all its professional events. The app helps visitors and exhibitors connect efficiently and meaningfully – based on shared interests and goals.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme